PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز (چهارشنبه) به طور رسمی ضمن تعلیق فعالیت فدراسیون جهانی بوکس، مسئولیت برگزاری رقابت های گزینشی این رشته برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده گرفت.
کیهان ورزشی-
اکثریت اعضای کمیته بین المللی المپیک رأی به تعلیق فدراسیون جهانی بوکس توکیو داده و دلیل این تصمیم را موضوعات مالی و حواشی مدیریتی پیرامون این نهاد اعلام و تاکید کرده است که تا زمان حل شدن این مسائل فعالیت این فدراسیون به حالت تعلیق درخواهد آمد.

فدراسیون جهانی بوکس سال‌ها است که درگیر مشکلات مالی و مدیریتی است به طوری که این نهاد ۱۶ میلیون دلار بدهی داشته و تنش جاری بر سر ریاست آن، این نهاد را از داخل دچار تفرقه کرده است.

«نناد لالوویچ» عضو صربستانی کمیته بین المللی المپیک امروز با ارائه گزارشی انتقادی در جلسه این نهاد بین المللی، اعلام کرد که بدهی‌های فدراسیون جهان بوکس می‌تواند به ۲۹ میلیون دلار افزایش یابد.

«غفور رحیموف» رئیس فدراسیون جهانی بوکس مارس سال جاری به دلیل قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد؛ علت حضور نام او در این فهرست «حمایت و تأمین یک سازمان تبهکاری» عنوان شده که البته مرد ازبک قویاً این اتهامات را تکذیب کرده است.

لالوویچ می‌گوید بدهی فدراسیون بوکس بدین معنا است که بودجه و پول این نهاد برای پیشرفت ورزش و ورزشکاران هزینه نشده و علاوه بر این، مشکلات مربوط به داوری همچنان گریبان گیر آن است.

با این اوصاف رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته بوکس تحت نظر کمیته بین المللی المپیک برگزار می‌شود.

بر همین اساس مسابقات قهرمانی جهان که ۲ ماه دیگر در روسیه برگزار می‌شود، دارای امتیاز ورودی المپیک نیست.

برچسب ها: بوکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار