PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

کیهان ورزشی-

مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور"جام خلیج فارس" سه شنبه شب در شهر مقدس مشهد برگزار و تیم های حاضر در این رقابتها حریفان خود را شناختند.
شاید بتوان این قرعه کشی را به خاطر مشخص نبودن زمان آعاز رقابتها به "مجلس عروسی بدون شام" شبیه کرد که صاحب مجلس به خاطر مشکلات و پائین بودن توان مالی فقط با یک شیرینی و میوه مختصر از میهمانان پذیرایی می کند.
مشکلات و معضلات فوتبال و ورزشگاههای ما ، همان داستان پائین بودن توان مالی"داماد" مجلسِ عروسی است.
 از قدیم گفته اند که"با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود." هیجده دوره از مسابقات لیگ برتر گذشته است و هر سال شاهد مشکلات و معضلاتی هستیم که فدراسیون فوتبال ، باشگاهها و دیگر دستگاههای مرتبط میتوانستند پیش از این و با یک برنامه ریزی منظم  آنها را برطرف کنند.اما چرا چنین نشده سئوالی است که ما هم به دنبال پاسخ آن هستیم!
اما فدراسیون فوتبال و با توجه به تجربیات دوره های گذشته به ویژه اتفاقات تلخ لیگ هجدهم امسال اراده خود را بر آن گذاشت تا برطرف شدن مشکلات موجود مانند شماره گذاری صندلیها، بلیت فروشی الکترونیکی، تجهیز ورزشگاهها به نور،رختکن ها و مبادی ورود و خروج مطابق با استانداردهای فیفا و از همه مهمتر تامین امنیت کامل، مسابقات لیگ برتر را یا برگزار نکند یا با تاخیر برگزار کند. این یعنی "جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت هست."
از قرار معلوم به غیر از ورزشگاههای قائم شهر، سیرجان، آبادان، مسجد سلیمان، ثامن مشهد و جم بوشهر مابقی ورزشگاهها تقریبا مراحل پایانی برطرف کردن معایب را پست سر می گذارند و تیم های شش شهر  نام برده شده تا زمان آمادگی کامل ورزشگاهایشان مسابقات خود را در استانهای همجوار و یا بدون تماشاگر برگزار خواهند کرد.
وظیفه رسانه های دیداری و شنیداری در همه حوزه ها به ویژه حوزه پر مخاطب و جذاب ورزش حمایت از اقدامات مثبت مسئولان است.
اقدام فدراسیون فوتبال، اقدامی مثبت و مناسب برای داشتن یک لیگ بدون حواشی و حوادث تلخ و یا با حداقل حواشی میباشدکه باید با تمام توان از آن پشتیبانی کرد.
این حمایت و پشتیبانی و برطرف شدن اشکالات در نهایت همان مجلس عروسی می شود که صاحب مجلس با شیرینی، میوه،شام ، دِسر و سالاد از میهمانان پذیرایی خواهد کرد.
پس دست به دست هم دهیم تا فوتبالی با خاطرات خوش و صحنه های زیبا را شاهد باشیم.

*حسن علیرضایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار