PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۵۵۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کیهان ورزشی-

23 خرداد، یک روز فراموش نشدنی در تاریخ فوتبال ایران است. سال 1355 در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران برای سومین مرتبه پیاپی و البته آخرین مرتبه، قهرمان جام ملت های آسیا شد. این قهرمانی با شلیک تماشایی علی پروین از روی ضربه ایستگاهی به دست آمد. ایران پس از عبور از تیمهای عراق، یمن جنوبی و چین، در فینال با کویت روبرو شد. کویت در آن زمان، قدرت نو ظهور فوتبال آسیا بود. فینال جام ملتهای 1976 آسیا، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و 50 هزار تماشاگر داشت. " دوباج" از کشور سوئد این فینال را قضاوت کرد. حشمت مهاجرانی سرمربی ایران از ترکیب زیر در بازی با کویت استفاده کرد: منصور رشیدی، حسن نظری، نصرالله عبداللهی، بیژن ذوالفقارنسب، آندرانیک اسکندریان، علی پروین، قلیچ خانی، ابراهیم قاسمپور، حسن روشن، ناصر نورایی (از دقیقه 55 غلامحسین مظلومی) و علیرضا خورشیدی. پروین در دقیقه 65 تک گل بازی را به ثمر رساند.
جالب است بدانید که تیم ملی ایران از آن زمان به بعد دیگر قهرمان جام ملت ها نشد و حتی به فینال هم نرسید و اکنون قهرمان شدن مجدد در جام ملت ها برای فوتبالدوستان ایرانی به یک آرزوی شیرین مبدل شده است.

*سعید حاجی بابایی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عالیخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
این بازی در ورزشگاه بودم و همه چیز عالی بود.با شوت علی پروین قهرمان آسیا شدیم آن سالها تیم های عربی عددی نبودند و ایران آقای فوتبال آسیا بود.حشمت خان روی نیمکت بود چه روزهای خوبی بود خدا لعنت کند کسانیکه این روزهای خوب را خراب کردند و فوتبال را به دست آدم های نالایق سپردند. نااهلان فوتبال را از اهلش دزدیدند و به دست سیاسیون دادند .الان علی پروین، محمد دادکان محمد مایلی کهن ابراهیم قاسپور و حسن آقای روشن حسن نظری کجا هستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار