PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کیهان ورزشی-

6 سال پیش در چنین ایامی، تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد تیم آمریکا را در خاک خودش به زانو درآورد و برای چهارمین بار پیاپی قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شود. دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد 2015 بین ایران و آمریکا در لس آنجلس برگزار شد که طی آن ایران موفق شد در حالی که داوری ها به سود میزبان بود، آمریکا را در خاک کشورش به زانو درآورد. تیم ایران این مسابقه را 5 بر 3 از آمریکا برد. حسن رحیمی، بهنام احسانپور، حسن یزدانی، میثم مصطفی جوکار و کمیل قاسمی پنج برد ایران را رقم زدند و در مقابل، مسعود اسماعیل پور، مرتضی رضایی قلعه و محمدحسین محمدیان کشتی های خود را واگذار کرد.
در مسابقه رده بندی هم آذربایجان مقابل روسیه به برتری رسید و سوم شد. تیمهای بلاروس، مغولستان، کوبا و ترکیه هم در رده های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.
نتایج و گزارش انفرادی دیدار فینال: ایران 5 - آمریکا 3
57 کیلوگرم: حسن رحیمی 5 (برنده) - تونی راموس 5
رحیمی یک کشتی پر افت و خیز با کشتی گیر آماده آمریکایی داشت و هر دو کشتی گیر از هم امتیاز می گرفتند که رحیمی در نهایت به دلیل داشتن امتیازات درشت تر برنده کشتی شد و یک برد حساس را نصیب ایران کرد.
61 کیلوگرم: بهنام احسان پور 9 - ری اسکات 7
۶۵ کیلو گرم: مسعود اسماعیل پور 1 - برنت متکالف 3
۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی 3 - نیکولاس مارابل 1
۷۴ کیلو گرم: مرتضی رضایی قلعه صفر - جردن باروز 10
۸۶ کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - کلیتون فاستر 2
۹۷ کیلو گرم: محمدحسین محمدیان 3 - جیک وارنر 3 (برنده)
محمدیان در حالی که تا 4 ثانیه به پایان کشتی 3 بر یک جلو بود، وارنر روی قدرت و تجربه اش برای زیرگیری اقدام کرد و در حالی که محمدیان مقاومت می کرد تا خاک نشود، وارنر او را بارانداز کرد و 3 بر 3 پیروز کشتی شد.
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی 3 - زاک ری 1
مربیان آمریکا زاک ری جوان گمنام اما بسیار پر زور را مقابل قاسمی قرار دادند. تا دقیقه پنجم یکبار داوران پوئن و اخطار کم کاری به ضرر کمیل دادند و یک بار هم به ضرر کشتی گیر آمریکایی. چون قاسمی امتیاز آخر را گرفته بود، برنده مسابقه بود به همین خاطر کشتی گیر آمریکایی برای زیرگیری و گرفتن امتیاز اقدام کرد که روی یک زیرگیری از سوی زاک ری، قاسمی در برگشت به پشت حریف رفت و او را در خاک نشاند تا پنجمین پیروزی و قهرمانی ایران در خاک آمریکا رقم بخورد.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار