فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کیهان ورزشی-
چهار رشته رزمی که بود و نبودشان در جاکارتا فرقی نداشت!

اخننامیه بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پالمبانگ برگزار شد .کاروان ایران با کسب ۲۰ مدال طلا،۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی به کار خود پایان داد. ایران در جدول مدال ها در رده ششم قرار گرفت و یک رده نسبت به دوره قبلی بازیها نزول کرد. تعداد مدال های میزبان با رشته «پنچاک سیلات» افزایش یافت و اندونزی با کسب مدال های رشته سنتی خود چهارم شد و ازبکستان با درخشش بوکسورهایش در روزهای پایانی بازیهای آسیایی در جایگاه پنجم گرفت .
از طرفی تعداد نفرات کاروان ایران نسبت دوره گذشته بازیهای آسیایی بیشتر بود .حدود ۳۸۰ نفر در کاروان ایران حضور داشتند.اضافه شدن رشته هایی چون جوجیستو،پنچاک سیلات، کوراش،سامبو و رشته هایی که بود و نبودشان در اندونزی فرقی نمی کرد بی جهت تعداد نفرات کاروان کشورمان را افزایش داده بود.رشته هایی که نفرات شان در حد و اندازه بازیهای آسیایی نبودند و از نظر فنی با حریفان خود فاصله داشتند.در کوراش، پنچاک سیلات،سامبو و جوجیستو نمایندگان ایران بیشتر شباهت به حریف تمرینی  داشتند و در این دوره مشخص شد که حضور این چهار رشته نیاز به بررسی دارد! آیا حضور رشته هایی که بایستی سقف آرزوهایشان بازیهای آسیایی باشد ضروری است؟ آیا نمایندگان این چهار رشته با وجود فاصله با حریفان آسیایی لازم است به بازیهای آسیایی اعزام شوند؟یا مثلا دو نمابنده جودو در بخش بانوان تایم مسابقات شان به حدی کوتاه بود که جای بحث داشت! هر دو روی هم رفته کمتر دو یا سه دقیقه به حریفان خود باختند و نمایش شان در حد جودو آسیا نبود!
نمایندگان کاروان ایران در بخش بانوان بازیهایی آسیایی عملکردشان تعریفی نداشت و بیشترشان در رشته های حاضر در جاکارتا ناکام بودند.علت ناکامی بیشتر بانوان ورزشکار کاوران ایران در این دوره از بازیهای آسیایی جای بحث و بررسی دارد و کمیته ملی المپیک در این زمینه بایستی کارشناسی کند تا معایب و ضعف ها مشخص شود.در واترپلو عملکرد خوب مربی خارجی محسوس بود و تیم ایران برنز گرفت و در بسکتبال بطور واضح دیدیم که ضعف مربیگری سبب شد تیم بسکتبال در فینال بازنده شود.تعویض های مربی در کوارتر نخست فینال زیر پای ایران را خالی کرد و در کوارتر های بعدی از چین عقب افتادیم و نتیجه را واگذار کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار