فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۵۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کیهان ورزشی-
در روزهای تعطیلی ورزش در جهان و تعویق المپیک بهترین فرصت ممکن برای مسئولان ورزش مهیا شده تا بسیاری از کارهای عقب افتاده را در دستور کار خود قرار دهند.
بحث مهم و اساسی مثل انتخابات فدراسیون ها، اصلاح اساسنامه، تهیه لوایح حمایتی از ورزش برای ارائه به مجلس و بسیاری از مشکلات ریز و درشتی که در بزنگاه ها گریبان ورزش ما را گرفته اند.
یکی از این موارد که لابلای مشکلات گم شده نقش مهم نمایندگان ورزش ایران در عرصه های بین المللی است. این امر مهم از دو دیدگاه باید به شدت مورد بررسی باشد.
در درجه اول شناسایی و حمایت از حضور نمایندگان ورزش ما باید مد نظر باشد تا به این ترتیب ما با حضور در جایگاه های تصمیم گیری و حتی تصمیم سازی نقش لازم را داشته باشیم. ورزش ایران به عنوان یکی از قدرت های مهم در ورزش آسیا باید حداقل در قاره کهن تماشاگر نباشد.
بارها در صحنه های مختلف ورزش شاهد اتفاقات ناگوار برای ایران بوده ایم. این حوادث اغلب به دلیل دوری ما از مراکز تصمیم گیری در ورزش آسیا بوده است. ناگفته پیداست که ما نفرات نخبه در این بخش کم نداریم. اما این افراد غالبا با ضربه خوردن از درون و یا عدم حمایت لازم راهی به مناصب مهم نمی یابند.
در بخش بعد داشتن برنامه و استراتژی درست برای اندک نمایندگان ایرانی حاضر در جایگاه های بین المللی ورزش است که کمتر کسی از رفت و آمد آنها و اقداماتشان مطلع می شود. در این فضای بی حساب و کتاب و بدون نظارت گاه ما شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که دودش به چشم ورزش ما می رود.
این اولین بار نیست که به چنین موضوع مهمی اشاره می شود. پیش از این هم در این باره تذکر داده شده اما آنچه امروز شاهدیم این است که برنامه مشخصی در این باره طراحی نشده است. امیدواریم در فرصت موجود و نیز در پی تغییرات به وجود آمده در معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای شاهد اقدامات اساسی در این باره باشیم.
*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار