PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
وزیر ورزش و جوانان گفت: بیش از 1100 مکان ورزشی و سالن سرپوشیده در اختیار ستاد بحران قرار گرفته تا به سیل‌زدگان کمک شود.
کیهان ورزشی- 

مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه آیین گلریزان برای کمک به هموطنان سیلزده گفت: با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی فروردین ماه استان های گلستان و مازندران درگیر بودند دستور دادم مکانهای ورزشی در اختیار ستاد بحران قرار بگیرد و برخی نیاز در اختیار مسافران نوروزی قرار بگیرد.

وی افزود: با گسترش بارندگی استانهای دیگری هم شاهد سیل بودند که تعداد سالنها و مکانهای ورزشی که در اختیار ستاد بحران استانها قرار گرفت افزایش پیدا کرد. بیش از 1100 مکان ورزشی شامل مکان های سرپوشیده در اختیار ستاد بحران قرار گرفته و بیش از 600 مکان مورد استفاده قرار گرفته است.

وزیر ورزش یادآور شد: نزول رحمت الهی و بارندگی منافع زیادی هم در کشاورزی داشت چون کشور ما 10 - 15 سال درگیر خشکسالی بود. این خشکسالیها صدمات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد. مردم بدانند میزان ذخایر 50 میلیارد متر مکعب است. امروز شاهد حماسه وحدت و همدلی مردم در صحنه حمایت از آسیبدیدگان هستیم. فضای وحدت و همدلی یک امتیاز مثبت به شمار میرود. تمام توان دستگاههای اجرایی به کار گرفته شده تا در کوتاهترین زمان خسارتها را جبران کنیم. در کنار در اختیار گذاشتن مکانها، فدراسیونهایی که میتوانستند کمک کنند از جمله فدراسیونهای پزشکی ورزشی، اتومبیلرانی، قایقرانی، نجات غریق، کوهنوردی عوامل خود را به استانهای سیلزده فرستادند و بقیه فدراسیونها نیز اقلامی را جمعآوری کردند. امروز که در خدمت شما هستیم مکانهای ورزشی در اختیار ستاد بحران هست که تعدادی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است

وی افزود: ورزشکاران در این مدت کمکهای زیادی داشتند. ما در آستانه هفته جوان هستیم و در این هفته برنامههای متنوعی را پیشبینی کرده بودیم که به خاطر سیل برنامههای هفته جوان را لغو کردیم و برنامهها به سمت حمایت از مردم سیلزده سوق داده شد تا همدردی کنیم و بخشی از نیازهای آنها را تامین کنیم. در مجموع فکر میکنم جامعه ورزش آمادگی خوبی را از ابتدا داشته و به عنوان بخشی از وظایف و مسئولیتهایی که داشتیم این اقدامات انجام شد. لوازم مورد نیاز مردم سیلزده مثل مواد غذایی، پوشاک و ... ارسال شده است. این حرکاتها استمرار دارد و جامعه ورزش در کنار مردم کمکهای لازم را خواهد کرد. 2 مجموعه تامین غذا در لرستان و خوزستان داریم که روزی 4-5 هزار وعده غذایی گرم آماده میکنند و به مردم میدهند.

وزیر ورزش درباره اینکه علاوه بر تهران، در استانهای دیگر هم این مراسم برگزار شده، عنوان کرد: امروز در مراکز همه استانها این مراسم را داریم. این مطالبه جامعه ورزش از استانها بوده است

وی درباره سفرهایش گفت: من به کرمانشاه، لرستان و خوزستان رفتم که همراه با آقای جهانگیری بازدیدی داشتیم. برنامهریزی هم برای کمک صورت گرفت. جمعی از روسای فدراسیونها و معاونان در مناطق سیلزده هستند. یکی از معاونین ما در گلستان و مازندران حضور پیدا کرد. مردم ایران کارنامه قابل قبولی مقابل این تهدیدها و بحرانها داشتند. امیدواریم همان طور که با کمک مردم و حضور مدیران این بحران را مدیریت کردیم، این اقدامات ادامه پیدا کند.

سلطانیفر درباره اینکه برخی از مکانهای ورزشی در سیل آسیب دیدند و از چه زمانی بازسازی انجام میشود، عنوان کرد: تعدادی از مکانها به خاطر بارندگی متفاوت خسارتهای مختلفی دیدهاند. مثلا در لرستان برخی از سالنها 2 متر گل دارند و تاسیسات برق هم صدمه دیده است. خسارات برآورد شده است. همه اینها به ستاد مدیریت بحران کشور و استانداریها منعکس شده است. بعد از تامین خسارات مردم که اولویت دولت است به مرور جبران میشود و کار بازسازی را آغاز خواهیم کرد.

سلطانی فر در پایان درباره صحبتهای اخیر آمریکا در خصوص سپاه، تصریح کرد: اقدام دولت امریکا موجب تقویت داخلی خواهد شد. رویارویی سیاسی با پیروزی ما خاتمه پیدا خواهد کرد و دولت امریکا مجبور به عقبنشینی خواهد شد. سپاه امروز در بین نهادهای موجود در کشور برای حفظ انقلاب در بین مردم محبوب است و همه ما موظف به حمایت هستیم. مطمئن هستیم در همه این کشمکشهای سیاسی، نظامی و اقتصادی تا زمانی که همدلی و اتحاد در بین مردم باشد پیروزی با ماست و هیچ نیرویی مقابل اراده مردم مقاوت نمیکند. امیدوارم با وحدت و همدلی این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

برچسب ها: مسعود سلطانی قر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار