ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۴۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این که کار سختی در پیش داریم، گفت: باید توقعات از تیم ملی را پایین بیاوریم.
کیهان ورزشی- 

محمد بنا درباره ارزیابی خود از سطح کیفی پنجمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان در اردبیل که با قهرمانی نماینده ایران به پایان رسید، اظهار کرد: شاهد رقابتهایی زیبا و پر شور و حال بودیم که تماشاگران بسیاری را به سالن کشاند و همه از دیدن رقابتها لذت بردند، اما هر رویدادی را باید در حد و اندازه خودش ببینیم نه بالاتر و نه پایینتر. به اعتقاد من این مسابقات پنج برابر و یا 10 برابر بیشتر از کشتی آزاد باشگاههای جهان کیفیت داشت و بالاتر بود، اما ما  نمیتوانیم این رقابت ها را  با  مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک یکی بدانیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: این رقابتها شروع بسیار خوبی برای  کشتیگیران ما در آغاز کارمان بود. انشاءالله  کشتیگیران ما پله پله در اردوهای تیم ملی به آمادگی بدنی که مدنظرمان است، می رسند و بهترینها کار خود را در  مسابقات قهرمانی آسیا و سپس در رقابتهای جهانی قزاقستان ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به عملکرد خوب تعدادی از کشتیگیران جوان ایران در این رقابتها، گفت: ما کلا یک دهه داشتیم که ستارههای فوقالعادهای در کشتی فرنگی ما ظهور پیدا کردند، اما مگر آنها از همان ابتدا ستاره بودند؟ ما در همین مسابقات کشتیگیران خوبی مثل پویا ناصری پور در وزن 55 کیلوگرم را داشتیم که عالی کار کرد و کشتیگیران دیگری همچون ساروی، کاویانی، میرزازاده و ... نفراتی هستند که میتوانند به ستاره کشتی دنیا بدل شوند.

بنا در پاسخ به این سوال که از عملکرد کدام کشتیگیران تیم ملی در این رقابتها  راضی بوده است؟ در این باره گفت: از همه بیشتر از رامین طاهری رضایت دارم که عالی و خوش فکر کشتی گرفت و حریفان خود را شکست داد. بعد از او پژمان پشتام بود که برگشتهای خیلی خوبی داشت و خیلی با انگیزه و مقتدر کشتی گرفت

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره  عملکرد سعید عبدولی در این رقابتها و این که آیا نمایش او امیدوار کننده بوده است یا خیر؟ گفت: سعید عبدولی همیشه سعید عبدولی است. هیچ وقت  از او ناامید نشدم که بخواهم امیدوار شوم. البته باید این را بگویم که وزن او در حال حاضر 82 کیلوگرم است که ما این وزن را در المپیک نداریم. از سویی او  اصلا نمیتواند برای تیم ملی در وزن 87 کیلوگرم رقابتهای المپیک کشتی بگیرد چون نمیتواند در این وزن حرفی برای گفتن داشته باشد بنابراین اگر میخواهد در  المپیک کشتی بگیرد، بهترین کار این است که به وزن 77 کیلوگرم باز گردد، اما در حال حاضر  میتواند در همین وزن 82 کیلوگرم در رقابتهای جهانی کشتی بگیرد که بسیار خوب است. عبدولی سال گذشته و حتی برای جهانی امسال نیز در اردوهای تیم ملی حاضر نشد و  باید به اردوی تیم ملی بیاید تا پزشکان درصد چربی او را به صورت دقیق چک کنند و بهترین تصمیم را درباره او بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که با دیدن عملکرد کشتیگیران ایران در این رقابتها آیا بیش از گذشته به آینده کشتی ایران امیدوار شده است یا خیر؟ گفت: کار بسیار سختی پیش رو داریم و توقعات باید پایین بیاید. اما با این حال جوانانی داریم که میتوانند آینده درخشانی را برای کشتی ایران رقم بزنند. نفراتی همچون ناصری پور، ساروی و کاویانی، میرزازاده و غیره  کشتیگیران آینده داری هستند و باید  با نگاه به آینده و امیدوار  تلاش کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم.

بنا که از نزدیک شاهد تمامی رقابت های کشتیگیران ایران در جام باشگاههای جهان بود، درباره علت کوچ کردن کشتیگیران ایران و حرص و جوش خوردنهایش، گفت: مهمترین مساله همدلی و همراهی است که من همیشه  وقتی کشتیگیران ایرانی با رقبای خارجی مصاف داشتند، نمیتوانم آرام بنشینم. مخصوصا برای کشتیگیرانی که خاص هستند. به این معنا که مردم توقع باختشان را ندارند، این کار را انجام میدهم. در این مسابقات هم برای همه تیمهای ایرانی سعی کردهام تا جایی که لازم است نکاتی را به کشتیگیران انتقال دهم. مثلا برای تیم مدافعان حرم در کشتی عرفان سعادتی فرمقابل حریف صرب یا کشتی گیران سینا صنعت هم چنین کاری انجام دادم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره اعتراض جنجالی مربیان ترکیه در دیدار رده بندی مقابل سینا صنعت و اعتراضی که او نسبت به این موضوع از خود نشان داد، گفت: ما هیچ زمانی و در هیچ مسابقهای چنین جراتی نداشتیم که بخواهیم در ترکیه این کارها را انجام دهیم، چرا که  شک نکنید ما را سریع از مسابقات اخراج میکردند، اما ما مهمان نواز هستیم و مدارا میکنیم. خدا را شکر در مجموع حق به حق دار رسید و سینا صنعت توانست ترکیه را شکست دهد.

برچسب ها: محمد بنا ، کشتی فرنگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها