PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را پیش از دیدار تیم ملی کشورمان با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا ارائه داد.
کیهان ورزشی- 

تیم ملی کشورمان فردا(دوشنبه) ساعت 17:30 به وقت تهران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 به مصاف تیم ملی ژاپن می رود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی این دیدار حساس پرداخت که به شرح زیر است:

*تیم ملی ایران بدون طارمی

مهمترین خبر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا غیبت طارمی از ترکیب ایران در دیدار با ژاپن به خاطر محرومیت است. اذین درحالی است که ستاره الغرافه تا این جای جام 3 گل برای تیم ملی ایران زده است. ایرانی ها از بازگشت وحید امیری به جای طارمی را نیز استقبال می کنند. در تیم مقابل نیز موتو پس از گذراندن محرومیتش به ترکیب سامورایی ها برمی گردد.

کارت های زرد بعد از نیمه نهایی پاک می شود در نتیجه تنها بازیکنان اخراجی و گیرنده های کارت قرمز فینال جام ملت ها را از دست خواهند داد.

*بیرانوند و ژاپن

تیم کی روش یکی از 3 تیم تاریخ جام ملت های آسیا شد که در 5 بازی ابتدایی خودشان بدون دریافت گل تا این مرحله رسیده اند.اما رکورد عالی برای علیرضا بیرانوند، دروازه بان ایران است.

بازیکن پرسپولیس برای تیم ملی ایران 20 بازی( در جام ملت های آسیا و جام جهانی 2018) انجام داده و طی این بازی ها تنها 4 گل دریافت کرده و در 17 بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است.

ژاپن آمار خوبی را از خود در جام ملت های آسیا 2019 به جای گذاشته است و شاگردان موریاسو به اولین تیم این جام تبدیل شدند که با 5 برد متوالی به این مرحله رسیده اند.

* دو قطب فوتبال آسیا

هر دو تیم از قدرت های فوتبال آسیا هستند. هر دو تیم در جام جهانی 2018 حضور داشتند. ژاپن از جام جهانی 1998 در تمام دوره های جام جهانی حضور پیدا کرده است. این درحالی است که ایران تنها 90 دقیقه پیش رو دارد تا بعد از سال 1976 یعنی 43 سال دوباره به فینال جام ملت ها راه پیدا کند. در مقابل ژاپن در 7 دوره گذشته جام ملت ها 4 دوره قهرمان آسیا شده است.

ژاپن در مرحله نیمه نهایی تنها یک بار شکست خورده است. سامورایی ها در سال 2007 مقابل عربستان با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند. علی رغم اینکه ایران از سال 2004 برای اولین بار به جمع 4 تیم راه یافته است ولی ایران در هیچ بازی ای در این مدت در 90 دقیقه نباخته است.

*رقبای نه چندان آشنا

علی رغم اینکه ژاپن و ایران در مراحل پایانی دوره های مختلف جام ملت های آسیا حضور پیدا کردند ولی ایران و ژاپن همیشه فاصله شان باهم را رعایت کردند و تقابل های زیادی نداشتند و از تاریخ آخرین بازی رسمی بیش از یک دهه میگذرد.

 آخرین بازی که ایران در جام ملت های آسیا با ژاپن بازی کرد به سال 2004برمی گردد؛ جایی که دو تیم در چین به تساوی بدون گل رسیدند.

البته آخرین بازی رسمی ایران و ژاپن به مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 مربوط می شود، جایی که ایران در سال 2005 و خانه ساموراییها با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

نام:
ایمیل:
* نظر: