PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

کم کم داشتیم به این بی مبالاتی ها ، بی قانونی ها ، هرج و مرج ها ، درگیری ها ، کور شدن ها و ...عادت می کردیم که انتشار خبرمحرومیت سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به دلیل بی کفایتی در برگزاری دیدار فینال جام حذفی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ، ما را به تامل واداشت .شنیدن این خبر در فوتبال «بی در و پیکر» این روزها که سالیان درازی است در «چنبره» مسائل غیر فوتبالی (بخوانید غیراخلاقی) اسیر شده و یارای نفس کشیدن ندارد می تواند کورسوی امیدی باشد بر این که بتوان بالاخره از نقطه ای برخورد با متخلفین را آغاز کرد . بحث سعید فتاحی ، «حیدر بهاروند» رئیس سازمان لیگ و «عبدالکاظم طالقانی» رئیس هیات فوتبال استان خوزستان و ... نیست چرا که همه متفق القول بر این مساله اذعان داریم که این کژی ها و سوء مدیریت ها سالیان درازی است که در فوتبال ما ریشه دوانده و عزم راسخی برای برخورد با تخلفات وجود نداشته است . مسائلی که امروز با آن دست به گریبان هستیم رویش «بذر» هایی است که در گذشته آن را کاشته ایم اما امیدواریم این برخوردها ادامه دار باشد تا یک بار برای همیشه فوتبالمان از شر این آفت ها رهایی یابد .

مجموع اتفاقات رخ داده درهفته های گذشته ( مثل دیدار پرسپولیس- تراکتور ، پرسپولیس- سپاهان و ...)، می توانست خیلی زوتر برخوردی قاطعانه از جانب مسئولین را به همراه داشته باشد که متاسفانه این مماشات کار را به جایی رساند که یکی از عجیب ترین فینال های تاریخ جام حذفی را در ایران (وچه بسا در جهان ) شاهد باشیم .

قطعا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که برای شرکت در کنگره فدراسیون جهانی فوتبال در فرانسه حضور دارد و اینک مشغول پرسه زدن در خیابان های «شانزه لیزه » است باید پس از برگشت به ایران تدبیری جدید بیندیشد تا با تعیین سازوکار مناسب قبل از شروع لیگ آینده ، شرایط مطلوب تری را برای برگزاری مسابقات فراهم کند .

هرچند که درغائله این روزهای فوتبال، پای مسعود سلطانی فر به عنوان متولی اصلی ورزش نیز درمیان است چراکه بدون شک اتفاقات شب گذشته بر ادله نمایندگانی که به استیضاح وزیر ورزش رای مثبت داده اند، می افزاید و آنها را برای انجام این کار مصمم تر می‌کند.فینال جام حذفی کشور و حاشیه‌های آن می‌تواند نقش پاشنه آشیل جدیدی را برای سلطانی فر در جلسه استیضاح بازی کند و آینده کاری او در کابینه را رقم بزند .این طور که شنیده می شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند کارنامه سلطانی فر را مورد بررسی دوباره قرار دهند و از وی پیرامون مسائل پدید آمده در فینال جام حذفی هم سئوال کنند .

ظاهرا در جلسه ۱۹ خردادماه مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر ورزش اعلام وصول خواهد شد.

*کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار