PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کیهان ورزشی-

فوتبال با وجود شیوع ویروس کرونا همچنان خبرسازترین رشته ورزشی است. در آخرین روزهای سال جابه جایی در یکی از مهم ترین پست ها در فدراسیون فوتبال حکایت از کشمکش های درونی داشت.
فدراسیون که آماده برگزاری انتخابات پیش از موعد می شد ناگهان با دخالت فیفا!! مجمع انتخاباتی اش را عقب انداخت تا پس از اصلاح اساسنامه وتحقق خواسته های فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال تعیین رییس باشد. در همان ایام کشمکش بین فیفا و فدراسیون فوتبال زمزمه های بسیاری را شاهد بودیم.

گروهی معتقد بودند که ریشه ایجاد اشکال از سوی فیفا را باید در فدراسیون خودمان جستجو کنیم. به عبارتی "گرا" به فیفا از درون فدراسیون داده شده تا با تعویق انتخابات شرایط مدیریت فوتبال به شکل گذشته اش ولو به مدت کوتاه پا برجا بماند.

این امر مورد رضایت بخش های مختلف مدیریت ورزش ما نبود و به همین دلیل جدال پیدا و پنهان درگرفت. برنامه چنان طراحی شده بود که راه گریزی نباشد. فیفا با تکیه بر چندبار مکاتبه با فدراسیون از دادن فرصت مجدد به فدراسیون برای اصلاح اساسنامه امتناع می کرد و برگزاری انتخابات بدون تایید فدراسیون جهانی عواقب خوبی برای ما با توجه به شرایط جاری نداشت.

اتفاق رخ داد و انتخابات عقب افتاد. گروهی که طراحی این ماجرا را کرده بودند خوشحال و راضی بودند تا جابه جایی سرپرست دبیری فدراسیون معادلات را برهم زد. قطعا حضور مهدی محمد نبی به جای ابراهیم شکوری شروع یک کشمکش بزرگتر است. چنانچه در خبرها شاهد بودیم که بازهم پای فیفا و اعتراض به غیرقانونی بودن این تغییر هم به میان کشیده شد.

فدراسیونی که اوضاع بدی دارد و با توجه به مشکلات مالی سخت ترین ایام خود را سپری می کند اکنون با دوگانگی در بخش مدیریت هم مواجه شده تا آینده ای مبهم داشته باشد. قطعا درگیری جامعه با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مسابقات و کم رنگ شدن فعالیت های رسانه ای باعث شده تا این ماجرا چندان به چشم نیاید اما این آتش زیر خاکستر اگر به گونه ای مدیریت نشود فوتبال نیمه جان ما را بدجوری خواهد سوزاند که هرگز فراموش نکنیم.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار