PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در آغاز دور برگشت رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا تیم پورتو با برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقایل یوونتوس به دور بعد راه یافت ، در این بازی که در تورین ایتالیا برگزار شد ابتدا مهدی طارمی برای پورتو یک پنالتی گرفت که اولیوریا آن را گل کرد اما یووه با دوگل پیاپی کیه زا ، دو بر یک پیش افتاد منتها درشرایط مساوی (2 - 1) بازی به دو وقت اضافی کشیده شد که ابتدا اولیوریا به سود پورتو گل زد تا مسابقه 2 - 2 شود ولی رابیو در دقیقه 117 گل سوم یووه ره به ثمر رساند. در ادامه تلاش بانوی پیر برای رسیدن به گل بی‌نتیجه ماند و پورتو راهی دور بعد شد.
- مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتوی پرتغال برای تیمش در دوبازی با حریف نامدار ایتالیایی (یوونتوس) در مرحله حذفی لیگ قهرمانان ، بازدن یک گل و گرفتن یک پنالتی جهت صعود  تاثیر گذار بود. او درپیکار برگشت با دریافت دو کارت زرد پیاپی به فاصله دودقیقه با اخراجش تیمش را ده نفره کرد اما پورتو زیر فشار حملات حریف دوام آورد و به دور بعد صعود کرد.
- مصاف دورتموند با سویا ، در دومین مسابقه آغاز دور برگشت  مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ، به میزبانی ژرمنها ، 2 - 2 شد تا دورتموند با احتساب نتیجه مسابقه رفت با برتری 5 - 4 بار صعود به دور بعد ببندد.
- نیما عالمیان ، راکت به دست توانمند پینگ پنگ ایران ، پس از چند برد باارزش برابر حریفان دربازیهای سری دوم تورجهانی دوحه قطر ، با قبول باخت سه بر صفر مقابل کالبرگ سوئدی به مانند برادرش نوشاد از ادامه مسابقات بازماند. اعضای تیمهای زنان و مردان  پینگ پنگ کشورمان برای انجام بازیهای کسب سهمیه المپیک در دوحه بسر می برند .
- ‏بشار رسن بعد از جدایی از پرسپولیس به حدی در لیگ قطر  بد بازی کرد که در نهایت از تیمش اخراج شد و الان برای کسب درآمد بیشتر  ،  مجری یکی از شبکه های  بین اسپورت تلویزیون قطر شده است!
- امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس ، طلب 800 میلیونی خود را به این  باشگاه  بخشید.
- باشگاه آلومینیوم اراک برای جذب مربی تازه و جانشینی رسول خطیلی ،  مذاکره با حسین فرکی  مهاجم و مربی اسبق تیم ملی را شروع کرده است ، اراکی ها حتی در پی رضا عنایتی هم بودند.
- مراسم چهلمین روز درگذشت مهرداد میناوند با حضور همبازی های این پیشکسوت فقید، همچنین اعضای خانواده، دوستان  و مسئولان چند باشگاه فوتبال  برگزار شد.
- تیم فوتبال امید استقلال که هدایت آن برعهده آرش برهانی است  در ورزشگاه امام رضا(ع) در ادامه بازیهای لیگ تهران به مصاف تیم بادران رفت و درحالی که این تیم با پیروزی و کسب 3 امتیاز می توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند، با دو گل تن به شکست داد تا برای به دست آوردن عنوان قهرمانی منتظر هفته شانزدهم باشد.
- پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در آستانه برپایی مسابقات جهانی از مقام خود کناره گیری کرد.
- محمد پاپی، هافبک کهنه کار تیم سپاهان اصفهان  تا پایان فصل به پیکان پیوست.
- قاسم حدادی فر ، کاپیتان با تجربه ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که در پایان مسابقات این فصل لیگ برتر ، از فوتبال خداحافظی خواهد کرد .
- مطابق با اعلام فدراسیون جهانی کاراته ( WKF) مسابقات لیگ کاراته وان رباط - مراکش که قراربود 20 تا 22 فروردین  با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور برگزارشود ، به تعویق افتاد تا لیسبون - پرتغال به عنوان آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک کاراته باشد.
- رقابت های انتخابی دو وزن المپیکی 57 و 86 کیلوگرم کشتی آزاد بین چهار مدعی این دو وزن یعنی رضا اطری و رحمان عموزاده خلیلی  و حسن یزدانی و کامران قاسمپور برگزار شد که در پایان رضا اطری و حسن یزدانی موفق به شکست حریفان خود شده و سهمیه المپیک را به دست آوردند.
- باشگاه پرسپولیس 2 و نیم میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار بوده و با نرخ روز این مبلغ حدود 60 میلیارد تومان می‌شود.
- جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس فدراسیو فوتبال بر تلاش دستگاه دیپلماسی کشور برای رایزنی با هدف کسب میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در ایران تاکید کرد. 
- شاهین طاهرخانی ، مدافع سابق استقلال پس از  نیم فصل بازی در تیم پیکان ، از این باشگاه جدا شد و به تیم نساجی پیوست.
- فرشاد فرجی، مدافع تیم فوتبال شهرخودرو با قراردادی 2.5 ساله به  پرسپولیس پیوست. فرجی که در نیم فصل اول عملکرد خوبی در تیم شهرخودرو داشت با وجود مخالفت سید مهدی رحمتی توانست از این تیم جدا و راهی تیم سرخپوشان پایتخت شود.
- درحالیکه بیشتر کشورهای آسیایی و رقبای ایران در راه مقدماتی جام جهانی 2022 درحال تدارک خود هستند و 2 بازی دوستانه هم برگزار می کنند اما تیم ملی ایران فقط 10 فروردین 1400 به مصاف سوریه می رود و بازی تدارکاتی دیگری نخواهد داشت .
- با صدور مجوز جذب بازیکن جدید توسط پرسپولیس، کارثبت قرارداد مهدی ترابی و شهریارمغانلو با این باشگاه انجام شد و این دو با پیراهن های شماره 21 و 70 می توانند برای این تیم به میدان بروند . 
- حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال گفت ؛ مجددا برای بازگشت میلیچ رایزنی هایی انجام شده  تلاش کردیم تا او را قانع کنیم که این فرصت را به باشگاه بدهد. ان شاا.. ظرف روزهای آینده بتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم تا میلیچ زودتر به ایران برگردد. برای انجام کامل تعهدات‌مان متاسفانه گاهی دچار قصور شده ایم امیدواریم هواداران این قصور را ببخشند. اراده و نظر مجیدی این است که میلیچ زودتر به اردوی استقلال ملحق شود.
- سایت اسپورت امارات خبر داد 6 بازیکن باشگاه العین به دلیل رفتن به خدمت سربازی ، در بازی های باقی مانده فصل حضور نخواهند داشت. بر همین اساس العین این 6 بازیکن را در مقابل شاگردان نکونام در پلی آف آسیا در اختیار ندارد.
- چهارشنبه شب ، در روز دوم بازیهای دور برگشت لیگ قهرمانان فوتبال اروپا  ، لیورپول با لایپزیگ و بارسلونا با پاری سن ژرمن مصاف می دهند. در دیدارهای دور رفت لیورپول و پاری سن ژرمن بر حریفان پیروز شده بودند.
- فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد : فعالیت‌های کوهنوردی برای روزهای پایانی هفته در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال تهران ممنوع است. این فدراسیون همچنین از ممنوعیت فعالیت کوهنوردی در ارتفاعات شمال غرب ، شرق کشور، زاگرس شمالی و مرکزی هم خبر داد.
- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت : در جلسه ای که امروز در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد ، فرهاد حمیداوی به صورت کتبی با انتقال امتیاز باشگاه شهرخودرو به هیات فوتبال خراسان رضوی موافقت کرد. فتاحی افزود: به زودی مراحل تغییر نام این باشگاه نیز انجام خواهد شد.
- در حالیکه همه جا صحبت از جذب حسین فرکی و رضا عنایتی برای قبول مربیگری تیم آلومینیوم اراک بود ناگهان خبر رسید علیرضا منصوریان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار