PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا با نتیجه 3 بر صفر به سود یانکی‌ها به پایان رسید.
کیهان ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2019 از ساعت 18:30 به میزبانی بلغارستان به مصاف آمریکا رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 21، 25 بر 20 به سود آمریکایی‌ها خاتمه پیدا کرد.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه از ترکیب سعید معروف، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. با توجه به اینکه حضور آمریکا در مرحله نهایی به واسطه میزبانی آنها قطعی بود در هفته پنجم تیم دوم این کشور در غیاب ستاره‌هایی همچون اندرسون، ساندر و کریستنسن و جان اسپرا (سرمربی) به بلغارستان آمده است.

* ست نخست؛ 27 بر 25 به سود آمریکا

تیم ایران ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را روانه میدان کرد. بازی هم بسیار نزدیک آغاز شد و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود آمریکا بود. سرویس‌های خوب یلی و دریافت‌های ناقص آمریکایی‌ها نتیجه بازی را 19 بر 17 به سود ایران کرد تا سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود آمریکایی‌ها خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ 25 بر 21 به سود آمریکا

تیم ایران ست دوم را بهتر شروع کرد و توانست 6 بر 3 از آمریکا پیش بیفتد و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 10 بازی به تساوی کشیده شد. در امتیاز 16 بر 15 به سود آمریکا یک بار دیگر هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. در امتیاز 18 بر 16 به سود آمریکا ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد و در امتیاز 21 بازی به تساوی کشیده شد. زمانی که اختلاف امتیاز توسط ملی‌پوشان ایران از بین رفت کادر فنی آمریکا تصمیم گرفت با درخواست وقت استراحت فنی وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود آمریکا تمام شد.

* ست سوم؛ 25 بر 20 به سود آمریکا

برای شروع ست سوم کولاکوویچ جواد کریمی را جایگزین سعید معروف کرد. ناهماهنگی و خستگی در تیم ایران با راحتی قابل مشاهده بود. نتیجه 5 بر 2 به سود آمریکا موجب شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. تیم ایران 6 بر 5 هم از آمریکا پیش افتاد، اما تیم‌ها در امتیاز 8 بر 7 به سود آمریکا راهی وقت استراحت فنی اول شدند. تیم ایران اختلاف را کم کرد و نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایران شد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. آمریکایی‌ها خیلی زود روند بازی را تغییر دادند و در امتیاز 21 بر 19 به سود آنها، کولاکوویچ با درخواست وقت استراحت فنی وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 20 به سود آمریکا تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این موفق به شکست تیم‌های ملی ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، صربستان، بلغارستان و استرالیا شده و نتیجه را به تیم‌های برزیل و فرانسه واگذار کرده بود.

تیم‌های ایران، برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان با توجه به نتایجی که در هفته پنجم به دست آوردند توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند. به این ترتیب این 5 تیم به همراه آمریکا (میزبان) تیم‌های حاضر در فینال را تشکیل می‌دهند.

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها از 19 تا 23 تیر ماه به میزبانی در شیکاگوی آمریکا برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار