PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
در مجمع کمیته ملی المپیک وزیر ورزش و جوانان درباره اتفاقات فوتبال به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.
کیهان ورزشی- 

چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته و اعضای مجمع از ساعت 9:30 در در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شده است.

در این مجمع، مسعود سلطانی فر به تفصیل درباره اتفاقات فوتبال و سلب میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

وزیر ورزش درباره اتفاقات فوتبال تصریح کرد: این ناشی از شرایط سیاسی است و یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی ها با لابی رژیم صهیونیستی و سعودی ها ایجاد می شود. من همه موارد را رصد کردم. هفته قبل استعلام داشتیم که AFC تصمیمی از مقامات می خواست. ما دو ساعت بعد نامه دادیم و امنیت مسابقات را تضمین کردیم. نامه ای که گرفتیم و ارسال شد، فقط ۴ ساعت زمان برد اما رسامه های عربستان زمزمه هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه ایران امن نیست. این حرف ها بعد توسط رسانه های کویتی و بحرینی هم مطرح شد.

وی افزود: جمعه نامه دریافت کردیم که به ۲۴ عضو AFC رفته مبنی بر اینکه کمینه مسابقات به خاطر ناامنی در ایران و تظاهرات و عدم امنیت برای پروازها، پیشنهاد شد مسابقات در کشور ثالث باشد. البته این موضوع در خصوص بازی ما با عربستان متفا‌ت بود. حق و حقوق ایران بیشتر به سمت ضایع شدن پیش می رفت.

وزیر ورزش ادامه داد: فدراسیون اعتراض خود را مطرح کرد. ما با هواپیمایی تماس گرفته و تایید امنیت را برای AFC فرستادیم که پرواز ایران نرمال است و مشکلی وجود ندارد. تاج هم به عنوان یکی از اعضای ۲۴ نفر مخالفت خودش را اعلام کرد. خودم هم به شیخ سلمان نامه دادم و خواستم تجدیدنظر شود. 

سلطانی فر با اشاره به تماس تلفنی با شیخ سلمان، تصریح کرد: با باشگاه ها هم جلسه داشتیم. شنبه شب با شیخ سلمان تلفنی صحبت کرده و اعتراض خودمان را اعلام کردیم. او گفت تجدید نظر می کند. دیروز دوباره نامه کتبی فرستادم. در فراکسیون ورزش هم گزارش دادیم و همه موضع ۴ باشگاه را در خصوص سلب میزبانی و بازی نکردن ایران تایید کردند و خواستار این شدند با همین سیاست از حیثیت ایران، ورزش و فوتبال دفاع شود. ما از همه ظرفیت ها استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: نشست خوبی با ظریف داشتیم تا آنها هم از دیپلماسی و حق و حقوق ایران دفاع کنند. همه مردم، هواداران، مدیران، رسانه ها متفق القول هستند این اعتراضات به ناحق است.

سلطانی فر گفت:  عربستان که درگیر جنگ با یمن است و تاسیساتش مورد حمله قرار می گیرد، مسابقات لغو نمی شود در حالی که به برکت تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و ... از امنیت خوبی برخوردار هستیم می خواهند به بهانه نبودن امنیت میزبانی را از ما بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار