PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
امروز آخرین شانس فوتبال ایران برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران محسوب می شود.



کیهان ورزشی-

تیم های استقلال و پرسپولیس در شرایطی امشب بازی برگشت خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می کنند که نمایندگان کمیته مسابقات سازمان لیگ اکنون در ایران هستند و احتمالا برگزاری مسابقات نیمه نهایی و فینال در تهران را بررسی می کنند.


پاول لوزانوف، مدیر کل مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دو روز پیش به ایران سفر کرد و نشست هایی را با محمدرضا ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه پرسپولیس و برخی مسئولان کمیته بین الملل فدراسیون برگزار کرد. این جلسات در راستای تشریح قوانین و ملزومات میزبانی از مسابقات مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت و این به معنی آن است که ای اف سی احتمال می دهد یکی از تیم های ایرانی بتواند به فینال مسابقات راه پیدا کند.


امشب استقلال و پرسپولیس در حالی در قطر و تهران مقابل السد و الدحیل قرار می گیرند که بازی رفت را واگذار کرده اند اما شانس جبران دارند. به عبارت بهتر ای اف سی احتمال می دهد که دو تیم یا یکی از آنها به نیمه نهایی برسد و اگر هردوی آنها به نیمه نهایی بروند، قطعا ایران یک نماینده در فینال خواهد داشت.


از سوی دیگر رییس مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سفرش به ایران شرایط میزبانی کشور ما را مورد بررسی قرار داده تا در صورتی که یک یا دو تیم به نیمه نهایی و فینال رسیدند، شرایط خوبی برگزار شود. بی تردید اگر استقلال و پرسپولیس امشب به مرحله بعد بروند که دو دربی رفت و برگشت آسیایی در تهران خواهیم داشت و یکی از آنها نیز به فینال می رسد تا شاهد برگزاری فینال مسابقات در ورزشگاه آزادی باشیم. فینالی که به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و اگر یک تیم ایرانی به آن برسد یکی از مسابقات در آزادی خواهد بود.


در جلسه ای که رییس لیگ قهرمانان آسیا با مسئولان ایرانی داشته، بارها از شانس بالای حضور یک تیم ایرانی در فینال حرف زده و به همین خاطر آنها امیدوارند شرایط خوبی برای نیمه نهایی و فینال در تهران مهیا شود.


البته همه این مسائل در شرایطی رخ می دهد که استقلال و پرسپولیس، یکی یا هردو بتوانند امشب جواز حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند و در صورتی که هردوی آنها از دور رقابت ها کنار بروند، دیگر رویای برگزاری فینال در تهران به طور کامل از دست می رود و نمی شود درباره اش حرفی زد.


فینال مسابقات باشگاه های آسیایی از زمانی که این رقابت ها با نام لیگ قهرمانان و با شکل جدید انجام شده، هرگز به ایران نیامده است. در زمانی که مسابقات با شکل و برنامه ریزی قدیمی با نام جام باشگاه های آسیا برگزار می شد ایران میزبان بازی فینال بوده است اما از زمان لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق رخ نداده است.


حتی زمانی که سپاهان و ذوب آهن توانستند به فینال لیگ قهرمانان برسند، این مسابقه به صورت تک بازی بود و به همین خاطر میزبانی در فینال نصیب تیم های فینالیست از ایران نشد. حال باید منتظر ماند و دید آیا استقلال و پرسپولیس می توانند این رویای بزرگ هواداران فوتبال ایران را محقق کند یا خیر؛ امشب جواب این پرسش را خواهیم گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها