PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کیهان ورزشی-

امروز 23 فروردین، باشگاه تراکتور تبریز، 50 ساله شد. باشگاه تراکتور تبریز که پیش از این با نام "تراکتور سازی" و در بین تبریزی ها همیشه  به " تیراختور" معروف بوده است، در سال 1349 و در چنین روزی، فعالیت های رسمی خود را به عنوان یک باشگاه ورزشی شروع کرد.
کارخانه تراکتور سازی در شهر تبریز از اهمیت زیادی در تولید و صنعت کشور برخوردار است. مسئولان کارخانه تراکتور سازی در نیم قرن پیش، اقدام به تاسیس باشگاه ورزشی کردند. البته پیش از تاسیس باشگاه، ورزش رایگان برای کارکنان کارخانه و خانواده هایشان وجود داشت. اما کارخانه به دنبال این بود که در ورزش حرفه ای نیز سرمایه گذاری کند تا  از این طریق هم تبلیغات کارخانه خودش را ارائه و هم اینکه درآمد کسب کند.

گذری از تاریخ ورزش ایران/ تولد تراکتور در نیم قرن پیش

50 سال از تولد تراکتور می گذرد و اکنون این باشگاه حدود 570 هزار نفر طرفدار رسمی و میلیونها نفر طرفدار غیر رسمی دارد. تراکتور در همان سال اول تولدش در مسابقات شهر تبریز حاضر شد. تراکتوری ها برای رسیدن به لیگ سراسری فوتبال ایران، 5 سال صبر کردند. آنها در لیگ سوم تخت جمشید، بازیهای تماشاگر پسندی را انجام دادند و این تیم از ابتدا تاکنون افتخارات زیادی را کسب کرده است. از جمله قهرمانی در لیگ دسته دوم جام تخت جمشید، قهرمانی در جام باشگاه های تبریز، قهرمانی در جام حذفی ایران، نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران، قهرمانی در جام میلز هند و... این باشگاه در سال 97 به بخش خصوصی واگذار شد و محمدرضا زنوزی اکنون مالک باشگاه آن است.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار