PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کیهان ورزشی-
دیروز ویدئویی از یک کودک ایرانی به نام آرات حسینی در فضای مجازی منتشر شد. حرکات نابغه ایرانی هر علاقه مندی به فوتبال را در سراسر جهان به وجد آورد.آرات همان کودکی است که کامران خطیبی همکارمان چند سال گذشته از او گزارشی تهیه کرد و این کودک خلاق را در مجله کیهان بچه ها معرفی و از استعدادش نوشت.در آن برهه از باشگاه های مطرح فوتبال اروپا خبری نبود و رسانه های داخلی -غیر یک نشریه ورزشی- این کودک را نمی شناختند. سالها گذشت و حرکات آرات در شبکه های اجتماعی به کرات دیده شد و کودک بااستعداد بابلی طی مدتی به چهره ای آشنا برای فوتبالدوستان بدل گشت.حرکاتش با توپ ورد زبان فوتبالی ها شد.

حالا آرات تکنیکی سر از باشگاه های مطرحی چون لیورپول و بارسلونا درآورده است.با ویدئوهایی که از او در فضای مجازی منتشر شد علاقه مندان به فوتبال از حرکات کودک بااستعداد ایرانی لذت بردند و تماشای ویدئو آرات را به دوستان خود پیشنهاد کردند.آرات مطرح شد و این وسط یک نابغه فوتبال جهان هم که سالهاست در بارسلونا می درخشد برای آرات پیامی فرستاد. لئونل مسی هم برای آرات کوچولو کامنت گذاشت و نوشت :متشکرم، کلاس بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تاثیر قرار گرفتم، در آغوش می‌کشمت.

تحسین کودک مستعد ایرانی توسط مسی گویای این واقعیت است که ما در کشورمان کلی استعداد فوتبالی داریم که اگر کشف شوند قادرند در ویترین فوتبال جهان دیده شوند.به شرطی این که به آنها میدان داده شود .متاسفانه طی سالهای گذشته بسیاری از استعدادهای شهرستانی در فوتبال رها شدند و هیچ کسی از آنها سراغی نگرفت اما امروز استعدادی که ایرانی است وقتی پا به دو باشگاه بارسلونا و لیورپول می گذارد در ویترین دو باشگاه بزرگ فوتبال جهان دیده می شود. 

حتما استعداد ایرانی باید در لیورپول و بارسا دیده شود تا ما باور کنیم چنین کودک خلاقی داریم؟!مگر آرات سرمایه فردای فوتبال کشورمان نیست؟ که چنین رهایش کردیم! فوتبال ما می تواند با پرورش استعدادها و سرمایه های ارزشمند داخلی قوی تر شود و از سایر کشورها در این خصوص سبقت بگیرد.باور کنیم که ما کلی استعداد داریم که با اتکا به تک تک شان قادریم قوی تر شویم.قدر استعداد ایرانی را بیشتر بدانیم .

*کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار