PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
دارنده مدال طلای المپیک ریو گفت: در المپیک توکیو کاملا شرایط فرق می کند و این موضوع تعهد و تلاش من برای کسب مدال طلا را بالا می برد.
کیهان ورزشی-

حسن یزدانی عضو تیم ملی کشتی آزد کشورمان در وزن 86 کیلوگرم و قهرمان جهان و المپیک در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد شرایط خود در اردوهای تیم ملی و اهدافش در آینده، اظهارداشت: خدا را شکر تمرینات به نحو خوبی در حال انجام و کادر فنی نیز تمریناتشان متفاوت است. با توجه به شناختی که آنها دارند و برنامه ریزی که از قبل کردند به دنبال این هستند برای هر یک از کشتی گیران برنامه ی خاصی را به جهت رسیدن به اوج آمادگی به اجرا در بیاورند.

وی در مورد نحوه تمرینات کادر فنی تیم ملی گفت: تیم ملی در سال 2019 نیز به سرمربیگری غلامرضا محمدی این شیوه تمرینات را انجام داد و نتیجه قابل قبولی نیز بدست آمد.

یزدانی در مورد اختیارات کادر فنی در تیم های ملی و برگزاری رقابت های انتخابی تصریح کرد: در جایی سرمربی تیم حق دارد برای کشتی گیران برنامه ریزی کند و اینکه چه کسی چه کاری را انجام دهد و یک جایی هم یکسری قوانین است که باید اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر انتخابی استمرار داشته باشد و همه از فیلتر این مسابقات رد شوند، خیلی بهتر است چراکه دست سرمربی بازتر می شود. البته در انتخابی سال های قبل داشتیم کسانی را که اول شدند اما نتوانستند آنطور که باید نتیجه لازم را در رقابت های جهانی یا المپیک بگیرند ولی من معتقدم که با گذاشتن مسابقات انتخابی می توان از حاشیه ها کم کرد و در جایی نیز باید سرمربی این اختیار را داشته باشد که اگر به نتیجه دلخواه نرسید در رقابت های بین المللی کشتی گیران را محک بزند.

دارنده مدال طلای المپیک ریو تصریح کرد: برای من خوشایند بود که انتخابی وزن 86 کیلوگرم زودتر برگزار شود تا بتوانم تمرکز بیشتری داشته و بتوانم فکر کنم چراکه کشتی گیری هستم که هم سهمیه این وزن را گرفته ام و اگر بخواهم تا دو ماه از قبل از المپیک در فکر این باشم که انتخاب می شوم یا نه، قطعا برنامه ریزی برایم سخت می شد و فکر و ذکرم انتخاب شدن بود و وقتی برای پرداختن به حریفان خارجی خود نداشتم.

وی افزود: الان می توانم با خیال آسوده و در شرایط بهتری تا المپیک تمرین کنم. باید از نظر ذهنی خود را برای حضور در این مسابقات آماده کنم و بر روی حریفانم تمرکز کنم چراکه برنامه ریزی من پله پله است و رقابت انتخابی برای من مانند یک المپیک در داخل ایران است چراکه مسیر من برای حضور در المپیک از این رقابت می گذشت و این را باید بگویم که اگر به حریفان داخلی خود توجه نداشته باشم قطعا آسیب خواهم دید.

دارند مدال طلای جهان با تشکر از نگرش کادر فنی و فدراسیون کشتی در مورد برگزاری رقابت های انتخابی اظهار داشت: اگر رقابت های انتخابی ادامه دار باشد، نفرات با انگیزه بهتری کار می کنند و کسانی که پشت خط هستند می توانند به کسب موفقیت و حضور در تیم های ملی امیدوار باشند.

یزدانی در مورد مسابقه انتخابی با قاسم پور گفت: من همه جا گفته ام جدا از اینکه با کامران حریف هستیم رفیق هم هستیم. قاسم پور کشتی گیر خوب و شناخته شده ای است و توانسته در هر رقابت برون مرزی که حضور داشته با مدال بازگردد. قاسم پور، بذری و تمامی کشتی گیرانی که در این وزن مدعی هستند، حریف مستقیم من محسوب می شوند و قطعا تمامی آنها به پیشرفت من کمک می کنند چرا که اگر دیر بجنبی و بیخیال باشی قطعا آن ها به شما می رسند.

وی در مورد شیوه و روش مبارزه است در دیدار انتخابی مقابل قاسم پور، خاطرنشان کرد: تا حدودی سعی کردم که با توجه به اینکه مسابقه حساسی بود و برای المپیک که هرچهار سال یکبار انجام می شد نهایت دقت را داشته باشم. به نظرم این مبارزه جایی نبود که احساساتی و با ریسک بالایی کشتی بگیرم. تمام هدفم این بود که ابتدا دستم به عنوان برنده بالا برود. قاسم پور هم کشتی گیر خوبی بود و با توجه به اینکه شناخت خوبی از کشتی های همدیگر داریم شرایط سخت تر بود و سعی کردم که بیشتر کشتی را اداره کنم.

این کشتی گیر پرافتخار کشورمان در مورد این سوال که از نظر علاقمندان به کشتی و اتحادیه جهانی بعنوان بهترین کشتی گیر دنیا معرفی شده و این موضوع که همه نگاه ها برای کسب مدال طلا در المپیک روی شماست، گفت: قطعا مسئولیت من سنگین تر می شود و این خواسته علاقمندان به حق است که از من این انتظار را داشته باشند اما باید بدانند قطعا ورزشکاران دوست ندارند یک مدال خوشرنگ را با یک مدال دیگر عوض کنند و من هم تلاشم این است که این کار را انجام دهم اما نمی شود در کشتی که ورزش بی رکوردی است قول داد. کشتی در ثانیه ها تغییر می کند و باید مراقب جوانان و پدیده هایی که در المپک ها می آیند و می توانند خطرناک باشند بود و باید تمامی جوانب را سنجید.

وی ادامه داد: این نگاه و توقع در المپیک 2016 بر روی دوش من نبود چرا که آن زمان من در ابتدای راه بودم اما در المپیک 2021 کاملا شرایط فرق می کند و این موضوع تعهد و تلاش من برای کسب این مدال را بالا می برد، به هرحال کار کردن در این جو سخت است و باید بیشتر زحمت کشید اما توکل ما برخدا و امید ما به دعای یک ملت است.

یزدانی در مورد اینکه اگر موفق به کسب دومین مدال طلای خود در المپیک شود اولین کسی در کشتی ایران خواهد بود که در المپیک ها به این افتخار رسیده، عنوان کرد: کسب 2 مدال طلا در کشتی یک افتخاری است که تاکنون کسب نشده و خواسته جامعه کشتی این است که این افتخار را در کشتی ببینند. من تمام تلاش خود را می کنم که با بهترین مدال برگردم و قطعا برای کسب مدال نقره و برنز اینقدر زحمت نمی کشم و سختی ها را تحمل نمی کنم. در تمامی رقابت هایی که رفتم و می روم به دنبال خوشرنگ ترین مدال بودم وهستم چراکه مدال طلا لایق ملت ایران است و افتخار می کنم که بتوانم سرود ملی ایران را در سالن مسابقات طنین انداز کنم.

وی در مورد نگرش فدراسیون در مورد برگزاری اردوها و انجام تمرینات پیش از المپیک اظهار داشت: جای تشکر دارد که در این مدت زحمات فراوانی برای کشتی و کشتی گیران کشیده شده است از نظر امکانات رفاهی و محل اسکان و تغذیه امکانات بسیار خوب شده و قطعا فدراسیون تمام تلاشش این است که کشتی گیران بدون هیچ دغدغه ای در مسابقات برون مرزی حضور داشته باشند و اعتقاد دارم که این کار در شأن کشتی است و علیرضا دبیر بعنوان کسی که از خانواده کشتی است و خاک کشتی را خورده نیازهای کشتی گیران را بهتر درک می کند، ما هم بعنوان کشتی گیر از این نگاه و اقدامات انجام شده قدردانی می کنیم.

یزدانی در مورد نگاه مسئولان به ورزش کشتی گفت: مسئولان ورزش کشور از جمله سلطانی فر ورزش ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته المپیک در اردوهای تیم های ملی حضور یافته اند و قول هایی داده اند، اما جا دارد که در آستانه المپیک اتفاق خوبی برای نفرات اعزامی به المپیک بیفتد. البته در اردوها صحبت هایی را با این مسئولان داشته ایم، موارد را انتقال داده ایم و باید تا زمان مانده به المپیک برای ورزشکاران و مربیان سنگ تمام بگذارند تا با خیال آسوده تری در این رقابت ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: شاید 80 نفر سهمیه المپیک بگیرند اما از این تعداد 8 نفر صاحب مدال شوند البته من امیدوارم که همه صاحب مدال شوند اما باید یک انگیزه ای برای این نفرات ایجاد کنند که تلاششان را بیشتر کنند. اگر این نفرات حمایت نشوند و روحیه نداشته باشند نتیجه قابل قبولی نخواهند گرفت و اگر این مورد لحاظ شوند قطعا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

ملی پوش وزن 86 کیلوگرم کشورمان در مورد اینکه آیا در اردو بر روی نقاط ضعف و قوت حریفان کار می شود، گفت: در اردوها به دنبال این هستیم که با دیدن فیلم حریفان اصلی خود بر روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کنیم و کادر فنی تیم ملی برنامه های تکنیکی و تاکتیکی را پیاده می کنند تا اگر نقاط ضعفی وجود دارد در تمرینات برطرف شود، من نیز از این موضوع استقبال می کنم که نباید همیشه به فکر تمرین کردن بود و باید برای هر کشتی تاکتیک و برنامه ی خاصی داشته باشیم.

یزدانی در مورد حضور اسماعیل پور بعنوان مربی اش در رقابت انتخابی، تصریح کرد: در مورد امید اسماعیل پور باید بگویم که در رده خردسالان و نونهالان بیش از دو سال زیر نظر این مربی در جویبار تمرین می کردم و پس از آن زیرنظر همت مسلمی بعنوان مربی سازنده ام تمرینات را ادامه دادم. هردوی این عزیزان برای من بعنوان مربی جایگاه خاصی دارند و مورد احترام هستند.

ملی پوش کشورمان افزود: در این چند وقت گذشته که آقای مسلمی در هند بود، زحمات من بر دوش آقای امید اسماعیل پور بود و باید در یک جایی به رسم اخلاق، ادب و احترام به نحوی زحمات آقای اسماعیل پور را جبران می کردم، برای همین او را بعنوان مربی خود در رقابت های انتخابی معرفی کردم. در همین جا می گویم که آقای مسلمی نیز بسیار برای من محترم است و مشکل خاصی بین من و ایشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: می گویند که چوب تر را چنان که‌خواهی پیچ / نشود خشک جز به آتش راست، واقعا این موضوع خیلی مهم است در سنین نونهالان و نوجوانان باید بر روی نکات فنی کار شود و در آن سنین کشتی گیران می توانند تمام فن ها را یاد بگیرد و در سنین بالاتر و بزرگسالان دیگر این کار شدنی نیست و کار فنی تیم های ملی نیز باید کار تکنیکی و تاکتیکی را انجام دهند. من هرجایی که نیاز باشد از مربیان سازنده خود و از سایر مربیان از جمله سرمربی و مربیان تیم ملی کمک می گیرم و از تجربیات همه استفاده می کنم تا برای موفقیتم کاری انجام دهم و اینطور نیست که این مدال هایی را که کسب کردم از خودم بدانم و قطعا آن ها در کسب این مدال ها نقش داشته، دارند و خواهند داشت. چه مربی سازنده بنده و چه سرمربی و کادر فنی تیم ملی، قطعا آن ها از بیرون به عملکرد من نگاه می کنند و بهتر متوجه می شوند تا من که روی تشک کشتی می گیرم.

وی در پایان در مورد آمادگی روحی و روانی خود برای حضور در مسابقات و اینکه این موضوع را به سایر کشتی گیران نیز انتقال می دهد یا خیر خاطرنشان کرد: هر سوالی که از من می شود با کمال میل جواب می دهم و اگر کمکی از دستم برآید انجام می دهم. قطعا تا وقتی سرمربیان و مربیان هستند، نیازی به من نیست و بنده کوچک تر از این حرف ها هستم اما هرکاری از دستم برآید قطعا انجام می دهم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار