PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
وزير ورزش و صالحی اميری با قهرمانان درباره موزه ورزش، المپيک و پارالمپيک جلسه‌ای را برگزار کردند.
کیهان ورزشی- 

سعود سلطانیفر وزیر ورزشوجوانان امروز به همراه سیدرضا صالحی امیری در جلسه افتتاح موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک گفت: آرزوی راهاندازی موزه سالها وجود داشت اقداماتی هم انجام شد، اما به دلیل مسائل اجرایی متوقف شده بود. از زمان حضور صالحی امیری این بحث مجددا مطرح شد و کمیتهای را فعال کردیم. به خاطر اینکه سریعتر به نتیجه برسیم قرار شد در ٢ فاز این موزه افتتاح شود.

وی ادامه داد: حداکثر یک ماه آینده فاز اول افتتاح خواهد شد. مرحله اول در همین ساختمان موزه افتتاح میشود. فاز دوم در ساختمان جدیدی که نزدیک همین ساختمان است، مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. علاوه بر مدالها، کاپها و... تلاش این است هر چندماه اینها را به نمایش بگذاریم تا یاد آنها گرامی داشته شود. در منزل مسکونی تعدادی از قهرمانان این مدالها بدون استفاده بود به همین دلیل این افتخارآفرینی که دوستان داشتهاند در موزه به نمایش گذاشته میشود تا به نسلهای آینده منتقل شود.

سلطانیفر گفت: فراخوان دادیم تا ورزشکاران مدالهایی را که داشتهاند، هدیه دهند تا در موزه به نمایش بگذاریم. برای هر موزه سناریو نوشته میشود که در جهت اهداف است. نقشآفرینی اصلی هم برعهده ورزشکاران است. تلاش این است بتوانیم تاریخ ورزش کشور را نمایش دهیم و با تغییر سناریو این جامها به نمایش دربیاید. فراخوانی که دادیم با استقبال ورزشکاران و قهرمانان روبه رو شد. خبر داشتیم عزیزان اعلام آمادگی کردهاند تا مدالها و جامهای خود را به موزه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم ٤ ورزشکار عزیز هستند که باعث بالابردن پرچم ایران شدهاند. احسان حدادی که ورزشکار پرافتخار است و مدال خوشرنگ نقره را در لندن داشت. او قول داده در توکیو این افتخارآفرینی را تکرار کند و مدال خوشرنگ بگیرد. ذهنیت مردم از او خوب بوده است. حدادی ورزشکار با اخلاقی است که امروز آمده تا مدالهای خود را اهدا کند. مجتبی عابدینی که هنوز حسرت مدال او را میخوریم قول داده در توکیو جبران کند.

سلطانیفر افزود: بهداد سلیمی چهره شناخته شده برای همه مردم است که اگر با ناداوری مواجه نمیشد باید در ریو روی سکو میرفت. شنیدهایم خداحافظی کرده، اما متأسف شدیم و دوست داریم دوباره بیاید. میراسماعیلی از افتخارات ایران در جودو است. در یکی از مسابقات با وجود اینکه نمیتوانست مدال بگیرد از رویارویی با رژیم صهیونیستی خودداری کرد و این کار فراموش نمیشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار