فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کیهان ورزشی-

بازی اخیر تیمهای استقلال و پرسپولیس از مرحله نیمه نهایی جام  حذفی فوتبال باشگاه های ایران، با برتری تیم استقلال به پایان رسید. دو تیم تاکنون در 92 مسابقه (دربی) به مصاف هم رفته اند که استقلال 27 و پرسپولیس در 25 دربی به پیروزی رسیده اند و 40 دربی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. جالب است بدانید که دربی اخیر، چهارمین رویارویی دو تیم در مرحله نیمه نهایی است. در این چهار بازی، استقلال سه مرتبه و پرسپولیس یک مرتبه، فاتح بازی نیمه نهایی شده و راهی فینال گردیدند. آمار این چهار بازی، از نظرتان می گذرد: 1 - در سال 1349، لیگ فوتبال ایران در دو گروه برگزار شد و در مرحله نیمه نهایی، تیمهای استقلال و پرسپولیس به هم رسیدند (27 دی 1349). در دربی آن سال، بازی دو تیم تا دقیقه 76، با نتیجه 1-1 دنبال می شد که به دنبال اعتراض بازیکنان پرسپولیس به داور و متعاقب آن ترک زمین از سوی پرسپولیسی ها، کمیته انضباطی نتیجه بازی را 3 بر صفر به نفع استقلال اعلام کرد تا این تیم فینال لیگ را برابر تیم پاس تهران برگزار کند. استقلال در فینال، 2 بر یک پاس را شکست داد و قهرمان لیگ لقب گرفت.
2 - در خرداد ماه سال 1365، استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های تهران، یکدیگر را ملاقات کردند تا برنده بازی بین آنها، حریف تیم شاهین در فینال بازیها شود. پرسپولیس در این دربی با گلهای شاهرخ بیانی (2 گل) و ناصر محمدخانی، با نتیجه 3 بر صفر، برنده شد و به فینال راه پیدا کرد و در فینال نیز بر تیم شاهین غلبه کرد و قهرمان شد.
3 - در دی ماه 1373، استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ آزادگان به هم رسیدند و قرار شد که طی دو بازی رفت و برگشت، فینالیست جام را از بین خودشان معرفی کنند. دیگر بازی نیمه نهایی را تیمهای کشاورز و سایپا برگزار کردند. بازی رفت دو تیم با تساوی 2-2 رو به پایان بود که با شروع درگیری از سوی پرسپولیسی ها و متعاقب آن، یورش هواداران این تیم به داخل زمین، کمیته انضباطی، رای به برد 3 بر صفر تیم استقلال برابر پرسپولیس داد. بازی برگشت دو تیم، یک هفته بعد برگزار شد و به دنبال رقم خوردن تساوی بدون گل در بازی برگشت  تیم استقلال جواز شرکت در بازی فینال برابر تیم سایپا را پیدا کرد و در فینال با نتیجه یک بر صفر به تیم سایپا باخت.
4 - دربی چهارم در مرحله نیمه نهایی، همین دربی اخیر در نیمه نهایی جام حذفی ایران بود که تیم استقلال در آن پیروز شد و راهی فینال گردید. استقلال در فینال باید تیم تراکتور را ملاقات کند.

*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس ، دربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار