PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۵۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: تعویق مسابقات المپیک برای فدراسیون تکواندو که جهت حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی داشت، اتفاق خوبی نبود.
کیهان ورزشی-

محمد پولادگر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عملکرد فدراسیون تکواندو در سال 98 اظهار داشت: خدا را شکر سال 98، سال پرافتخاری برای تکواندوی ایران  به خصوص در رده‌های پایه بود و بچه‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی غوغا به پا کردند. دختران و پسران ما در چهار رده مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های نونهالان و نوجوانان و همچنین پاراتکواندوی قهرمانی آسیا برای اولین بار موفق به کسب هر پنج عنوان قهرمانی شدند.

رئیس فدراسیون تکواندو با انتقاد از واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به اتفاقات مسابقات جهانی منچستر عنوان کرد: علی‌رغم همه کارشکنی‌های که از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت، IOC در ظلم فاحشی که در مسابقات جهانی به تیم ایران شد هیچ اقدام و کمکی نکرد. IOC نشان داد این که می‌گویند سیاست از ورزش جداست تنها یک شعار است و این شعار  فقط در مواقعی که به دنبال بهانه از کشوری باشد کارکرد دارد، اما در جایی که باید احقاق حقی صورت بگیرد هیچ توجهی به آن نمی‌شود. 
 پولادگر خاطر نشان کرد: واقعاً میرهاشم حسینی به سختی و میلیمتری موفق به کسب سهمیه شد و این در حالی است که نتایج او در مسابقات گرندپری و سایر مسابقات نشان‌دهنده شایستگی‌اش در کسب سهمیه المپیک بدون این سختی و مشقت‌ها بود. دولت انگلیس با یک برخورد کاملاً سیاسی و یک برنامه دانسته و هدفمند به این ورزشکار در مسابقات جهانی ویزا نداد. انگلیسی‌ها با این کار تیم ما را شکستند و با مشکل جدی مواجه کردند. در این زمینه IOC نیز هیچ کمکی نکرد و به شعار المپیک که جدایی سیاست از ورزش است، نیز توجهی نداشت.  
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که با تعویق المپیک قطعاً هزینه آماده‌سازی تیم‌ها و نفرات المپیکی بیشتر خواهد شد و آیا خبرهایی برای ادامه حمایت‌ها از ملی‌پوشان و فدراسیون‌های المپیکی از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک شنیده شده است، گفت: متأسفانه هنوز چیزی مشخص نیست، اما قطعاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این تدبیر را انجام خواهند داد و حمایت‌های خود را از بچه‌های المپیکی ادامه می‌دهند. اگر این اتفاق رخ ندهد قطعاً شرایط خیلی سخت خواهد شد و ما نیز اگر شرایط به همین صورت باشد در تأمین منابع مالی برای هزینه‌ها دچار مشکل می‌شویم. امیدوارم وزارت ورزش تدبیری داشته باشد، البته با توجه به بحران کشور نمی‌شود توقع آنچنانی نداشت. در حال حاضر شرایط خاصی است که همه باید کمک کنیم و در کنار هم باشیم تا از این بحران گذر کنیم.
برچسب ها: پولادگر ، تکواندو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار