PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری،دو سه هفته ای است که بیشتر مردم بخصوص ورزشکاران را خانه نشین کرده است.
کیهان ورزشی-

تیمور غیاثی پیشکسوت دوومیدانی و قهرمان بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران هم چند هفته ای است که در قرنطینه بسر می برد.تیمورخان میهمان گپ و گفت امروز است:  

 * تیمورخان، این روزها با وجود شیوع ویروس کرونا چه می کنید؟   
-متاسفانه ویروسی وارد جهان شده که تمامی کشورها را از نظر اقتصادی، ورزشی واجتماعی و... فلج کرده است و این روزها آثار مخربش در زندگی تک تک مان محسوس است. ورزش هم یکی از عرصه هایی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده است.  

  *شما کجا تشریف دارید؟   
-من در تهران هستم و در قرنطینه به سر می برم. و دستورات بهداشتی را که مسئولان امر به آن تاکید دارند اجرا می کنم. تمام مسیرها به شهرهای دیگر مسدود شده، پروازها کنسل شده است و همسرم در آمریکا به سر می برد و فعلا به خاطر نبودن پروازها در آنجا ماندگار شده است. پسر و عروس و نوه ام ساکن کرج هستند و از زمان شیوع کرونا نتوانسته ام آنها را ببینم چون تردد ممنوع است.   

*ورزش هم می کنید؟   
-هر روز نرمش و پیاده روی می کنم تا از حالت خمودگی و استرس در قرنطینه خارج شوم.  

*ظاهرا با اوضاع کنونی دومیدانی رابطه ی خوبی ندارید و منتقد وضعیت فعلی هستید؟  
-حقیقتش چه می توانم درباره ی دوومیدانی بگویم! بعد از پنجاه و هفت سال فعالیت در دوومیدانی شاهد اتفاقات ناخوشایندی در رشته ی ورزشی ام هستم. متاسفانه با حضور رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی شاهد یک سری از اتفاقات فلج کننده بودیم.شاهد پسرفت ورزشکاران دوومیدانی در ماه های گذشته هستیم. رکوردهای ضعیفی که ثبت شد و نماینگر اوضاع خراب دوومیدانی است. ما در سالهای گذشته فونداسیونی در دوومیدانی بنا کردیم که خروجی اش موفقیت های ملی پوشان در بازیهای آسیایی جاکارتا بود. دوومیدانی با کسب مدال های خوشرنگ در آسیا مطرح شد. متاسفانه پس از کسب موفقیت ها با خودمحوری رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی مواجه شدیم که سبب شد افراد باتجربه ازدوومیدانی دور شوند و مربیان جوان هم کار را رها کنند و نتیجه اش این شد که در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر فقط در پرتاب دیسک توسط احسان حدادی و شیری مدال بگیریم و موفق شویم و در سایر ماده ها نتیجه نگیریم. سال گذشته بدترین نتایج را در دوومیدانی بدست آوردیم. امیدوارم اوضاع دوومیدانی با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در آینده سر و سامان بگیرد. 

  *از احسان حدادی خبر دارید؟   
-بله، متاسفانه احسان قهرمان پرتاب دیسک کشورمان به ویروس کرونا مبتلا شد. از روزی که این خبر را شنیده ام تقریبا هر روز احوالش را جویا می شوم. الحمدالله حالش هر روز بهتر می شود اما ازنظر تنفسی مشکل دارد که امیدوارم احسان بهبودی کامل پیدا کند و به تمریناتش بازگردد. 

  *شما به عنوان یکی از پیشکسوتان دوومیدانی برای بهبود شرایط کنونی ورزش کشور چه پیشنهادی دارید؟   
-هیچ پیشنهادی نمی توانم ارائه دهم چرا که ویروس موذی کرونا همه چیز را به حالت تعلیق درآورده است و ورزش جهان تعطیل شده است. تمامی لیگ های فوتبال جهان که طرفداران میلیاردی دارد به حالت تعویق درآمده است.فعلا باید منتظر بود.  

  *اگر در پایان صحبتی دارید،بفرمایید.  
  -اینجا می خواهم از کادر پزشکی کشور تشکر کنم که فداکارانه به بیماران و مردم خدمت می کنند .از مردم عزیزمان خواهش می کنم که دستورات بهداشتی و پزشکی مسوولان را جدی بگیرند و کمتر در خیابان ها تردد کنند.کرونا خطرناک و جدی است با کسی شوخی ندارد.ودر آخر لازم است که از کیهان ورزشی تشکر ویژه کنم .کیهان ورزشی خانه ما است و بهترین اخبار موفقیت هایم در این نشریه منتشر شده است. خوشبختانه سایت کیهان ورزشی جای خالی مجله را در این ایام پر کرده و برای همکاران تان آرزوی موفقیت می کنم. 

*کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار