PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۵۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
صبح روز گذشته نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را در بین نمایندگان پیرامون قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس توزیع کرد. وی در این نامه سؤالاتی را پرسید و رونوشتی از آن را به قوه قضائیه و نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد.
کیهان ورزشی-

نصرالله پژمان‌فر در خصوص دلایل توزیع این نامه اظهار داشت: اصل قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با این مربی بلژیکی جای تأمل دارد زیرا این مربی فردی نیست که بتواند برای یک قرارداد سه ساله ۷ میلیون دلار دریافت کند.

وی افزود: اگر ویلموتس با کشور دیگری قرارداد می‌بست، اصلا چنین ارقامی را پیشنهاد نمی‌داد. این مسئله نشان‌دهنده ابهاماتی است برای رسیدگی به پرونده. اینکه چگونه مسئولان مربوطه به مارک ویلموتس رسیده‌اند جای بررسی دارد زیرا عقد قرارداد با این مربی و مطرح شدن رقم قرارداد او، حیثیت و آبروی تیم ملی فوتبال ایران را هدف قرار داده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه شرکتی به نام مرکز اقتصادی فرهنگی ایران و هلند مسیری را طی کرده و از طرفی شخص مسعود سلطانی‌فر زمینه‌های حضور این مربی را فراهم کرده، ابهام بزرگ دیگری است که باید به آن رسیدگی شود. ضمن آنکه وزیر ورزش که زمانی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان گردشگری بوده، با سفر به هلند، این شرکت یا همان انجمن فرهنگی اقتصادی ایران و هلند را افتتاح کرده که همه اینها نیز ایجاد شائبه کرده است.

پژمان‌فر خاطرنشان ساخت: متأسفانه دلال‌هایی در عقد این قرارداد فعالیت داشتند که باعث شدند یک قرارداد غیرکارشناسی بسته شود. از طرفی، افرادی در این قرارداد نقش دارند که در آلمان کارهای تجاری انجام می‌دهند که ما در حال بررسی اسنادی هستیم که به زودی به آن پرداخته خواهد شد. اگرچه آقایان تلاش می‌کنند پرونده ویلموتس را به سمتی ببرند که کار فیصله پیدا کند، اما طبیعتاً عقد قرارداد باید به شکلی صورت می‌گرفت که جمهوری اسلامی کمترین آسیب را در این زمینه ببیند.

وی تصریح کرد: یکی از افرادی که در این قرارداد نقش آفرینی کرده، بندی را در آن گنجانده که اگر نبود، کشور با مشکل مواجه نمی‌شد. بر همین اساس، اکنون مجبورید ۷ میلیون دلار بازپرداخت به مربی بلژیکی داشته باشید و مطمئنا تعمدی در این موضوع صورت گرفته که نهایتاً یک کشور محکوم شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد در اختیار عموم قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه طرفین مجاز به انتشار این قرارداد نبودند، متأسفانه قرارداد در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و تبعات سنگینی برای کشور ایجاد شده است. اگر جمع‌بندی در این زمینه صورت بگیرد، در زمینه‌های حقوقی مشخص می‌شود که چه کسانی دلالی کرده‌اند، اما قراردادی که بسته شده شائبه‌های زیادی دارد و برای ما محرز شده که این قرارداد تبانی است.

نماینده مردم خراسان رضوی اظهار داشت: انتظار دارم دستگاه‌های امنیتی به این مسئله ورود کنند زیرا عقد این قرارداد فساد مسلم است. نهادهای نظارتی باید با این شبکه فساد برخورد قاطع داشته باشند. برخی افراد باید دستگیر شوند و کسانی که خارج از کشور در این قرارداد نقش داشتند، باید از طریق پلیس بین‌الملل دراختیار کشور ما قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حساسیتی که روی این مسئله ایجاد شده، باعث شد تا به این نتیجه برسیم که مسلماً فساد صورت گرفته، اما تشخیص این موضوع کار حقوقی بسیار ساده‌ای است که مطمئناً باید به آن ورود کرد و جلوی هزینه سنگین برای کشور گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه حق مردم است مسائل ریز و درشت کشورشان را بدانند، گفت:‌ تا جایی که ممکن است سعی می‌کنیم روند پرونده را دراختیار عموم قرار بدهیم؛ هر چند ممکن است با اعلام اسامی متخلفین، از کشور فرار کنند یا به سمت و سوی دیگری پرونده را ببرند. معتقدم ضرورت دارد با عوامل امضای چنین قراردادی برخورد جدی صورت بگیرد.

وی در خصوص مصاحبه مسعود سلطانی‌فر مبنی بر اینکه مسئولیت عقد قرارداد با ویلموتس برعهده فدراسیون فوتبال است، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم همه چیز را با یک خطای کارشناسی تمام کنند. من حتما جلوی این کار را خواهم گرفت و مطمئن باشید وقتی قراردادی با تبانی و فساد امضا می‌شود، عوامل آن باید منتظر برخورد قاطع و جدی باشند.

پژمان‌فر تصریح کرد: در شرایطی که دولت نمی‌تواند یارانه برخی از بچه‌های این سرزمین را پرداخت کند و ما در جامعه با چنین مشکلاتی مواجه هستیم، نباید قرارداد ۷ میلیون دلاری، آن هم به صورت تبانی امضا شود که هم کشور را زیر سؤال ببرد و هم حیثیتمان را خدشه‌دار کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کیهان ورزشی و آقای مدنی هم قبلا نوشته بود عدم نظارت ولی کو گوش شنوا. احتمالا معنی عدم نظارت رو نمیدونم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار