PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۵۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
«حمیده عباسعلی»، «ذبیح‌الله‌پورشیب» و «سجاد گنج‌زاده» به مدال طلای مسابقات کاراته‌وان شیلی رسیدند تا شبِ طلایی کاراته ایران در این مسابقات تکمیل شود.
کیهان ورزشی-
اولین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان سری‌آ در سال ۲۰۲۰ میلادی که از جمعه با حضور ۴۶۶ کاراته کا از ۶۵ کشور در سانتیاگو شیلی آغاز شده، امشب (یکشنبه) به اتمام ‌رسید.

مردان و زنان کاراته ایران در این رویداد که دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو است به میدان رفتند.

در رقابت‌های نوبت یکشنبه شب که دیدارهای فینال در آن برگزار می‌شود، در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مردان و در نبرد کاپیتان‌های ایران و ترکیه، «ذبیح‌الله‌پورشیب» برابر «اگور آکتاش» قرار گرفت و پس از تساوی سه بر سه با قانون «سنشو» (کسب امتیاز اول) برنده اعلام شد و مدال طلا را برگردن آویخت.

پورشیب برای رسیدن به فینال، نمایندگان بلژیک، ایتالیا، قزاقستان و کرواسی را مغلوب کرده بود.

در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم زنان، «حمیده عباسعلی» مقابل «هانگوی ژائو» از چین پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران برنده اعلام شد تا او نیز طلایی شود.

بانوی کاراته ایران برای رسیدن به دیدار پایانی، پس از استراحت در دور نخست، رقیبانی از اسپانیا، ایتالیا و مکزیک را شکست داد و به فینال رسید.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم مردان، «سجاد گنج‌زاده» مقابل «جاناتان هورنه» از آلمان قرار گرفت تا فینال مسابقات جهانی مادرید تکرار شود.

نماینده ایران که عنوان بهترین سنگین وزن جهان در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرده است برابر هورنه به برتری دو بر صفر رسید تا ضمین انتقام شکست فینال مسابقات جهانی، پنجمین طلایی ایران در شیلی لقب بگیرد.

گنج‌زاده برای رسیدن به فینال، ابتدا استراحت داشت و در ادامه نمایندگان کانادا، آمریکا و صالح اباذری را برد.

پیش از این، «رزیتا علیپور» و «بهمن عسگری» به مدال طلا و «صالح اباذری» به مدال برنز رسیده بودند.

با این اوصاف تیم کاراته ایران با عملکردی درخشان و کسب پنج طلا و یک برنز به کار خود در نخستین کاراته وان سال ۲۰۲۰ پایان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار