PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۵۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
آیا می توان تمام دردهای فوتبال ملی ایران را با اتکا به استخدام «مارک ویلموتس» درمان کرد؟


کیهان ورزشی-


تیم ملی فوتبال ایران با سرمربی جدیدش وارد فصل تازه ای خواهد شد؛ فصلی که درباره آن فعلا نمی توان دست به پیش بینی زد.

باید صبر کرد و دید مرد بلژیکی با چه افکار و اهدافی روی نیمکت داغ تیم ملی ایران می نشیند و چه مسیری را برای فوتبال ملی ایران ترسیم می کند.

استخدام مربیان خارجی در شکل ساده اش، جهت بهره برداری از دانش آن مربیان صورت می گیرد؛ یعنی آنچه در فوتبال ایران به عنوان کمبود احساس می شود را باید در دل چنین ورودهایی جستجو کرد، اما برای رسیدن به آن هدف آیا تنها حضور یک مربی خارجی کافی است؟

آیا می توان تمام دردهای فوتبال ملی ایران را با اتکا به استخدام «مارک ویلموتس» درمان کرد؟

اگر چنین بود که سالها قبل فوتبال ایران به تعالی رسیده بود اما تجربیات قبلی نشان می دهد « کروش»ها و «ویلموتس»ها به تنهایی عامل پیشرفت نخواهند بود و چه بسا اگر این مربیان در قالب درستی قرار نگیرند، استخدام‌شان نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

«مارک ویلموتس» می تواند در تیم ملی ایران منشا رشد و پیشرفت باشد، به شرطی که اسیر جریانات مخرب و سومدیریت‌های فوتبال ایران نشود.

نگاهی به 8 سال حضور«کارلوس کروش» در راس تیم ملی فوتبال ایران، فارغ از از همه توانمندی‌ها و تاثیرات مثبت حضور وی، برای ما می تواند آیینه عبرت باشد.

باید از خودمان بپرسیم چرا انرژی«کروش» بجای مسایل فنی صرف حواشی این فوتبال شد؟

آیا جز این است که؛ جبر فوتبال ما «کروش» را به آن مسیر برد؟

حالا که «مارک ویلموتس» در راس تیم ملی ایران قرار گرفته است باید تجربیات قبلی مان را لحاظ کنیم و اجازه ندهیم پتانسیل این مربی صرف مسایل بیهوده شود.

باید همه نیازهای خود که در جهت منافع ملی است را بصورت مکتوب با این مربی مطرح کنیم و صرفا با یک هدف تکراری یعنی صعود به جام‌جهانی- که البته باید صعود کنیم-سقف خواسته های مان را پایین نگه نداریم.

«ویلموتس» می تواند فصل نو و زیبایی را برای فوتبال ما رقم بزند، به شرطی که اولا انتخاب وی کارشناسانه باشد و ثانیا به درستی مدیریت شود.

باید منتظر ماند و دید تیم ملی با «ویلموتس» به کدام مسیر می رود؟

*حمید ترابپور

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
با نوشته شما مخالفم علی الظاهر با حاشیه و متن فوتبال غریبه ای ویلمتوس چندین وقت مربی نبوده اون وقت شما میکی منشا رشد بشه خدا بیامرزد. د.اسداللهی که نوشته هاش درس فوتبال و زندگی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار