PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
سرمربی و مربی اسبق تیم ملی ایران گفت: بازیکنان ما نباید مغرور شوند که در اروپا بازی می‌کنند و نباید حریفان‌مان را دست کم و ساده بگیریم.
کیهان ورزشی-

ناصر ابراهیمی در خصوص دیدار روز گذشته تیم ملی ایران با سوریه اظهار کرد: در بازی‌های تدارکاتی اصل کار دیده نمی‌شود چون ما تیم‌هایی دعوت می‌کنیم که سال‌ها با آن‌ها بازی کردیم. البته بازی با این تیم‌ها بد نیست و از نظر تاکتیکی باید تیم‌های ضعیف را دعوت کنیم تا خواسته‌های سرمربی برآورده شود و تیم تاکتیک‌های مدنظرش را با بازیکنان مرور کند. بازیکنان ما دو گروه هستند که نیمی از آن‌ها لژیونرند و در اروپا بازی می‌کنند.

 او ادامه داد: این یک حسن است که بازیکنان زیادی داریم و در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند اما بازی رسمی با تدارکاتی فرق دارد. در بازی‌های دوستانه با هدایت کارلوس کروش هم خوب بودیم. به جام جهانی صعود کردیم چون آسیا ۵ سهمیه داشت و طبیعتا اگر سهمیه اول را نمی‌گرفتیم هم یکی از پنج سهمیه برای ما می‌شد اما اکنون مشکل ما چیز دیگری است. ما باید به بحرین برویم و در زمین حریف با تیم‌های دیگر بازی کنیم. در این مورد مهم ایده و سیستم مربی است که می‌تواند تعیین کننده باشد. 

پیشکسوت فوتبال ایران درباره سیستم تیم ملی ایران گفت: ما دو دفاع عقب داشتیم و احمد نورالهی هم می‌رفت و مابین این دو دفاع قرار گرفت. برنامه کادرفنی هم به این صورت بود که اگر دفاع چپ می‌رود، دفاع راست جلو نرود و برعکس. سه دفاع در عقب بد نیست و باعث می‌شود در حمله‌های حریف برتری عددی داشته باشیم. همچنین تیم ما بازیکنانی دارد که نمی‌توانیم آن‌ها را بیرون بگذاریم. مثلا در خط حمله سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد را داریم که آماده‌اند و نهایتا یکی از آن‌ها باید بیرون باشد.

 او ادامه داد: برای فوتبال ایران سیستم ۲-۴-۴ ترکیب بهتری است که در خط حمله طارمی و آزمون و در خط هافبک هم بازیکنی مثل وحید امیری را داشته باشیم. در حال حاضر مهره‌های خیلی خوبی داریم و روی نیمکت هم بازیکنان خوبی حضور دارند. البته هماهنگی هم شرط است و این بازیکنان از هم دور هستند. تیم ما در روز مسابقه ممکن است به مشکل بخورد. من هم به این مساله گرفتار شده بودم و سال‌ها قبل وقتی با بنگلادش بازی داشتیم، به مشکل خورده بودیم و تا دقیقه ۸۰ نتوانسته بودیم به این تیم گل بزنیم. 

 ابراهیمی با بیان این‌که نباید فکر کنیم با تیم‌های ساده بازی داریم، بیان کرد: باید حواس‌مان کاملا جمع باشد و بازی‌ها را ساده نگیریم. بازیکنان ما نباید مغرور شوند که در اروپا بازی می‌کنند. ما از نظر آمار و ارقام و بازیکنان‌مان از حریفان جلوتر هستیم اما مساله هماهنگی و بحث روحی و روانی تیم است که باعث می‌شود تیم نتیجه بگیرد. نام‌ها مهم نیستند و باید هماهنگ تر باشیم و همه فداکارانه بازی کنند. 

او اضافه کرد: تیم ملی تا خرداد ماه باید یکی دو بازی دیگر انجام دهد و یک بازی دوستانه کافی نیست. تا الان تیم ۶۰ درصد آمادگی دارد اما مربی باید تیم را به ۸۰ ،۹۰ درصد برساند. در نهایت آرزوی‌مان این است که تیم موفق شود اما باید بازی‌های دوستانه بیشتری برگزار کنیم.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار