PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودوی ایران از شکایت فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) خبر داد.
کیهان ورزشی-

به نقل از سایت فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی با اشاره به اتفاقات رخ داده در حاشیه برگزاری رقابت های جهانی توکیو و حواشی رخ داده شده پس از آن گفت: در تاریخ ۱۳ سپتامبر ایمیلی را از سوی فدراسیون جهانی دریافت کرده‌ایم که اغلب حاوی گزارشِ خلافِ واقع از اتفاقات پیش آمده در مسابقات جهانی توکیو بود. با توجه به گزارش‌های اغلب کذبِ ارسالی، فدراسیون جهانی جودو پنج نفر را به عنوان کمیته انضباطی برای داوری این اتفاقات از کشورهای ژاپن، انگلیس، سوئد، فرانسه و مالت مامور کرد. 

رییس فدراسیون جودو افزود: فدراسیون جهانی در یک اقدام خارج از عرفِ معمول از برگزار کنندگان کمیته انضباطی خواستار یک تعلیق پیش گیرانه و محافظتی برای جودوی ایران را تا رسیدگی نهایی به پرونده شده بود و در همین رابطه به فدراسیون جودوی  ایران پیشنهاد داده شد یکی از گزینه‌های دفاع به صورت کتبی یا شفاهی را برای دفاع از حقانیت خود انتخاب کند.

میراسماعیلی با اشاره به هماهنگی های لازم صورت گرفته با مسئولین ورزش کشور خاطرنشان کرد: ما برای پاسخ راه کتبی را انتخاب و از فدراسیون جهانی مستندات و گزارش ها را درخواست کردیم. در روز ۱۷ سپتامبر جواب ایمیل را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارسال و در کمال تعجب و پس تنها گذشت یک روز از ارسال ایمیل دفاعیه ما، در روز ۱۸ سپتامبر ایمیلی را از سوی فدراسیون جهانی جودو دریافت کردیم که بدون تشکیل کمیته انضباطی یاد شده و در اقدامی شتاب‌ زده یک تعلیق پیشگیرانه را برای جودوی جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده بودند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و در دفاع از حقانیت جودوی ایران، ایمیلی را به نشانه اعتراض به روال بررسی پرونده و تناقض در ایمیل‌های دریافتی به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و در جواب ایمیل ارسالی ما فدراسیون جهانی گزارش و ادعاهایی را برای ما ارسال کردند. در همین رابطه با مشورت گرفتن از وکلای مجرب و همچنین با تایید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایمیل دفاعیات به کمیته انضباطی قبل از ۵ اکتبر ارسال شد و منتظر تشکیل و رای نهایی صادره از سوی این کمیته هستیم.

آرش میراسماعیلی یادآور شد: برای پاسخ به ایمیل تعلیق پیشگیرانه، فدراسیون جهانی جودو ۲۱ روز مهلت اعتراض به این تعلیق موقت را برای جودوی ایران در نظر گرفته بود که از ۱۸ سپتامبر تا ۹ اکتبر فرصت پاسخ داشتیم و با هماهنگی کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک، امیر ساعد وکیل از وکلای مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک که از سوی فدراسیون انتخاب شده بود ما را در طول بررسی به این پرونده یاری کند. پس از برگزاری چند جلسه تخصصی لایحه ی اولیه با هماهنگی مسئولین ورزش آماده و در تاریخ ۷ اکتبر این لایحه اعتراضی به رای تعلیق پیشگیرانه به دادگاه حکمیت ورزش( CAS) ارسال شد.

رییس فدراسیون جودوی ایران در پایان ضمن تشکر از همکاری لازم سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در این مدت گفت: ۱۰ روز فرصت داریم تا مستندات و لایحه تکمیلی، شهود و داوران را برای بررسی نهایی پرونده اعلام کنیم و امیدوار هستیم با توجه به شرایط تصمیم عادلانه‌ای در این‌باره صادر شود و بار دیگر شاهد درخشش جودوکاران ایرانی در میادین مختلف بین المللی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار