PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کیهان ورزشی-

قدیمی‌های والیبال خوب به یاد دارند که روزگاری هیچ کس توانایی دفاع آبشارهای قدرتمند "عزیز پرتوی" ملی پوش ایران را نداشت. آقا عزیز، در روز چهارم خرداد ماه 1332 در شهر ارومیه متولد شد. عزیز پرتوی ستاره دهه های پنجاه و شصت والیبال ایران بود و در  تیم ملی والیبال ایران نیز حضور داشت. پرتوی در ابتدا عضو تیم رضائیه بود و بعد به تیمهای استقلال تهران و دخانیات تهران پیوست. وی سابقه سه دوره قهرمانی در باشگاه های ایران (جام پاسارگاد) را در کارنامه خود دارد. در بازی‌های آسیایی 1974 تهران بود که به همراه "یدالله کارگرپیشه" و "محمود محب" مثلث ارومیه ای‌های تیم ملی ایران را تشکیل می‌دادند. پرتوی یکی از بازیکنانی بود که بعد از اتمام دوران بازیگری، مدرک بین‌المللی مربیگری را دریافت نمود. وی سابقه 2 قهرمانی ایران با تیم منتخب ارومیه در مسابقات آموزشگاه‌های ایران را دارد.
عزیز پرتوی در والیبال به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. او به عنوان یک شهرستانی در میان جمع زیادی از بازیکنان تهرانی، پرچمدار والیبال شهرستان ها شد!
  سال 1353 آقا عزیز به همراه تیم والیبال استقلال تهران، فاتح تورنمنت جام "کیهان ورزشی" می شود و...برای عزیز آقا که از کارشناسان ورزش ایران است، آرزوی طول عمر و سلامتی داریم.
*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: والیبال ، عزیز پرتوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار