PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کیهان ورزشی-

فوتبال در ایران قدمتی حدودا یکصد ساله دارد، البته به صورت غیر رسمی، عمر این رشته در کشورمان تا 120 سال هم می رسد. در لابلای نشریات و اخبار ورزشی قدیمی به بریده ای برخوردیم که نشر آن خالی از لطف نیست. گزارش این بود:
 امروز اول اردیبهشت 1311، مسابقات فوتبال باشگاههای تهران با حضور 9 تیم تدین، طوفان، شعاع، خورشید، ایران، متفق، اسپرت ارامنه، سرباز و کوهستانی آغاز می شود. نشریه فوق، ضمن تحلیل تیمها، به معرفی ستاره های آنها می پردازد و می نویسد: تیم تدین با مهدی نیکخو، برادران گنج بخش، برادران اخوان، مجذوب، کاشانی و علاقبند و تیم طوفان با بازیکنانی نظیر اکبر حیدری (اولین کاپیتان تاریخ تیم ملی فوتبال)، مصطفی سلیمی، علی ثقفی، محمد جلیلی (ملقب به ممد دریبلی)، حسام محسنی،  مصطفی بهارمست، حسین صدقیانی، عزیز فرزانگان و حسین فرزانگان و تیم شعاع با بازیکنانی نظیر شیروانی، ایزدپناه، بهادرزاده و خوشنویسان، مدعیان شماره یک قهرمانی محسوب می شوند. در ضمن نباید از تیم کوهستانی نیز به سادگی عبور کرد، این تیم هم ستاره های درخشانی مثل عباس تنیده گر (ملقب به عباس سیاه)، احمد گلبو، ناصر انشا، محمد انشا و عبدالله شوتی دارد و می تواند با این نفرات، معادلات را عوض کند.
جالب است بدانید که مسابقات آن دوره بیشتر در زمینهای خیام (واقع در ضلع شرقی چهار راه آبسردار فعلی)، زمین سلطانی و اکبر آباد که بعدا به جای آن مسجد ساخته شد و زمین اخوان، برگزار می شد. داوری بیشتر مسابقات بر عهده آقایان محمودپور، عباس ایزدپناه و سیاسی بود و...در نهایت تیم طوفان قهرمان شد.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار