PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
علیرضا قربانیان بازیکن تیم فوتبال ساحلی شاهین خزر که با سیلی صورتش را سرخ نگه می دارد
فوتبال ساحلی جزو رشته های موفق کشورمان است. تعداد موفقیت های جهانی و آسیایی فوتبال ساحلی طی سالهای گذشته بسیار بوده است.بطوریکه فوتبال ساحلی ایران همیشه در رقابت های جهانی یک تنه به تیم های نامدار زده است و جام را از چنگ ابر قدرت های فوتبال ساحلی جهان ربوده است.استعدادهای فوتبال ساحلی کشورمان بسیار است و اگر سری به لیگ برتر این رشته در ایران بزنید متوجه می شوید که با کمترین هزینه شاهد بیشترین راندمان بوده ایم.تیم شاهین خزر رودسر یکی از این تیم هاست که با کمترین هزینه توانسته نتایج قابل توجهی را کسب کند و نفرات خوبی را به فوتبال ساحلی معرفی کند. بازیکنانی که در کنار ورزش حرفه ای کار هم می کنند و همواره باانگیزه در میادین لیگ ظاهر می شوند. علیرضا قربانیان بازیکن تیم شاهین خزر رودسر یکی از این نفرات است که در کنار ورزش حرفه ای مشغول کار است تا هزینه های روزانه و ورزشی خود را تامین کند. بدین بهانه با بازیکن شاهین خزر گفت و گو کردیم و امیدواریم مسئولان ورزش کشور بخصوص رودسر با خواندن این مصاحبه از وضعیت ورزشکاران شهر خود باخبر شوند و بدانند که ورزشکار حرفه ای شهرشان با چه مشکلاتی مواجه است.

متولد رودسر

-علیرضا قربانیان گواسرایی بازیکن تیم فوتبال ساحلی شاهین خزر رودسر در 16 فروردین 1372 متولد شد . وی در آغاز گفت و گو به کیهان ورزشی گفت:زادگاهم رودسر است و در شهرک انصاری که نزدیک دریا است سکونت دارم. البته پدربزرگ و مادر بزرگم در روستای گواسرایی که حوالی رودسر واقع شده زندگی می کردند.

-وی ادامه داد: پدرم در جوانی فوتبال بازی می کرد و عضو تیم شاهین رودسر بود. پدرم در دهه 60 بازی می کرد و سابقه فوتبالی او روی من تاثیر گذاشت تا فوتبال را دنبال کنم.شاهین رودسر در دهه 60 با تیم های بزرگ گیلان مثل ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت بازی می کرد.

-قربانیان یک برادر از خود بزرگتر دارد که به زعم قربانیان در گذشته فوتبال بازی می کرد اما مدتهاست که دنبال کسب و کار خود است.

-درحال حاضر بازیکن تیم شاهین خزر دیپلم است:«به قدری گرفتار فوتبال و کار هستم که ادامه تحصیل را فراموش کرده ام.من جزو ورزشکارانی هستم که برای تامین هزینه هایم می بایست کار کنم و چاره ای غیر از این ندارم.»

مسئولان محترم رودسر و گیلان از شاهین خزر حمایت نمی کنند

-علیرضا قربانیان بازیکن فوتبال ساحلی شاهین خزر در خصوص نحوه حضورش به عالم ورزش به کیهان ورزشی گفت:ابتدا بازیکن فوتبال چمنی بودم و مدتها فوتبال بازی می کردم. پس از مدتی فوتسال بازی کردم و تصمیم داشتم که سالنی باز شوم اما با تشویق دوستان به فوتبال ساحلی رفتم و تلاش کردم تا در این رشته صاحب جایگاه شوم.باانگیزه فراوان تمرین می کردم و با تشویق دوستان انرژی مثبت می گرفتم. حدود دو سال بطور مستمر تمرین کردم تا این که با موافقت مربی به عضویت تیم فوتبال ساحلی و لیگ برتری شاهین خزر درآمدم.طی این دو سال هرگز مایوس نشدم و انگیزه ام را از دست ندادم.هدفم این بود که در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران بازی کنم که به یاری خداوند منان به هدفم دسترسی پیدا کردم.

-وی ادامه داد:تیم شاهین خزر رودسر حدود هفت سالی می شود که تاسیس شده است و در لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور دارد .من چهار سال است که در خدمت شاهین خزر هستم و برای این تیم در لیگ برتر فوتبال ساحلی بازی می کنم.شاهین خزر با وجود شرایط اقتصادی که دارد رقابت تنگاتنگی با مدعیان حاضر در لیگ برتر داشته است.شاهین جزو تیم های است که به دلیل شرایط اقتصادی اش همواره وسط جدول رده بندی لیگ قرار می گیرد و شانس قهرمانی اش نسبت به تیم هایی که بیشتر در لیگ برتر هزینه می کنند کمتر است.البته شاهین خزر در یک فصل به عنوان سومی لیگ برتر فوتبال ساحلی رسید.

-قربانیان اضافه کرد:همانطور که در صحبت هایم اشاره کردم بودجه تیم ما نسبت به سایر تیم ها خیلی کمتراست.

مدیرعاملی داریم زحمتکش و دلسوز یک تنه هزینه های جاری تیم شاهین خزر را تامین می کند و خم به آبرو نمی آورد.متاسفانه مسئولان محترم شهر رودسر از تیم شاهین خزر که نماینده گیلان در لیگ برتر فوتبال ساحلی است حمایت نمی کنند.مسئولان محترم رودسر و گیلان برای پیشرفت شاهین خزر برنامه ای ندارند.حقیقتا دشوار است با این اوضاع و احوال تیمداری کرد .واقعا سخت است که با این شرایط مالی تیمی را روانه مسابقاتی در سطح لیگ برتر فوتبال ساحلی کرد.امیدوارم مسئولان محترم گیلان و رودسر به شاهین خزر کمک کنند تا بخشی از مشکلات مالی تیم ها کمتر شود.

اسلحه ما غیرت است

-علیرضا قربانیان با اشاره به بخشی از مشکلات جاری تیم شاهین خزر به کیهان ورزشی گفت:مشکلات زیاد است. مثلا تیم ما برخلاف سایر تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ساحلی اتوبوس برای سفرهای زمینی ندارد.تیم شاهین خزر با یک« ون» به شهرهای یزد یا اصفهان می رود. دوازده نفر در یک «ون» می نشینند و راهی شهرهای چون یزد و اصفهان می شوند.تمامی بازیکنان در «ون» از نظر جسمانی دچار کوفتگی و خستگی می شوند.گاهی شرایط وادارمان می کند که روی صندلی های «ون» بخوابیم.وقتی به مقصد می رسیم از نظر بدنی تحلیل می رویم و دچار گرفتگی عضلات می شویم.ما با بدن های خسته و گرفته پا به میدان مسابقه می گذاریم. اینها که خدمت تان عرض کردم بخشی از مشکلات جاری ما در تیم شاهین خزر در لیگ برتر فوتبال ساحلی است.

-وی ادامه داد: البته اسلحه ما در مسابقات لیگ برتر همان غیرت مان است. تیمی داریم که تک تک نفراتش با غیرت بازی می کنند. با وجود این که مشکلات مالی داریم اما به تیم شهرمان تعصب داریم و با توکل به خداوند منان به میدان می رویم اینهاست که ما را در برابر مشکلات و سختی ها حفظ می کند.قرارداد بازیکنان تیم شاهین خزر نسبت به تیم هایی چون گلساپوش یزد و پارس جنوبی ناچیز است ولی روز بازی باغیرت بازی می کنیم و همه چیز را به دست فراموشی می سپاریم تا به نتیجه دلخواه برسیم.قرارداد بازیکنان ما حدود سه الی پنج میلیون تومان است و بیشتر بازیکنان شاهین خزر برای امرارمعاش مجبورند که بیرون از فضای فوتبال ساحلی کار کنند.

کارگر کافی شاپ هستم

-قربانیان اضافه کرد:من هم مثل سایر بازیکنان تیم شاهین خزر بیرون محیط ورزش حرفه ای کار می کنم. اگر کار نکنم هزینه های ماهانه ام تامین نمی شود. قرارداد سالانه ام سه میلیون تومان است چطور می توانیم با سه میلیون تومان یک سال ورزش و زندگی کنم؟البته کار کردن عار نیست و از این بابت مشکلی ندارم!بنده هر روز به یک کافی شاپ می روم و به عنوان کارگر کافی شاپ فعالیت می کنم.کارگر هستم و از طریق کارگری نان می خورم.متاسفانه درآمدم از طریق فوتبال ساحلی ناچیز است! ما مبلغی ناچیز دریافت می کنیم و یکسال به عشق تیم شهرمان پا به توپ می شویم.متاسفانه ها اسپانسرها از ما حمایت نمی کنند. مدتی آمدند و قصد همکاری داشتند ولی اتفاقی برای تیم ما رخ نداد .اگر اسپانسرها حمایت کنند قطعا بخشی از مشکلات تیم های فوتبال ساحلی کاهش می یابد.

-بازیکن تیم فوتبال ساحلی شاهین خزر خاطرنشان کرد:کارگر کافی شاب هستم . برای مشتریان غذا درست می کنیم یا اگر مشتری قهوه سفارش دهد قهوه مشتری را آماده و تقدیمش می کنم.درامد ماهانه ام از طریق کارگری حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.از صبح تا غروب به کافی شاپ می روم و کارم را انجام می دهم. گاهی در روز بر سر تمرینات تیمم نیز شرکت می کنم و وقتی در پایان یک روز کاری به خانه می رسم دیگر توانی ندارم و از خستگی خوابم می برد.البته همه این خستگی را به جان می خرم تا به هدفم که موفقیت در فوتبال ساحلی است دسترسی پیدا کنم.چهار الی پنج ساعت در طول روز می خوابم .به هر روی یک ورزشکار حرفه ای می بایست تمرینات را بدنسازی اش را بطور منظم برگزار کند تا از نظر بدنی تحلیل نرود.استراحت کم است اما از ورزش کردن لذت می برم.

امیدوارم مسئولان محترم رودسر، سری به تمرینات شاهین بزنند!

-بیشتر ورزشکاران حرفه ای از مکمل های غذایی استفاده می کنند.علیرضا قربانیان به عنوان یک ورزشکار حرفه ای می بایست از مکمل های غذایی استفاده کند. او دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:من هم مصرف می کنم اما هزینه هایش را از جیب می دهم.البته درآمدم محدود است اما این هزینه ها پای خودمان است!بالاخره لازم است که این مکمل ها را مصرف کنیم .اگر ویتامین نخوری در تمرینات و مسابقات دچار ضعف می شویم.امیدوارم مسئولان محترم ورزش رودسر پس از این مصاحبه فکری به حال ما کنند و از وضعیت تیم و بازیکنان مان بازدید نمایند.

-علیرضا قربانیان مثل تمامی ساحلی بازان امیدوار است در لیگ برتر امسال به تیم ملی دعوت شود. او دراین باره می

گوید:امسال با انگیزه بالا تمرین می کنیم و در میادین حاضر می شویم.با تمام وجود برای شاهین خزر بازی می کنم تا دیده شوم.البته بازیکنان خوبی در لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور دارند که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند اما بزرگترین آرزوی من این است که امسال به تیم ملی دعوت شوم. فوتبال ساحلی ایران سالهاست که در جایگاه قابل احترامی قرار دارد و بارها عناوین جهانی کسب کرده است.قطعا قرارگرفتن در جمع ملی پوشان به تلاش و ممارست بیشتر نیاز دارد. امیدوارم امسال به آرزوی بزرگ ورزشی ام برسم.

-وی اضافه کرد: انگیزه در ورزش بسیار اهمیت دارد. الان آقای فرید بلوک باشی بازیکن ملی پوش در تیم شاهین خزر حضور دارد.ایشان با عشق و علاقه برای شاهین خزر بازی می کند و دنبال مسائل مالی در شاهین خزر نیست.محمد حاجی پور دروازه بان تیممان که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ساحلی را دارد با عشق و علاقه بازی می کند.اگر فیلم بازی اخیر شاهین خزر و گلساپوش یزد را دیده باشید متوجه می شوید که چقدر تیم شاهین خزر با وجود مشکلات جاری خود با انگیزه بازی می کند.واقعا بچه ها با عشق و علاقه فوتبال بازی می کنند. تیم ما در این دیدار شایستگی خود را نشان داد و با وجود این که شکست را پذیرا شد اما از نظر فنی هیچ کم و کاستی از حریف پرمهره خود نداشت.ما امکانات جاری تیم گلساپوش را نداریم ولی از نظر فنی طوری بازی کردیم که همه تیم ما را ستودند.

بازیکنی داریم که بنایی می کند!

-قربانیان خاطرنشان کرد:تیم ما به هر شهری می رود با امکانات حداقلی مواجه است.شرایط تیممان اینطور است که در ماشین استراحت کنیم!تیم ما در سفرها به هتل نمی رود زیرا مدیرعامل محترم تیممان بودجه کافی ندارد تا تیمش را به هتل ببرد!در فصول گذشته تیم ما در مسجد استراحت می کرد زیرا بودجه نداشتیم تا در هتل استراحت کنیم.شاید در فوتبال ساحلی این مسائل بحث برانگیز باشد اما ما با همین شرایط برای حضور در مسابقات آماده می شویم.شاهین خزر در مسجد می خوابد ولی از نظر فنی بارها خود را در لیگ برتر فوتبال ساحلی ثابت کرده است. امیدوارم روزی برسد که بازیکنان شاهین خزر مثل سایر تیم های لیگ برتری بتوانند در هتل اردو بزنند و جای مناسبی برای استراحت داشته باشند.

-قربانیان درباره الگوی ورزشی خود به کیهان ورزشی گفت:ما در فوتبال ساحلی ورزشکاران بزرگی داریم که موفقیت های جهانی کسب کرده اند.ملی پوشانی که بارها جام های قهرمانی را بالای سر برده اند و امروز به نامشان در جهان احترام می گذارند. آقای محمد احمدزاده ملی پوش فوتبال ساحلی یکی از آنهاست. احمدزاده الگوی ورزشی ام است. او بارها شایستگی خود را در فوتبال ساحلی نشان داده است و با تیم ملی به افتخارات بزرگی رسیده است.برخی بازیکنان در زمین شایسته احترام هستند و احمدزاده یکی از آنهاست.

-وی اضافه کرد: چندی پیش آقایان احمد زاده و حسن عبداللهی دو چهره شناخته شده تیم ملی فوتبال ساحلی به کافی شاپ آمدند و مرا هنگام سرویس دادن به مشتریان دیدند.ابتدا تعجب کردند و سپس متوجه شدند که از سرناچاری کار می کنم.متوجه شدند که مشکل مالی دارم و می بایست چند جا مشغول بکار شوم یا کارگری کنم تا هزینه های روزانه ام تامین شود!الان ما در تیممان بازیکنی داریم که بنایی می کند و از این طریق پول درمی آورد. البته همانطور که در قسمت های قبلی عرض کردم کارکردن عار نیست اما شرایط زندگی مجبورت می کند که برای پول درآوردن قید همه چیز را بزنی و حتی کارگری کنی!

فوتبال گیلان به قهقرا می رود

-بازیکن تیم شاهین خزر درباره استعدادهای رودسر در فوتبال ساحلی گفت:اگر سری به رودسر بزنید و گزارشی از فوتبال ساحلی شهرمان تهیه کنید متوجه می شوید که رودسر و بطورکلی استان گیلان پر از استعداد است. استعدادهایی که اگر مورد توجه قرار بگیرند می توانند روزی روزگاری ملی پوش شوند و در سطح بالایی فوتبال بازی کنند. متاسفانه استعدادهای شهرمان بخاطر بی توجهی و مشکلات مالی از دست می روند. اگر مسئولان محترم شهر رودسر در این زمینه کنکاش کنند متوجه می شوند که رودسر پایگاه فوتبال ساحلی ایران است.البته نباید از تلاش مسئولان محترم شهرمان بگذریم آنها برای خدمت به ورزش شهر خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و همیشه گفته اند که حامی ورزشکاران هستند . امیدوارم مسئولان شهرمان به استعدادهای فوتبال ساحلی توجه کنند و امکاناتی را برای پیشرفت آنان مهیا سازنند. البته شاهین خزر نماینده رودسر فقط نیست بلکه نماینده استان گیلان است. استانی که تعداد استعدادهایش بسیار است و اگر روی این استعدادها سرمایه گذاری شود گیلان می تواند در هر دوره از لیگ چند تیم پرقدرت را روانه لیگ کند. امیدوارم مسئولان محترم پس از این گفت و گو سری به تمرینات شاهین خزر بزنند و پای صحبت های ما بنشینند.

-وی در بخشی از صحبت هایش به مشکلات سهوی داوران در لیگ فوتبال ساحلی اشاره کرد و گفت:گاهی داوری در لیگ مساله ساز می شود و با اشتباهات سهوی خود به تیم ها لطمه وارد می کند.مثلا اشتباهات داوری در بازی شاهین خزر و گلساپوش صدرنشین به ضرر تیم ما تمام شد و ما بازی پایاپای را با نتیجه سه بر دو باختیم در حالی که حق ما باخت نبود. شاید عدم حمایت از شاهین خزر بیرون از زمین سبب شده تا حق تیم ما را ندهند.شاهین خزر بیرون فوتبال ساحلی مظلوم است و کمکی ندارد. شاید این وضعیت باعث شده تا حق ما به این شکل از بین برود.

-علیرضا قربانیان استقلالی است و علاقه خود را چنین بیان کرد:استقلال را دوست دارم و امیدوارم استقلال در فصل جاری لیگ برتر فوتبال دل طرفداران خود را شاد کند.متاسفانه فوتبال مملو از دلال شده است . دلالانی که فضای فوتبال را خراب کرده اند و آرامش تیم های سلب کرده اند.فکر نکنم استقلال به این زودی ها به آرامش برسد.

-بازیکن شاهین خزر با انتقاد از وضعیت فوتبال گیلان به کیهان ورزشی گفت:فوتبال گیلان کم کمک دارد به قهقرا می رود.فوتبال گیلان بخاطر مشکلات مالی دارد نابود می شود! ملوان و سپیدرود کجا هستند؟الان گیلان در لیگ برتر نماینده ندارد و غیبت یک تیم گیلانی در لیگ زنگ خطر را برای فوتبال استان به صدا درآورده است.در حال حاضرعملکرد استان مازندران از نظر فوتبالی نسبت به گیلان بهتر است.مازندرانی ها در لیگ برتر فوتبال تیم دارند. تعداد نمایندگان شان در فوتبال ساحلی از گیلان بیشتر است .ملوان در گذشته برای فوتبال ساحلی برنامه داشت و تیمداری می کرد اما الان ملوان در لیگ برتر فوتبال ساحلی کجاست؟متاسفانه فوتبال گیلان حمایت نمی شود.

-وی در پایان به کیهان ورزشی گفت:از نشریه قدیمی و شناخته شده کیهان ورزشی تشکر می کنم که پای صحبت های ورزشکاران شهرستانی می نشیند و دردل های ما را در جامعه ورزش انعکاس می دهد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار