PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی تامل برانگیز 48 ساعت قبل از برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر، از عادل فردوسی‌پور برای گزارش این بازی برای صفحه فارسیAFC در شبکه اجتماعی اینستاگرام دعوت به عمل آورد.
کیهان ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، عدم تمایل گزارشگر مذکور به گزارش مسابقات فوتبال به تایید فروغی مدیر ورزش شبکه سوم سیما نیز رسیده تا جایی که وی چندی قبل در گفت‌و‌گویی عنوان داشت علیرغم دعوت مدیران شبکه 3 سیما از او برای گزارش، فردوسی پور حاضر به انجام این کار نشده آن هم در شرایطی که کارمند رسمی صدا و سیماست و تهیه‌کننده برنامه فوتبال 120 در شبکه ورزش به حساب می‌آید.
حضور گزارشگر مذکور در قطر و گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا با ذوق زدگی جریانی مواجه شد که مدتهاست از اصلاح بعضی برنامه‌های تلویزیونی و بسته شدن راه نفوذ عناصر مخرب، جیغ‌شان به آسمان بلند شده است.
این جریان در گذشته‌ای نه چندان دور اختاپوس وار بر بدنه ورزش چنگ‌انداحته بود و در سایه انفعال و وادادگی بعضی از مدیرنمایان فاقد غیرت مسئولیت، رسانه ملی را به محلی برای جولان دادن و پیشبرد اهداف سیاسی و فرهنگی خود و دکانی برای رسیدن به اهداف مالی و باجگیرانه خود تبدیل کرده بود ولی در نهایت بساط شان برچیده شد.
با تمام تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی، اینستاگرام صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا هنگام برگزاری فینال، در بهترین حالت 809 هزار تماشاگر داشت که این آمار در مقایسه با میلیون‌ها بیننده برنامه فوتبال برتر رقم ناچیزی بود.
عجیب آنکه همان جریان واداده طی دو، سه روز گذشته اصرار داشت اقدام تامل برانگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا را لطفی در حق علاقه‌مندان به فوتبال در ایران تفسیر کند؛غافل از آنکه دست مسئولان ارشد فوتبال آسیا خیلی وقت است برای ورزش دوستان کشورمان رو شده! کمتر کسی در ایران کم لطفی‌های AFC طی سالیان اخیر را از یاد برده، همین چند سال قبل بود که تیم‌های سعودی به بهانه واهی نبود امنیت حاضر به حضور در ایران نشدند و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرغم اطلاع از محق بودن تیم‌های ایرانی، خیلی راحت با سعودی‌ها کنار آمدند تا جایی که سه،چهار سالی می‌شود بازی‌های مستقیم تیم‌های ایرانی و سعودی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.
AFC در حق پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم کم جفا نکرده تا جایی که عیسی ال کثیر مهاجم گلزن این تیم با لابی سعودی‌ها ناجوانمردانه محروم شد و دیروز به جای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس مجبور بود از استودیو شبکه سه نظاره‌گر فینال باشد.
اگر قرار بر بیان تمام کم لطفی‌های AFC طی سالیان اخیر باشد می‌توان به موارد دیگر نیز اشاره داشت که از حوصله بحث خارج است اما همین AFC که پای گزارشگر ایرانی را به صفحه فارسی اینستاگرامش باز کرد، همانی است که موجب محرومیت آل کثیر شد!
نکته پایانی اینکه وقتی گزارشگری به کنفدراسیون فوتبال آسیا چراغ سبز نشان می‌دهد ولی حاضر نمی‌شود برای تلویزیون خودمان فوتبال گزارش کند، بهتر است در شبکه ورزش هم برایش فرش قرمز پهن نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار