ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: جان کندیم تا تیم به فینال آسیا برسد و اگر یک اشتباه بانکی نبود و پولی به حساب ما نمی‌آمد شاید نمی‌توانستیم تیم را به ژاپن بفرستیم.
کیهان ورزشی- 

حمیدرضا گرشاسبی در خصوص اظهارات برخی از اهالی فوتبال درباره توجهات ویژه به تیم پرسپولیس، سفر این تیم به ژاپن و موارد دیگر صحبتهایی کرد که در زیر بخشی از مهمترین صحبتهای او را میخوانید:


*این روزها صحبتهای زیادی درباره پرسپولیس و رفتن به فینال لیگ قهرمانان آسیا مطرح میشود و حتی شخصی مثل محمد تقوی از پخش بازی پرسپولیس در مدارس هم انتقاد کرده است.

گرشاسبی: نیازی به گفتن نیست که پرسپولیس در چه شرایطی خودش را به فینال آسیا رساند.ما در شرایطی که محروم بودیم و نمیتوانستیم بازیکن بگیریم فصل را آغاز کردیم و این در حالی است که ۱۲ بازیکن کلیدی ما قراردادشان تمام شده بود و در این بین برخیها بازیکنان ما را تحریک میکردند تا از تیم جدا شوند. از طرف دیگر قرارداد برانکو و دستیارانش تمام شده بود اما با همه این مسائل و سختیها آنها با عشق و علاقه ماندند و گذشت کردند. ما توانستیم با ایجاد همدلی قرارداد بازیکنان و مربیانی که تمام شده بود را تمدید کنیم و این در حالی است که به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نمیتوانستیم بازیکن جدید بگیریم.


*درباره مبالغ درآمدی پرسپولیس هم صحبت کنید و اینکه این درآمدها چطور به دست آمد؟

گرشاسبی: طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا هر برد در لیگ قهرمانان ۵۰ هزار دلار و هر مساوی ۱۰ هزار دلار پاداش دارد و این در حالی است که برای هر اعزام هم حدود ۳۰ هزار دلار به باشگاه داده میشد و ما با این مسئله توانستیم بخشی از هزینهها را اینگونه تأمین کنیم. اینها در حالی رخ داد که پروندههای زیادی هم گریبان پرسپولیس را گرفته بود و شاید اگر ما در یکی از این پروندهها محکوم میشدیم دیگر هیچ کدام از این افتخارات به دست نمیآمد. اگر خدای ناکرده پرسپولیس محروم میشد آیا این نشاط که بین هواداران به وجود آمد درست میشد؟ ما واقعاً جان کندیم و مراقب بودیم تا بدهیها ما را زمین نزند و این در حالی است که بیش از ۳۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم.


*در این بین برخیها مدعی هستند که پرسپولیس مورد توجه و الطاف بیشتری قرار گرفته است. این موضوع را تأیید میکنید؟ 

گرشاسبی: من ادعا میکنم که هیچ سیستم دولتی حتی یک ریال هم به ما کمک نکرد و اگر احدی به ما کمک کرده آن را بگوید و رسانهای کند. فقط از طریق اسپانسر طبق قرارداد منعقد شده داشتیم و اینکه یک فرد علاقهمند به پرسپولیس که دوست داشت نامش مطرح نشود به ما کمک مالی انجام داد و در تنگناها به ما کمک کرد. برای من عجیب است که کیروش و محمد تقوی این مسائل را مطرح میکنند چرا که مربیان و بازیکنان ما نزدیک به شش ماه پول نگرفتند اما با عشق و تعصب و برای خوشحال کردن مردم کار کردند و تیم را به فینال آسیا رساندند.


*از طرف دیگر بحث سفر پرسپولیس به ژاپن و استفاده از پرواز بیزینس کلاس مطرح شده و شاید بهتر باشد خودتان پاسخ این مسائل را بدهید.

گرشاسبی: کسی این مسائل را نمیداند اما ما برای سفر به ژاپن مثل مرغ پرکنده بودیم و بالبال زدیم تا این سفر انجام شد و این در حالی است که هیچ کسی دست ما را نگرفت و ما روی پای خودمان ایستادیم. من هنوز زنده هستم و اگر احدی ادعا میکند که ریالی در این باره به ما کمک کرده است حاضرم هرکجا که میگوید مناظره کنم. آقایان کملطفی نکنند چرا که من هم مجبور میشوم تقوایم را زیر پا بگذارم و برخی مسائل را مطرح کنم.نباید هر کسی به خودش اجازه بدهد که بگوید من پرسپولیس را بالا آوردم و این در حالی است که خیلیها حتی کارشکنی هم کردند تا ما نتیجه نگیریم و اگر لازم باشد خیلی مسائل را مطرح میکنم اما نمیخواهم به شادی جامعه خدشه وارد کنم. درست است که من کنار رفتم اما برخی حرفهای غیرمنصفانه نزنند و ادعا نکنند که آنها پرسپولیس را بالا آوردند. ما با بدبختی و بیچارگی بلیت پرواز به ژاپن را گرفتیم.


*اما در این بین کیروش در صحبتهایی عجیب از اینکه بازیکنان پرسپولیس با پرواز بیزینس کلاس به ژاپن رفتند انتقاد کرد.

گرشاسبی: ما چطور میتوانستیم در یک پرواز ۱۶ ساعته بازیکنان را با پرواز اکونومی به ژاپن بفرستیم؟ مگر میشود بازیکن ۱۶ ساعت روی هوا باشد و دو روز بعد فوتبال بازی کند؟ شما بپرسید که ما چگونه به ژاپن رفتیم و چقدر بدبختی کشیدیم تا این سفر انجام شود اما هیچکس به ما کمک نکرد تا حتی بتوانیم پرواز چارتر بگیریم. من از کیروش تعجب میکنم؛ او ادعا میکند یک مربی حرفهای است اما با بیانصافی تمام این صحبتها را مطرح کرد. او درباره پرواز ما به ژاپن حرف زده اما ما در به در به دنبال تهیه پول بودیم و کسی به ما پول قرض نمیداد تا این سفر را انجام دهیم. حتی میگفتیم که به ما پول قرض بدهید و چند روز دیگر این پول را پس میدهیم ولی کسی کمک نکرد. نمیدانم صلاح است بگویم یا نه اما اگر یک اشتباه بانکی نبود و پولی به حساب ما نمیآمد شاید نمیتوانستیم تیم را به ژاپن بفرستیم. هرچند که پولی به اشتباه به حساب ما آمد و بعد از چند روز آن را دوباره برداشت کردند


*در هفتههای اخیر صحبت از حکومتی بودن و توجه ویژه به پرسپولیس است و خیلیها در این باره مدعی حمایتهای خاص از سرخپوشان هستند. حتی محمد تقوی از پخش بازی پرسپولیس در مدارس انتقاد کرده و آن را نمونه کمکهای دولتی عنوان کرده است.

گرشاسبی: من بارها گفتهام که پرسپولیس یک سرمایهداری است که فقیرش کردند. درآمدهای این باشگاه را میبرند و حقش را نمیدهندپرسپولیس را له کردند بعد میگویند همه چیز فراهم بوده است. اگر بچهها تهدید کردند که سر کلاس نمیروند چون میخواهند بازی پرسپولیس را ببینند به خاطر هنرنمایی بازیکنان و مربیان پرسپولیس بوده است وگرنه از تماشای بازی پرسپولیس توسط دانشآموزان در مدرسه چه سودی به پرسپولیس میرسد؟ مگر ما از دانشآموزان پول گرفتیم که فوتبال تماشا کردن را یک کمک به پرسپولیس میدانند؟ به خاطر موفقیتهای پرسپولیس، مردم علاقهمند بودند بازیهای این تیم را ببینند. همانطور که مردم در ساعت ۳ صبح از خواب بیدار میشدند تا مسابقات کشتی المپیک را ببینند. این مسائل قلبی است و پرسپولیس به قلبها نفوذ کرد چون افتخارات زیادی به وجود آورد و در این راه مسئولان هم مجبور شدند در پارکها و مدارس تلویزیون بگذارند تا مردم فینال آسیا را ببینند. ما خوشحالیم که حتی باعث درآمدزایی برای کافیشاپها و رستورانها شدیم چرا که مردم برای تماشای بازهای پرسپولیس به این مکانها میرفتند تا بازی را ببینند


*بعد از هجمههایی که به راه افتاده بازیکنان پرسپولیس خواستار صحبتهای شما در این باره شدند و به نظر میرسد شما یک بار دیگر حمایت خوبی از آنها کردید.

گرشاسبی: وقتی یک انسان با قلب خود حرکت می‌‌کند خدا هم به او کمک میکند. بازیکنان پرسپولیس با قلبشان بازی میکردند و بدون پول با درد و به لطف آمپول میتوانستند به زمین بروند. این مسائل را با چه چیز میشد عوض کرد؟ سیدجلال حسینی با کمر مصدوم در زمین حاضر میشد، شجاع خلیلزاده مهرههای گردنش کلی درد داشت، کمال کامیابینیا با کتف مصدوم بازی میکرد، محمد انصاری درد شدید در پایش داشت، امید عالیشاه مصدوم بود، علیرضا بیرانوند درد داشت و... و ما در این شرایط دیدیم که بازیکنان ایثار کردند و با قلبشان پای کار آمدند و خدا هم به آنها کمک کرد اما هیچ احدی به ما کمک نکرد. همه میداند که گرشاسبی دروغگو نیست و بهتر است آقایان به فکر تقویت تیم خودشان باشند و به تیمهای دیگر کاری نداشته باشند. از هواداران پرسپولیس هم خواهش میکنم اجازه ندهند حاشیهها در تیم حاکم شود و از تیم، برانکو و بازیکنان حمایت زیادی داشته باشند. نباید وارد حاشیهها شویم و هواداران باید حواسشان را جمع کنند تا این باشگاه افتخارآفرین آسیب نبیند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار