PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
فدراسیون فوتبال ایران بعد از استعفای مهدی تاج و کمی کشمکش درونی در آستانه تغییرات اساسی قرار گرفته است.
این تغییرات با حضور مهدی محمدنبی به عنوان دبیر فدراسیون بیش از پیش به چشم می آید. فدراسیونی که پر از داستان های تلخ و گزنده است تا به درستی سر و سامان نگیرد؛ فوتبال ما روی خوش به خود نخواهد دید.
نا گفته پیداست که این سرو سامان گرفتن نیز اصول خاص خودش را دارد. برای گریز از تارهایی که برخی افراد و جریان های ناسالم به دور این فدراسیون تنیده اند باید به دنبال طرحی نو بود. افکار و دیدگاه هایی که ضمن مطابقت با علم روز از آلودگی های گذشته فاصله داشته باشند.
به عبارتی نمی توان از کسی که تا دیروز خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته درگیر زدو بندهای موجود بوده؛ بخواهیم امروز مسیر درستی و سلامت را پیشه کند. چنین اشخاصی چه بخواهند و چه نخواهند درگیر بده و بستان هایی شده اند که رهایی از آن گاه غیر ممکن است.
آنچه پیرامون این فدراسیون می گذرد حکایت از آن دارد که همه افراد در همه دوره ها خود را عامل سالمسازی و دوره های دیگر را سرمنشا همه مشکلات و تخلفات می دانند!! همین نکته کافی است که در زمان انجام تغییرات بساط تهمت و اتهام به شکل گسترده پهن شود.
از سوی دیگر با نگاهی به خروجی فدراسیون و کلیت فوتبال در می یابیم که به جز ضعف هایی که به لحاظ ناتوانی و عدم آگاهی تصمیم سازان در برهه های مختلف گریبان فوتبال ما را گرفته، ما شاهد سوء استفاده های حسابشده و برنامه ریزی شده هم بوده ایم.
به این ترتیب برای سالمسازی در فوتبال رفتن به سراغ آنهایی که در زمان هایی کلید ساختمان سئول دستشان بوده کاری بیهوده و ناکارآمد است.اکنون و در آستانه تغییرات اساسی در فدراسیون فوتبال با کمال تاسف بازهم شاهدیم که در بر همان پاشنه قبلی می چرخد. این رفت و آن آمد. آن دیگری می رود و دیگرانی هم خواهند آمد.
در این بین اما قلم به مزدها سخت در تکاپوی تطهیر این و تخریب آن دیگری هستند تا به نان و نوایی برسند. انگار قرار نیست فوتبالمان سامان بگیرد. قرار نیست جلوی ضرر را بگیریم.
سوال این است: اگر افراد تازه وارد چاره ساز بودند چرا در گذشته اوضاع درست نشد؟
زمزمه بازگشت یکی دو نفر امتحان پس داده به فدراسیون که معلوم نیست با کدام علم و آگاهی وهنر دائما در حال رفت و برگشت به فدراسیون هستند نشان می دهد که فوتبال روزهای سختی در پیش دارد. قرار است بازهم آش همان باشد و کاسه همان...
گویا چرخ و فلک فدراسیون فوتبال تکانی خورده و همان ها که سوار این چرخ و فلک هستند فقط جا به جا می شوند. گویا در رفت و آمد افراد معیار، دوستی و باند است و هیچ مشخصه دیگری بر این اتفاق حاکم نیست.
وقتی رکن اساسی فوتبالمان چنین وضعیتی داشت چه انتظاری از اجزا دیگر آن مثل هیات، باشگاه، مربی، سرپرست، رسانه ، کمیته و دپارتمان داریم؟
اخبار مربوط به رفت و آمدها در فدراسیون فوتبال را به شدت تعقیب می کنیم و لازم باشد با اسم و سابقه و عملکرد آن را به نقد خواهیم کشید.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار