PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۳۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
دوندگی و تلاش بی امان شاگردان برانکو در مقابل السد نشان داد که این پرسپولیس به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود.

کیهان ورزشی- 


تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر رفت که این بازی با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت تا پرسپولیس با توجه به برتری یک بر صفر در مرحله رفت، در مجموع ۲-۱ به پیروزی دست یابد و راهی فینال این رقابت ها شود.  دیدار پرسپولیس با السد یک جنگ تمام عیار بود؛ جنگی بین "غیرتو "پول! نبردی که یک طرف آن سرخپوشان باغیرت حضور داشتند و طرف دیگر ستاره‌های گران‌قیمت السد! 

 

پرسپولیس، یک تیم چند میلیون نفری

دوندگی و تلاش بی امان شاگردان برانکو در این بازی نشان داد که این پرسپولیس به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود؛ از خط دروازه تا نوک حمله همقسم شدند تا یک سر فینال آسیا قرمز رنگ شود. در طول مسابقه شاهد واکنش‌های علیرضا بیرانوند مقابل ضربات بازیکنان السد بودیم که اوج آن مهار ضربه سر ژاوی در دقایق پایانی بازی بود. در خط دفاع، جنگندگی بالای مدافعین و دفع بیشتر توپ های ارسالی توسط بازیکنان پرسپولیس قابل ستایش بود. در میانه میدان دوندگی هافبک‌های قرمزپوش عرصه را برای خودنمایی السدی‌ها تنگ کرد. تلاش بی امان نوراللهی و کامیابی‌نیا برای جلوگیری از بازی‌سازی ژاوی مثال زدنی بود. حضور رسن و نعمتی در میانه میدان مسابقه و نفوذ این دو بازیکن به قلب دفاع السد نشان می‌داد که سرخپوشان پایتخت هر لحظه می‌توانند روی دروازه حریف خطرساز شوند. در خط حمله، منشا همچون بازی‌های گذشته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، خوب و آماده بود و چند بار با شوت‌های خود دروازه السد را هدف قرار داد. علی علیپور با سرعت بالا و فرار‌های خود در عمق دفاع السد برای مدافعین این تیم ایجاد مزاحمت کرد؛ ۱۱ نفر در زمین تلاش کردند تا یک ایران خوشحال شود که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد. علاوه بر بازیکنان داخل زمین مسابقه، جنب و جوش کادر فنی و بازیکنان ذخیره پرسپولیس روی نیمکت و تشویق ۹۰ دقیقه‌ای هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه آزادی نشان داد که این پرسپولیس دستش خالی نیست؛ پرسپولیس یک تیم چند میلیون نفری است که جام می خواهد. 

 

پروفسور و تخصص برگشت به بازی 

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس را می توان یکی از اصلی‌ترین عوامل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا دانست. برانکو با حضورش در پرسپولیس با بازیکن سالاری مقابله کرد و به همه نشان داد که این تیم به یک بازیکن خاص متکی نیست. پرسپولیس یک تیم است و همه برای موفقیت آن باید تلاش کنند و از جان مایه بگذارند. برانکو را باید یک مربی با درایت دانست؛ مربی‌ای که تخصصش برگرداندن نتیجه در نیمه مربیان است. سرخپوشان پایتخت در ۳ مسابقه از چهار بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا در نیمه دوم به گل رسیدند. دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی مقابل الدحیل که ۳ بار در نیمه دوم موفق به گلزنی شدند. دیدار رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی مقابل السد که باز هم در نیمه دوم دروازه حریف را گشودند. این موضوع یک اتفاق نیست و بی شک تفکرات برانکو را می‌توان در کنار غیرت و تعصب بازیکنان، دلیلی بر موفقیت پرسپولیس عنوان کرد.

 

اتفاق تلخ در کنار شادی صعود

در کنار این شادی صعود به فینال، متاسفانه شاهد اتفاقات تلخی هم بودیم. عده زیادی از تماشاگران پرسپولیس که بلیت بازی را تهیه کرده بودند، پشت درهای بسته ماندند و نتوانستند این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند؛ هوادارانی که از شهرهای مختلف آمدند، سختی مسیر را به جان خریدند و ساعت‌ها ترافیک تهران را تحمل کردند تا بتنوانند در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و تیم محبوبشان را تشویق کنند. این مسئله سال‌های سال است که تکرار می‌شود و متاسفانه علاوه بر تکرار این موضوع، عمق فاجعه بیشتر هم می شود. اوج بی تدبیری را می توان اینجا مشاهده کرد؛ وقتی که تماشاگر برای گرفتن جای نشستن در ورزشگاه، مجبور است ساعت ها قبل از شروع مسابقه وارد استادیوم شود! ان‌شاءالله که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، مسئولین ورزش به این مشکل رسیدگی کنند.


*اشکان هوشمند

نام:
ایمیل:
* نظر: