PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
مهدی ترابی وینگر پرسپولیسی ها در آستانه کسب دو قهرمانی با سرخپوشان
مهدی ترابی هافبک جوان و ملی پوش تیم پرسپولیس هفته به هفته بهتر می شود به خط حمله سرخپوشان در نیم فصل دوم لیگ برتر کمک شایانی کرده است.گرچه در هفته های آغازین حضورش در ترکیب تیم پرسپولیس با سایر بازیکنان آنچنان که باید هماهنگ نبود ولی سرعت بالا و خلاقیت این هافبک نفوذی عاملی شد تا ترابی در فاز تهاجمی پرسپولیسی ها پیشرفت قابل ملاحظه ای کند و بازیکنی موثر برای صدرنشین کنونی لیگ برتر باشد. درحال حاضر ترابی به نقطه قوت پرسپولیس بدل گشته و اگر در یک بازی نباشد خلا او در فاز تهاجمی پرسپولیس مشخص می شود.ترابی جوان جالب است که اولین گل خود برای پرسپولیس را مقابل سایپا تیم پیشین خود به ثمر رساند . پاس های موثر،شوت زنی و فرارهای انفجاری اش از ویژگی های منحصر به فرد ترابی است و اینک پرسپولیسی ها از انتقال ترابی رضایت دارند . نمایش تحسین برانگیز ترابی در هفته های گذشته لیگ برتر بهانه ای شد تا صحبت های این هافبک جوان را انعکاس دهیم.

مدیون سایپا هستم

*جالب است که مهدی ترابی هافبک خلاق و سرعتی تیم پرسپولیس ، نخستین گل خود را برای سرخپوشان به تیم سابق خود زد و سایپا که نقشی در ترقی ترابی داشت دروازه اش در اولین رویایی توسط بازیکن پیشین خود گشوده شد.البته این طبیعت فوتبال است که بازیکنان همیشه مقابل تیم سابق خود از انگیزه بالایی برخوردار هستند و تمایل دارند به تیم پیشین خود گل بزنند. ترابی در این خصوص می گوید:واقعاً خوشحال شدم که مقابل سایپا بازی کردم و از طرفی هم بازیکن و مربی سابقم علی دایی را دیدم واقعاً خاطرات برایم زنده شد. البته همان طور که گفتم کسب سه امتیاز مهم بود و خوشحالم که این سه امتیاز را به دست آوردیم.ضمنا باید این را بگویم هرچه دارم از سایپاست و به این تیم مدیونم، چون با سایپا به فوتبال ایران معرفی و شناخته شدم، ولی الان با افتخار پیراهن پرسپولیس بزرگ را می‌پوشم. تیمی که از بچگی عاشقش بودم و آرزو داشتم روزی برای آن بازی کنم. گلزنی همیشه لذتبخش است، ولی به نظرم گل زدن برای پرسپولیس طعم و مزه دیگری دارد.

-وی ادامه داد: نمی‌توانم احساسم را در لحظه گلزنی به سایپا خیلی راحت توصیف کنم. منتظر بودم تا نخستین گلم را با پیراهن پرسپولیس بزنم و بعد از گل هم پیراهنم را بوسیدم تا علاقه خودم را به تیمم نشان دهم. البته سایپا هم تیم سابق من بود و فراموش نمی‌کنم که پیشرفتم در فوتبال را مدیون این باشگاه هستم.

-ترابی هافبک پرسپولیسی ها اضافه کرد: هر بازیکنی دوست دارد گل بزند یا پاس گل بدهد. برای من موفقیت تیمی از هر چیزی مهم‌تر است ولی طبیعتا دوست دارم که در زمین مسابقه همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم.

هرجا برانکو بخواهد بازی می کنم

-در لابه لای صحبت های بازیکنان پرسپولیس آمده بود که احمد نوراللهی پیش از دیدار پرسپولیس و سایپا پیش بینی کرده بود که ترابی به سایپای تهران گل می زند .ترابی دراین باره می گوید:احمد از دوستان بسیار خوبم است و قبل از بازی به من گفت مطمئنم به سایپا گل می‌زنی که پیش‌بینی احمد درست از آب درآمد.

-احمد در ترکیب تیم پرسپولیس آزادی عمل بیشتری دارد و ظاهرا برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس دست مهدی را در فاز هجومی باز گذاشته است:« تمام تلاش من این است که خواسته برانکو را در زمین پیاده کنم. الان به‌عنوان هافبک چپ و راست بازی می‌کنم و هر جا که برانکو بخواهد بازی خواهم کرد. مسئله مهم این است که در خدمت تیم باشم. مسئله مهم برای من این است که با عملکردم باشگاه، کادر فنی و هواداران را راضی کنم. طبیعتا دنبال پیشرفت هستم و اینکه بتوانم با پرسپولیس به هدف‌های بزرگم برسم. قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دو هدف مهم من در پرسپولیس است.»

-وی ادامه داد: واقعیت این است که در پرسپولیس اهمیت ندارد چه کسی بازی می‌کند. مهم برد و پیروزیاست که باید به دست بیاید. همه بازیکنان به این نتیجه رسیده‌اند که هر کسی در زمین بازی می‌کند فقط باید برای موفقیت تیم تلاش کند تا پرچم پرسپولیس همیشه بالا باشد. من هم با نظر کادر فنی بازی می‌کنم و هر زمانی که نیاز باشد و صلاح ببینند به میدان بروم با تمام وجودم تلاش خواهم کرد و هر زمانی که بازی نکردم قطعاً با تمام وجودم برای تیم دعا می‌کنم.

کوچکترین لغزشی ما را از مسیر قهرمانی دور می‌کند

- کسب سومین قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بحث روز طرفداران این تیم است. ترابی درباره روند کنونی سرخپوشان طی هفته های گذشته می گوید:به طور حتم پیروزی های اخیر حیاتی بود. ارزش کار بچه‌ها وقتی مشخص می‌شود که می‌بینیم تیم‌های مدعی تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان در هفته های حساس اخیر شکست خوردند. امیدوارم این روند خوب را تا پایان لیگ ادامه دهیم و سومین قهرمانی متوالی را برای باشگاه پرسپولیس به دست بیاوریم.البته کار ما هنوز تمام نشده است.

-وی ادامه داد: غرور برای تیم ها مثل سم است. پرسپولیس چند فینال دیگر در پیش دارد. این‌طور نیست که سایر تیم‌های مدعی بنشینند و قهرمانی ما را نگاه کنند. به همین دلیل دست‌کم گرفتن بازی‌ها و کوچکترین لغزشی ما را از مسیر قهرمانی دور خواهد کرد.نباید در هفته های سرنوشت ساز لیگ از مسیر خوب مان دور شویم. حقیقتا هفته های باقی مانده لیگ برتر برای پرسپولیس حیاتی است و می بایست روند خوبمان را ادامه دهیم.

هواداران ستون تیم پرسپولیس هستند

-ترابی پس از پاس گل و گلزنی برای پرسپولیس از سوی طرفداران تیمش تشویق شد و از این رو روحیه گرفت.حالا او در نزد هواداران پرسپولیس بازیکنی تثبیت شده است:«هواداران ستون تیم پرسپولیس هستند. حضور آن‌ها همیشه باعث دلگرمی است. شما در بازی مقابل سایپا دیدید با اینکه بازی در روز غیرتعطیل برگزار شد، ولی استقبال هواداران بسیار خوب بود و باید ممنون آن‌ها باشیم. آن‌ها تحت هر شرایطی از تیم و بازیکنان حمایت می‌کنند که بسیار ارزشمند است. هواداران پرسپولیس لیاقت قهرمانی را دارند و ما تلاش می‌کنیم آن‌ها را خوشحال کنیم.

-وی ادامه داد: هواداران پرسپولیس که همیشه لطف دارند و شرمنده‌ام می‌کنند. امیدوارم با عملکرد خوبم بتوانم دل‌شان را شاد کنم و جواب محبت‌شان را بدهم. به نظرم طرفداران پرسپولیس همتا ندارند و بی‌نظیر هستند.
رکورد مهم نیست بلکه قهرمانی و شادی دل هواداران اهمیت دارد

-فشردگی بازیهای لیگ برتر روی عملکرد بازیکنان اثرگذار بوده و بیشتر بازیکنان از این بابت انتقاد دارند. ترابی درباره فشردگی بازیهای لیگ برتر در هفته های گذشته می گوید:قبول دارم، واقعاً سخت است و فشار زیادی روی تیم ما وارد شده است ولی ناچار هستیم با همین روند ادامه دهیم. ما مسئولیت بزرگی در قبال هواداران پرسپولیس و پیراهن این تیم داریم. حق نداریم پا پس بکشیم. امیدوارم با قهرمانی در لیگ برتر همه این خستگی‌ها از تن بچه‌ها بیرون برود.

-ترابی در فصل جاری فوتبال باشگاهی ایران صاحب یک رکورد قابل توجه شد. او تنها بازیکنی است که امسال با سایپا و پرسپولیس فرصت یافته در نیمه نهایی جام حذفی به میدان برود.دوبار حضور در نیمه نهایی جام حدفی با دو تیم از اتفاقات قابل توجه فوتبال باشگاهی است. ترابی دراین باره توضیح می دهد و می گوید: شنیدم که من تنها بازیکنی هستم که در یک فصل جام حذفی دو بار و با دو تیم مختلف یعنی سایپا و پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده است. البته این مسائل اهمیت زیادی ندارد و تنها چیزی که مهم است قهرمانی پرسپولیس در این رقابت‌هاست.من فقط به موفقیت و قهرمانی تیم پرسپولیس فکر می کنم و اینکه با عملکرد مطلوبم بتوانم دل هواداران مان را شاد کنم. امیدوارم امسال با پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی طعم شیرین قهرمانی را بچشم و در کارنامه فوتبالی ام ثبت کنم.
پرسپولیس شروع خوبی در نیم فصل داشت!

-اوایل نیم فصل دوم لیگ برتربا اضافه شدن بازیکنان تازه وارد پرسپولیس گفته می شد که این تیم با یاران جدیدش خوب بازی نمی کند.ترابی در این خصوص می گوید: من این موضوع را قبول ندارم. پرسپولیس تیم بزرگی است، در نیمه نهایی جام حذفی حضور دارد و در لیگ برتر هم با یک امتیاز اختلاف دوم هستیم. نتایج ما در لیگ برتر و جام حذفی نشان می‌دهد تیم ما چه کیفیت خوبی دارد.تیم ما در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته و الان با اختلاف از تیم های تعقیب کننده اش صدرنشین است.قطعا ما شروع خوبی داشته ایم که در حال حاضر در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته ایم.این روند نشان می دهد که تیم وضعیتش از نظر فوتبالی مناسب است.

-ترابی اولین پاس گل خود در پرسپولیس را به شایان مصلح داد. او در این خصوص می گوید: خدا را شکر می‌کنم توانستم کمک ناچیزی به تیمم بکنم. امیدوارم در بازی‌های آینده هم بتوانم مثمرثمر باشم تا هواداران پرسپولیس خوشحال و راضی باشند. البته از ضربه سر شایان هم نباید گذشت که به زیبایی دروازه پدیده را باز کرد.از طرفی هم بازی خوبی بود. پدیده تیم قابل احترام و باکیفیتی نشان داد. ولی خدا را شکر می‌کنیم توانستیم با پیروزی مقابل پدیده به نیمه نهایی جام حذفی صعود کنیم و شانس قهرمانی مان در این جام بیشتر شود. امیدوارم قهرمانی جام حذفی را به ویترین افتخارات پرسپولیس اضافه کنیم.

-وی ادامه داد: سپاهان حریف ما در نیمه نهایی جام حدفی تیم بسیار خوب و یکی از مدعیان قهرمانی در هر دو جام است، ولی ما هم پرسپولیس هستیم و قطعاً برای برد در آن دیدار به میدان می‌رویم.
دوست دارم در لالیگا بازی کنم

-هر بازیکنی دوست دارد که به لیگ های اروپایی برود و در تیم های مطرح بازی کند، ترابی جوان دوست دارد با پیراهن پرسپولیس به دروازه های لیگ بزرگ اروپایی راه یابد. وی در این زمینه می گوید:البته من تازه به پرسپولیس آمده‌ام و دوست دارم بهترین بازی‌ها را برای تیمم انجام دهم. هنوز زود است که از آرزوهایم صحبت کنم.دوست دارم با پرسپولیس بزرگترین موفقیت ها را تجربه کنم و پیشرفت فوق العاده ای داشته باشم.البته دنبال پیشرفت هم هستم و مهم این است که در رده ملی و باشگاهی عملکرد خوبی داشته باشم. این موضوع می‌تواند به لژیونر شدن من کمک کند.هر فوتبالیستی مایل است که لژیونر شود و در لیگ های معتبر اروپایی به میدان برود.

-وی ادامه داد:دوست دارم در آینده به لالیگا بروم ودر این لیگ معتبر اروپایی به میدان بروم و بهترین بازیهایم را به عنوان یک لژیونر انجام دهم.قطعا باید زحمت زیادی بکشم و موقعیت خودم را در پرسپولیس و تیم ملی تثبیت کنم.رفتن به لالیگا و بازی کردن در لیگ معتبر اروپایی آسان نیست. البته اینک بازیکن تیم بزرگ پرسپولیس هستم و آرزوهای بزرگی دارم که دوست دارم با پیراهن تیم پرسپولیس برآورده شود.

-هافبک پرسپولیس درباره این که با وجود پیشنهادات اروپایی در ابتدای فصل ،آیا پشیمان نیست که حالا به پرسپولیس پیوسته است، می گوید: نه ، پشیمان نیستم که به پرسپولیس آمده‌ام. درست است که در ابتدای فصل پیشنهاد اروپایی داشتم اما الان افتخار می‌کنم که پیراهن این تیم رامیپوشمو برای این تیم بازی می‌کنم. پرسپولیس هواداران زیادی دارد که واقعاً به بازیکنان انرژی می‌دهند. بازی کردن در این تیم بسیار لذت بخش است. می‌خواهم با این تیم موفقیت‌های زیادی را به دست بیاوریم و هوادارانش همیشه خوشحال باشند.

کار کردن با برانکو لذتبخش است

- پس از صحبت های برانکو درباره قراردادش با پرسپولیس بحث ماندن یا رفتن برانکو بطورغیررسمی در محافل فوتبالی شنیده می شود. البته برانکو هر بار که صحبت شده از جدایی صحبت نکرده است اما به تعویق افتادن مبلغ قراردادش و یک سری مسائل مالی باعث شده تا بحث ماندن و رفتن او مطرح شود. ترابی دراین خصوص با احتیاط پاسخ داده و می گوید:امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و آقای برانکو برای فصل آینده هم در پرسپولیس بماند و به کارش ادامه دهد. کار کردن با برانکو لذتبخش است.او یک مربی تثبیت شده است و با پرسپولیس دو قهرمانی ارزشمند در لیگ برتر کسب کرده است که در اذهان هواداران باشگاه باقی مانده است و پرسپولیسی ها با او خاطرات شیرینی دارند. امیدوارم برانکو بماند و با پرسپولیس باشد.

-این درست است که تیم تراکتورسازی تبریز با دو باخت اخیر خود از رقیبانش در قهرمانی عقب افتاده است اما تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ است و بازی این تیم با پرسپولیس در تبریز سرنوشت قهرمانی را مشخص می کند. ترابی در این خصوص می گوید:ما فعلا با تراکتور بازی نداریم و تمام تمرکزمان روی بازی یعدیمان در لیگ است که اهمیت زیادی دارد.ما چند فینال تا سومین قهرمانی در لیگ برتر پیش رو داریم و بازی به بازی پیش می رویم . تمامی بازیهای باقی مانده حساس است و نباید حریفان مان را دستکم بگیریم .امیدوارم در چند بازی باقی مانده بهترین نتایج را کسب کنیم.

داوری ها در آسیا به ضررمان تمام شد

-پرسپولیس درلیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشت اما با شکست تیم الاهلی عربستان در هفته پایانی دور رفت مرحله گروهی امیدوار به صعود شد. ترابی دراین باره می گوید:متأسفانه در دو بازی اول نتوانستیم نتایج مطلوب خودمان را به‌دست بیاوریم. البته داوری‌ها هم در این امر بی‌تقصیر نبودند اما با این حال وقتی قرار شد به مصاف الاهلی عربستان برویم همه تمرکزمان را گذاشتیم تا مقابل این تیم به برتری برسیم و شانس صعود را برای خودمان زنده نگه داریم. در حال حاضرهم که تمام تمرکزمان در آسیا روی بازی های برگشت است تا بتوانیم بازی برگشت را ببریم و راه صعود را هموار کنیم. من می‌دانم پرسپولیس سال قبل نایب قهرمان شده و الان طور دیگری به آن نگاه می‌کنند. مطمئناً تمام تلاشمان را می‌کنیم تا افتخارات سال قبل را دوباره برای پرسپولیس به‌دست بیاوریم.

-ترابی در پایان درباره تاخیر در معرفی سرمربی تیم ملی می گوید: بدون شک فدراسیون فوتبال دنبال بهترین گزینه سرمربیگری برای تیم ملی است. انتخاب جانشین کارلوس کروش کار ساده‌ای نیست و باید مربی‌ای انتخاب شود که کاربلد و بزرگ باشد.

کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
سلام آقا کیوان شما فقط با استقلالی ها مصاحبه می کنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار