PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
سرمربی تیم فوتبال استقلال امروز تهدید به ترک این باشگاه کرد تا این موضوع بازتاب‌های زیادی را در جامعه فوتبال ایران داشته باشد و هواداران استقلال را نگران کند
 کیهان ورزشی-

خبر استعفای قریب الوقوع آندره‌آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران از هدایت این تیم، همچون بمب در فوتبال ایران سر و صدا کرده است؛ موضوعی که رسانه های ایتالیایی آن را بازتاب دادند.

این اتفاق گرچه هنوز واکنشی رسمی از سوی مدیران باشگاه استقلال را به همراه نداشته  اما آنها را به تکاپو برای آرام کردن مرد ایتالیایی واداشته است.

درباره این اتفاق، پیگیری‌ها به افشای موضوعات مهمی ختم شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال طی روزهای گذشته ناراحتی خود از برخی مسایل باشگاه را به گوش مدیریت باشگاه رسانده بود و امروز نیز با استفاده ابزارهای رسانه ای خود در خارج از کشور دلخوری اش را علنی کرد.

یکی از دلایل ناراحتی وی این است که باشگاه در بحث انعکاس نظراتش او را یاری نمی کند و نه می تواند با رسانه ها صحبت کند و نه کنفرانس خبری برایش ترتیب می دهند و دلیل اینکه وی خبر استعفای احتمالی اش را از طریق یک خبرنگار خارجی منتشر کرد نیز همین است.

موضوع دوم به مترجمی برمی گردد که باشگاه در کنار وی قرار داده و مرد ایتالیایی معتقد است باید گزینه بهتری برای ترجمه صحبت‌های او در نظر می گرفتند.

سومین مورد بحث انتخاب یک دستیار ایرانی است که استراماچونی روی یک مربی تاکید داشت و موفق نشد او را به کادر خود اضافه کند.

نکته مهم دیگر این است که؛ این سرمربی معتقد است در دو پست مدافع چپ و هافبک نفوذی به رغم اینکه از باشگاه درخواستد جذب دو بازیکن را داشته اما اقدامی جدی برای تحقق این خواسته وی صورت نگرفته است. گزینه وی برای دفاع چپ که با مشکل عدم صدور ویزا روبرو شد و گزینه هافبک تهاجمی نیز که یک بازیکن آفریقایی است هنوز وضعیتی نامشخص دارد.

این اتفاقات سبب شده تا سرمربی ایتالیایی استقلال تصمیم به علنی کردن دلخوری خود نماید و حتی اعلام کرده که سرمربیان تیم های دیگر می توانند با استفاده از ابزاهای رسانه ای شان نظرات و ناراحتی های خود بیان کنند اما وی ابزاری برای این کار ندارد.

البته آخرین خبرها حکایت از آن دارد که استراماچونی با این کار تنها خواسته به باشگاه تلنگری بزند و قصد استعفای رسمی ندارد و کارش را در باشگاه ادامه می دهد.

او ظاهرا به این نکته رسیده که در فوتبال ایران برای آنکه خواسته هایت جدی گرفته شود نباید ساکت بمانی و باید لب به اعتراض بگشایی؛ دقیقا همان کاری که کارلوس کی روش انجام می داد.

گفتنی است که دلیل اصلی بی توجهی این مربی به خواسته خبرنگاران در جریان عقد قراردادش در هیات فوتبال مبنی بر نشان دادن انگشت خود همین دلخوری ها بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار