فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
وزیر ورزش و جوانان گفت: با پتانسیلی که در کشتی وجود دارد تنور کشتی در تمام ایران داغ است و امیدواریم سال‌های طلایی کشتی را دوباره شاهد باشیم.

کیهان ورزشی-


مسعود سلطانی‌فر با حضور در خانه کشتی و در جمع کشتی‌گیران اظهار داشت: جا دارد از تلاش‌های رسول خادم که در این سالها برای عزت و سربلندی کشتی زحمت کشید تشکر کنم. امیدواریم در حد توان و در سطح کشتی ایران بتوانیم امکانات را فراهم کنیم تا به همان شکلی که در گذشته نیازهای کشتی را تامین کردیم همراه با اعتبارات مناسب همچنان در ادامه همان مسیر حرکت کنیم.

وی ادامه داد:  با وجود اینکه 6 وزن بیشتر نمی‌توانیم در المپیک داشته باشیم هدف اول کسب تمام سهمیه هاست. با پتانسیلی که در کشتی وجود دارد تنور این رشته در تمام ایران داغ است و امیدواریم سال‌های طلایی کشتی را دوباره شاهد باشیم.
وزیر ورزش با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در تمام عرصه‌های کشور ثبات و آرامش است، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم و مطمئنا در کشتی هم این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.
وی گفت:‌ ارزیابی که در این مدت در ستاد عالی بازی‌ها داشتیم امیدواریم تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ما نتایجی تاریخی کسب کنند که این واقعا دور از ذهن و دسترس نیست. امیدوارم بتوانیم در کشتی فرنگی نتایج درخشان و تاریخی لندن را تکرار کرده و و در کشتی آزاد نیز روبه جلو حرکت کنیم تا این رشته مانند همیشه انتظارات مردم را برآورده کند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشتی‌گیران ما در حال حاضر خودشان را برای جام فجر آماده می‌کنند و در ادامه مسیر تا المپیک هم قهرمانی آسیا در چین و قهرمانی جهان در قزاقستان را در شهریورماه پیش‌رو دارند. همین روند را با اردوها و مسابقات تا کسب هر شش سهمیه المپیک ادامه خواهند داد. انتظارات مردم این است که کشتی ما همه سهمیه‌ها را بگیرد و تا حد امکان روی سکو برود ما این پتانسیل را می‌بینیم و مهم‌ترین خواسته‌مان از کشتی‌گیران این بود که تا تعیین و تکلیف فدراسیون با آرامش کار کنند.

وی افزود:‌ سابقه مدال‌آوری در کشتی هم قبل و بعد از انقلاب داشته‌ایم و بیشترین مدال‌ها را در این رشته کسب کرده‌ایم. کادری هم که در حال حاضر در دوران انتقالی است کار را تا برگزاری انتخابات جلو می‌برد.

وزیر ورزش در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی گفت: انتخابات کشتی و چند فدراسیون دیگر به دلیل مشکل قانونی که در مورد رؤسای هیأت‌ها وجود دارد به تأخیر افتاده است این موضوع محل اختلاف بین دستگاه‌های نظارتی شده است. برخی دستگاه‌ها مخالف و برخی موافق ادامه کار رؤسای هیأت‌ها هستند به همین دلیل ما از لاریجانی رئیس مجلس استعلام کردیم و قرار شد شورایی این موضوع را بررسی کند. اگر رؤسای هیأت‌ها نتوانند ادامه دهند باید قبل از مجمع تکلیف آنها را مشخص کنیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی‌توانیم انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار کنیم.

سلطانی‌فر تأکید کرد: جامعه کشتی باید بدون نگرانی کارش را ادامه دهد و ما هم مسیر قانونی را دنبال می‌کنیم بهترین پشتیبانی و همراهی را داشته‌ایم از این به بعد هم همین رویکرد را ادامه می‌دهیم تا مسیر این رشته تا المپیک هموارتر شود. در این مدت  ۲۰ ماه باقیمانده باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بچه‌ها با روحیه خوبی به استقبال المپیک بروند.

وی با اشاره به نتایج خوبی کشتی‌گیران در المپیک لندن عنوان کرد: امید داریم که همان نتایج در المپیک ۲۰۲۰ ادامه یابد. المپیک در جایی برگزار خواهد شد که ژاپنی‌ها هم عملکرد خوبی در کشتی داشتند و روی سکو رفتند. کارمان سخت است و باید احساس کنیم که مانند گذشته آقای کشتی جهان هستیم و کاری هم به قرعه‌ها نداریم که به روسیه می‌خوریم یا کشوری دیگر.

وزیر ورزش در مورد موفقیت ورزش بعد از انقلاب اظهار داشت: عملکرد ۴۰ ساله ورزش ما حاصل تلاش‌های همه مدیران، مربیان و ورزشکاران بوده است عملکردی روشن و طلایی. در بزرگترین آوردگاه جهانی با ۲ طلایی که به خاطر دوپینگ ورزشکاران کشورهای دیگر به ما اضافه شد مجموع مدال‌های طلای ما بعد از انقلاب به عدد ۱۶ رسید. در مجموع ۲۰ طلا گرفتیم که چهار مورد آن قبل از انقلاب بوده است از سوی دیگر نقره و برنزهایمان هم سه چهار برابر گذشته شده است. ما بعد از انقلاب حدود شش برابر قبل از انقلاب طلا گرفتیم. جمعیت‌مان دو برابر شده اما فضای ورزشی شش برابر شده است حتی در روستاها هم سالن داریم.

وی افزود: بعد از انقلاب ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان، ۵۰ هزار نفری شیراز و غدیر خوزستان را ساخته‌ایم. ثامن و امام‌رضا در مشهد و استادیوم فولاد در اهواز به بهره‌برداری رساندیم و همچنین ۲۱ استادیوم ۱۵ هزار نفری داریم با این شرایط انقلاب بزرگی در گسترش زیرساخت‌های ورزشی صورت گرفته است. در فجر چهلم که برای ما از هفته دولت آغاز شده هر دو هفته یک پروژه بزرگی افتتاح کردیم هفته آینده استادیوم حیدریه را به بهره‌برداری می‌رسانیم و پیست رشت را هم افتتاح کرده‌ایم.

سلطانی‌فر در مورد بودجه ورزش در سال ۹۸ هم عنوان کرد: در بخش های مختلف ورزش به ۸ تا ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم بودجه کمیته ملی المپیک هم ۱۰ درصد افزوده شده است. امیدوارم سال آینده که سال کسب سهمیه المپیک است نگرانی از بابت بودجه نداشته باشیم. در کنار کشتی وزنه‌برداری، تکواندو و تک مدال دوومیدانی، کاراته هم که یک رشته جهانی در ایران است اضافه شده و خیلی‌ها امیدوارند در المپیک ۲۰۲۰ در این رشته به مدال برسیم، در این بین حدودی هم به تیراندازی امید داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار