PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کیهان ورزشی-

سال 1368 در چنین روزی، تیمسار ناصر نوآموز برای دومین مرتبه، رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد. نوآموز که در دهه های سی و چهل از بازیکنان مطرح فوتبال کشورمان بود و در تیمهای استقلال، دارایی، پاس و ملی ایران بازی می کرد، طی خرداد 1358 تا آبان 1359، به عنوان اولین رئیس فدراسیون فوتبال، بعد از پیروزی انقلاب، فعالیت کرد و در دوره ریاست وی، تیم ملی فوتبال کشورمان در دور مقدماتی المپیک 1980 روسیه و جام ملت های آسیا 1980 کویت، شرکت کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک، در جام ملت ها هم به مقام سومی دست پیدا کرد و...
وقتی در سال 1368، تیم ملی فوتبال کشورمان از رسیدن به مرحله دوم انتخابی جام جهانی 1990 ایتالیا بازماند، مدیریت فوتبال و متعاقب آن  کادر فنی تیم ملی دستخوش تغییرات زیادی شد. ناصر نوآموز به عنوان رئیس فدراسیون، به جای محمدرضا پهلوان، برگزیده شد و داریوش مصطفوی نیز به عنوان دبیرکل فدراسیون، منصوب شد. نوآموز تا سال 1373 در سمت ریاست فدراسیون باقی ماند.
جالب است بدانید که سال 1377 پس از صعود ایران به جام جهانی 1998 فرانسه، صفایی فراهانی رئیس وقت فدراسیون فوتبال از منصور امیرآصفی خواست که مدیریت تیم ملی را بر عهده داشته باشد. امیرآصفی مدت کوتاهی در این مسوولیت باقی ماند و سپس انصراف داد. نوآموز قبول مسئولیت کرد و در مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه با عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران حاضر شد و در جام جهانی و بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک که طی آن تیم ملی به عنوان قهرمانی رسید هم همراه تیم ملی بود و سپس بار دیگر از مسوولیت خود کناره گیری کرد.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار