فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۶۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم ملی فوتبال ایران تحت رهبری اسکوچیچ ، جهت کسب آمادگی خود برای بازیهای دور برگشت مرحله مقدماتی ورود به جام جهانی 2022 قطر ، توانست در یک مسابقه دستگرمی به لطف گلهای کنعانی زادگان ، آزمون و انصاری فرد تیم ملی سوریه را در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی با نتیحه سه بر صفر مغلوب کند . موعود بنیادی فر قضاوت این دیدار را برعهده داشت .
 - علیرضا بیرانوند دروازه بان باشگاه آنتورپ بلژیک و تیم ملی با بسته نگه داشتن دروازه ایران برابر سوریه تعداد کلین‌شیت خود را به عدد 24 رساند و با عبور از ناصر حجازی سنگربان فقید ، به تنهایی در رده چهارم بیشترین تعداد کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی قرار گرفت.
- محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی و باشگاه پرسپولیس ، با گل ثانیه 72 ، رکورد زودترین گل تاریخ تیم ملی را به نام خود ثبت کرد. پیش از این رکورد به نام یعقوب کریمی (ثانیه 78) بود.
- ‏کارلوس توز مهاجم اسبق آرژانتین گفت : اینجا در آرژانتین به جوان ها آموزش می دهیم که هرگز روی نیمکت نشینی را قبول نکنند، ما هم اکنون بهترین فوتبالیست های جهان را داریم، پس اگر دیدید روزی ، یک آرژانتینی بر روی نیمکت نشسته، باید بدانید مربی با آن بازیکن مشکل دارد .
- در دو بازی از گروه های چهارم و ششم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا ، تیم عربستان با چهار گل ازسد تیم فلسطین گذشت و تیم ملی ژاپن در شهر شیبا با نتیجه خیره کننده 14 بر صفر تیم ملی مفولستان را شکست داد. در گروه ششم غیر از مغولستان و ژاپن ، تیمهای میانمار ، تاجیکستان و قرقیزستان هم حضور دارند. در گروه عربستان تیمهای فلسطین ، ازبکستان ، یمن ، سنگاپور حضور دارند.
- تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم منطقه آسیا ، چهار بازی باقی مانده در راه جام جهانی آینده را باید با تیمهای کامبوج ، بحرین ، عراق و هنگ کنگ در کشور بحرین برگزار کند. در این گروه بحرین ، عراق و ایران اول تا سوم هستند ، دیدارهای ایران با بحرین و عراق سرنوشت ساز و حیاتی به حساب می آیند.پیکارهای باقی مانده خرداد ماه انجام خواهدشد.
- در ده بازی از دیدارهای مرحله گروهی منطقه اروپا برای راهیابی به جام جهانی 2022 قطر نتایج زیر به دست آمد: آذربایجان یک - صربستان 2 ، لوکزامبورگ یک - پرتغال 3 ، بلژیک 8 - بلاروس صفر ، ولز یک - چک صفر ، جبل الطارق صفر - هلند 7 ، مونته نگرو صفر - نروژ یک ، ترکیه 3 - لتونی 3 ، قبرس یک - اسلوانی صفر ، کرواسی 3 - مالت صفر ، اسلواکی 2 - روسیه یک 
- کریستین رونالدو مهاجم پرتغال با زدن یک گل دیگر ، فاصله خود با علی دایی مهاجم ایران را در صدر جدول گلزنان ملی دنیا به هفت گل کاهش داد. رونالدو در بازی با لوکزامبورگ از گروه اول مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 ، زننده گل دوم کشورش به حریف بود (3-1) دو گل دیگر را ژوتا و پالینها در دقایق 45 ، 80 به ثمر رساندند . علی دایی با 109 گل زده ، کماکان پیشتاز گلزنان دنیاست . 
- روز چهارشنبه در ادامه بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر واز منطقه اروپا ، یونان با گرجستان ، اسپانیا با کوزوو ، لیتوانی با ایتالیا ، ایرلندشمالی با بلغارستان ، بوسنی با فرانسه ، اوکراین با قزاقستان ، مولداوی با رژیم اشغالگر ، اتریش با دانمارک ، اسکاتلند با جزایر فارو ، آندورا - مجارستان ، انگلیس با لهستان ، سن مارینو با آلبانی ، ارمنستان با رومانی ، آلمان با مقدونیه ، لیختین اشتاین با ایسلند مصاف خواهند داد. 
- تیم ملی فوتبال بحرین رقیب ایران در گروه سوم مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا ، در دیداری دوستانه با نتیجه 2-1 مغلوب اردن شد.
- در مسابقه ایران با سوریه ، کادر و کارکنان سفارت کشور سوریه به همراه همسران خود ، تماشاگر ویژه محسوب می شدند.
- ساعت بازی‌های گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. به علت تداخل با ماه رمضان، بازی اول گروه ساعت 23:30 و بازی‌ دوم ساعت 01:30 بامداد به وقت تهران آغاز خواهد بود.
- اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران در پایان بازی با سوریه اسکوچیچ و حاج صفی را جا گذاشته و سرمربی و کاپیتان تیم ملی ، مسیر استادیوم تا هتل را پیاده طی کردند.
- حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص آل کثیر بدین شرح است : محرومیت از 3 اکتبر 2020 تا 2 آوریل 2021 است. بنابراین آل کثیر تا ساعت23/59 روز 13 فروردین محروم است و از روز 14 فروردین منعی برای همراهی تیم پرسپولیس ندارد.
- اسکوچیچ ، سرمربی تیم ملی فوتبال پس از برد مقابل سوریه گفت : این برد را تبریک می‌گویم. لیستی که از بازیکنان داشتیم، چندین بار تغییر کرد و نفرات دیگری را جایگزین کردیم. بابت محدودیت‌های کرونایی از کشورهای مقصد، مانند علیرضا جهانبخش و سامان قدوس از انگلیس، امیر عابدزاده از پرتغال یا مصدومیت بازیکنانی چون صادق محرمی و مرتضی پورعلی گنجی یا کرونای کاوه رضایی و بازیکنان استقلال لیست ما را تغییر داد.
- نادر بن یوسف مربی سوریه بعد از بازی با ایران گفت : از باخت به ایران ناراحت نیستیم ،اگر بخواهیم تیم ایران را با بحرین مقایسه کنیم باید بگویم این و تیم به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند. تیم ملی ایران بسیار قدرتمند است و بازیکنان ایران توانایی فردی بالایی دارند. می‌خواستیم در این مسابقه بازیکنان مان را بشناسیم و این بازی بهترین فرصت برای ما بود تا بازیکنان تیم المپیک را زیر فشار بازی قرار بدهیم و ضریب خطایشان را بفهمیم و در آینده آنها را جایگزین کنیم. ما ابدا از این باخت ناراحت نیستیم و به این بازی نیاز داشتیم.
- باشگاه زنیت روسیه تیم سردار آزمون ، در فضای مجازی به گل مهاجم ایرانی خود مقابل تیم ملی سوریه واکنش نشان داد و این گل را در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرد. باشگاه زنیت نوشت که سردار آزمون گل دوم تیم ملی ایران مقابل سوریه را در یک بازی دوستانه به ثبت رسانید.
- هادی حبیبی نژاد هافبک نیم فصل اول ملوان بندرانزلی با عقد قراردادی رسمی به باشگاه فجرسپاسی شیراز پیوست.
- پس از اختلافاتی که بین مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل سابق پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی مربی این باشگاه پیش آمد و همچنین بیرون آمدن یک فایل ویدئویی از صحبت‌های مدیر پرحاشیه سابق، حالا خبر آمده که سرمربی سرخپوشان از این فرد به دادگاه شکایت کرده است. سرمربی پرسپولیس که به درخواست‌های رسول‌پناه برای مناظره واکنشی نشان نداده، از او به دادسرا شکایت کرده و مدیرعامل سابق سرخ‌ها باید به زودی با حضور در محاکم قضایی پاسخگو باشد.
- تیم فوتبال نفت امیدیه در دیداری تدارکاتی موفق شد تیم صنعت نفت آبادان حریف لیگ برتری خود را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کند.
- دیدار تیم های فولاد خوزستان و العین امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در شهر ریاض عربستان برگزار می شود.
- سرخیو آگوئرو ، مهاجم آرژانتینی منچستر سیتی در پایان بازیهای این فصل از این تیم جدا خواهد شد .

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار