PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
ملی‌پوشان کاراته ایران با عملکردی دور از انتظار در لیگ جهانی پاریس در مبارزات نخست خود با شکست‌های متوالی مواجه شدند.
کیهان ورزشی-
لیگ برتر کاراته وان فرانسه از روز گذشته (جمعه) با حضور ۷۰۳ کاراته کا از ۹۲ کشور در پاریس آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو است. تیم ایران در ۲ بخش زنان و مردان در این رویداد حضور یافته است.

در ادامه این پیکارها امروز (شنبه) «رزیتا علیپور»، «حمیده عباسعلی»، «ذبیح‌الله پورشیب»، «سجاد گنج‌زاده» «صالح اباذری» و «هادی عرب» نمایندگان ایران هستند که ابتدا علیپور در گام نخست حذف شد.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، پورشیب پس از استراحت در دور نخست برابر «محمد احمد» از مصر در حالی‌ که ۲  بر صفر پیش بود در نهایت با شکست سنگین هفت بر سه مواجه شد.

با رسیدن نماینده مصر به فینال، پورشیب هم راهی جدول شانس مجدد شد.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، «صالح اباذری» ابتدا حریفانی از بلژیک و فرانسه را شکست داد.

وی در ادامه برابر «محمد البحری» مراکشی سه بر صفر برنده شد و در نیمه نهایی مقابل «دنیلسون ژاکوت» دیگر نماینده میزبان قرار گرفت و با حساب یک بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازبماند. با این اوصاف، ملی‌پوش اهل اراک کاراته ایران، فردا برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی روی تاتامی می‌رود.

در همین وزن، «سجاد گنج‌زاده» بهترین سنگین وزن سال ۲۰۱۹ جهان در نخستین دیدار برابر «برایان ایر» از آمریکا قرار گرفت و در حالی‌که ۲ بر یک عقب بود، هانسوکو (دریافت اخطار متعدد) شد تا او نیز شروعی ضعیف، خیلی زود با مسابقات وداع کند.

«هادی عرب» هم دیگر نماینده سنگین وزن ایران در نخستین دیدار مقابل «ایوان لیپک» از بوسنی با حساب ۲  بر یک باخت و حذف شد.

در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم زنان، «حمیده عباسعلی» آخرین نماینده روز دوم ایران پس از استراحت در دور نخست، مقابل «صوفیه ابلید» از دانمارک و «دومنیکا تاتاروآ» از اسلواکی پیروز شد. مبارزات این وزن در حال پیگیری است.

تاکنون هشت نماینده ایران در این مسابقات حذف شده‌اند.

روز گذشته «بهمن عسگری» فینالیست شد و «سارا بهمنیار» به دیدار رده‌بندی رسید.

مبارزات رده‌بندی و فینال اوزان مختلف، عصر فردا برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار