فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
داماش فردا در فینال جام حذفی به میدان خواهد رفت.

کیهان ورزشی-

فینال جام حذفی فردا شب میان پرسپولیس و داماش گیلان برگزار خواهد شد. این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که در یک سو قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر قرار دارد و در سوی دیگر تیمی از لیگ دو که در صعود به لیگ یک نیز ناکام مانده است. داماش تیمی از استان گیلان است که در فصل جاری با عبور از سه 6 تیم (شامل 2 تیم لیگ برتری، یک تیم لیگ یکی و 3 تیم لیگ دویی) موفق به حضور در فینال جام حذفی شده و در تلاش است تا مقابل پرسپولیس نخستین قهرمانی خود در این بازی‌ها را جشن بگیرد. در ادامه وضعیت این تیم را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

صعود به فینال با حذف سایپا و ماشین‌سازی
به مانند سایر تیم‌های لیگ دویی، داماش از مرحله دوم جام حذفی وارد این بازی‌ها شد و در نخستین بازی خود (شهریور سال گذشته) از سد خوشه طلایی ساوه در روزی که میهمان بود گذشت. در مرحله سوم این رقابت‌ها داماش میزبان قشقایی لیگ یکی بود و با یک گل این تیم را مغلوب کرد تا به جمع 32 تیم برتر رقابت‌ها راه یافته باشد. در مرحله یک شانزدهم نهایی داماش میهمان چوکای تالش بود و در ضربات پنالتی از سد این تیم گذشت و در مرحله یک هشتم نهایی با قرعه مقاومت تهران لیگ دویی مواجه شد و این تیم را در تهران با دو گل شکست داد تا به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسد. در مرحله یک چهارم نهایی داماش میهمان ماشین‌سازی تبریز بود در ضربات پنالتی این را شکست داد و در نیمه نهایی نیز این تیم آبی‌پوش گیلانی میزبان سایپا بود و این تیم را با شکست 2 بر 1 بدرقه کرد تا به فینال جام حذفی برسد.

دومین حضور در فینال
داماش پیش از این سابقه حضور در فینال جام حذفی را داشته و این دومین حضور داماشی‌ها در فینال این بازی‌ها محسوب می‌شود. در فصل 87-86، داماش تحت هدایت نادر دست‌نشان موفق شد به فیال جام حذفی برسد و در این مرحله حریف استقلال شود. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سردار جنگل رشت با تک گل گیلائوری به سود داماش (که آن زمان پگاه گیلان نامیده می‌شد) به پایان رسید و در بازی برگشت، استقلال با تک گل امیرآبادی بازی را به زمان‌های اضافه کشاند تا با دو گل جباری و برهانی در زمان‌های اضافی، قهرمانی جام حذفی به استقلال برسد.

دوری 28 روزه از مسابقات
داماش آخرین بار 28 روز پیش (15 اردیبهشت) در یک بازی رسمی به میدان رفته و پس از آن بازی، از جریان بازی‌ها دور شده است. آخرین بازی رسمی داماشی‌ها دیدرا برگشت پلی‌آف صعود به لیگ یک مقابل نیروی زمینی تهران بود که این دیدار جنجالی در نهایت با برتری 2 بر 1 نیروی زمینی خاتمه یافت تا نیروی زمینی هجدهمین تیم حاضر در فصل آتی لیگ یک لقب بگیرد و داماش کماکان در لیگ دو حضور داشته باشد. قضاوت داوران این بازی به شدت مورد انتقاد داماشی‌ها بود و اعضای این تیم در اعتراض به این موضوع حتی قصد انصراف از حضور در فینال جام حذفی را داشتند.

دردسرهای فراهانی برای فینال
داماش برای فینال جام حذفی چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت. سعید طالبی، میثم میرپسندیده و میلاد پورمحسن سه بازیکن محروم این تیم برای بازی فردا هستند و امید قربانی و مهرداد علیزاده دو بازیکن کلیدی دیگر این تیم که در روزهای اخیر در تمرینات داماش حضور نیافته بودند در این دیدار حضور نخواهند داشت و سیامک فراهانی سرمربی این تیم کار دشواری برای پر کردن نیمکت ذخیره‌های خود در بازی فردا خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار