PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۶۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در هفته بیست و نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، باردیگر دو تیم مدعی کسب عنوان اول ، پرسپولیس و سپاهان بر حریفان غلبه کردند تا سرنوشت قهرمانی این فصل به روز آخر کشیده شود. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی سه بر یک تراکتور را برد و سپاهان نیز در اصفهان رقیب همشهری خود ذوب آهن را با یک گل شکست داد. در این دیدار ذوبی ها یک پنالتی خراب کردند. فاصله دوتیم در صدر جدول دو امتیاز است ، در هفته پایانی ، سپاهان در تهران با استقلال روبرو می شود و پرسپولیس با پیکان در پیکانشهر مصاف می دهد.
- در هفته بیست و نهم پیکارهای لیگ برتر این نتایج رقم خورد : پرسپولیس 3 - تراکتور یک ، سپاهان یک - ذوب آهن صفر ، نساجی یک - استقلال 3 ، مس رفسنجان 2 - پدیده خراسان یک ، ماشین سازی صفر - پیکان 5 ، سایپا یک - آلومینیوم صفر ، نفت مسجدسلیمان یک - گل گهر 2 ، فولاد 2 - صنعت نفت صفر
- در هفته پایانی بازیهای فوتبال لیگ برتر ،  برد پرسپولیس برابر پیکان قهرمانی را بدون هیچ گونه اما و اگری از آن این تیم خواهد کرد ، در صورت  تساوی  داستان متفاوت است و سپاهان می تواند با پیروزی سه گله یا بیشتر مقابل استقلال قهرمان شود ، اگر پرسپولیس بازی را واگذار کند، سپاهان باز هم نیاز به پیروزی دارد اما دیگر بحث تفاضل مطرح نخواهد بود. به این ترتیب اگر شاگردان گل محمدی در هفته پایانی لیگ امتیاز از دست دهند برای یک نود دقیقه هم که شده باید طرفدار استقلال باشند!
- کیمیا علیزاده تکواندو کار تیم پناهندگان ، پس از پیروزی مقابل ناهید کیانی از ایران، در برابر جید جونز ستاره کاروان انگلیس نیز به پیروزی رسید. جونز برای سومین طلای پیاپی المپیک به توکیو آمده بود اما در برابر علیزاده تسلیم شد. علیزاده تا نیمه نهایی پیش رفت منتها با دوباخت پیاپی ، حضور در فینال (10-3 مغلوب حریف روسی) و کسب مدال برنز (8-6 مغلوب حریف ترک) را ازدست داد.
- میرهاشم حسینی تکواندوکار کشورمان که به مرحله شانس مجدد رسیده بود و می‌توانست به مدال برنز دست پیدا کند، پس از قبول شکست مقابل لی دای هون کره‌ای حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشد. این اتفاق در حالی افتاد که حسینی پس از عبور از میکسدزون و درخواست دوباره برای انجام گفت‌وگو ضمن رد مصاحبه اعلام کرد : درباره چه چیزی باید حرف بزنم؟ درباره باختم؟ باختم دیگر!
- اوتا و هیفامی دو خواهر و برادر ژاپنی که در رشته جودو فعالیت دارند توانستند در اوزان 52 - کیلوگرم زنان و  66 - کیلوگرم مردان مدال طلا کسب کنند.
- در ادامه رقابتهای فوتبال بازیهای المپیک این نتایج به دست آمد : فرانسه 4 - آفریقای جنوبی 3 ، نیوزیلند 2 - هندوراس 3 ، مصر 0 - آرژانتین 1 ، برزیل 0 - ساحل عاج 0 ، اسپانیا 1 - استرالیا 0  ، ژاپن 2 مکزیک 1 ، رومانی 0 کره جنوبی 4 ، عربستان 2 - آلمان 3 
- حامد حدادی بسکتبالیست کشورمان پس باخت ایران مقابل چک گفت : اگر قبل از المپیک بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار می‌کردیم، می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. در نیمه اول بدن‌های ما خواب بوداما در نمیه دوم بدن‌های ما بیدار شد.  سعی می‌کنیم دردو دیدار باقی مانده تا دقیقه آخر بجنگیم و تفاوتی ندارد روند بازی به چه شکل باشد.
- پاداش 10000 یورویی کمیته ملی المپیک برای کسب طلای المپیک،  در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به جواد فروغی قهرمان المپیکی کشورمان در ماده تپانچه 10 متر بادی اهدا شد.
- مهیار صداقت تیرانداز کشورمان در رشته تفنگ بادی 10 متر المپیک2020 تنها با اختلاف 0.1 امتیاز از رقیب چینی خود در رتبه نهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.
- احمد ایوب شناگر 18 ساله‌ی تونسی مدال طلای شنای ماده 400 متر المپیک را از آن خود . 
- بازی ایران و لهستان در المپیک 2020 توکیو 2 ساعت و 37 دقیقه طول کشید تا این رقابت به عنوان طولانی ترین مسابقه والیبال در تاریخ المپیک نام بگیرد.
- دو هوادار متعصب استقلال و پرسپولیس سال 2017 اقدام به تاسیس باشگاهی به اسم تاجپولیس در کالیفرنیا آمریکا کردند و حالا این تیم موفق شد به لیگ نیمه حرفه‌ای (لیگ ایالتی) کالیفرنیا صعود کند تا فصل آینده ایرانی‌ها یک نماینده در فوتبال آمریکا داشته باشند.
- عبدالخالق مسعود، رئیس سابق فدراسیون فوتبال عراق مدعی شد این کشور همچنان حق میزبانی در رقابت های مقدماتی جام جهانی را ندارد.
- در دیدار دوستانه تیم دورتموند با حریف ، طرفدار نوجوان ارلینگ هالاند در جریان بازی وارد زمین شد و از او امضا گرفت!
- ‏با توجه به نرخ 58 دلاری ‎طلا به ازای هر گرم، هر ‎مدال طلا ‎المپیک ارزشی معادل 793 دلار خواهد داشت که با توجه به نرخ ‎دلار 25 هزارتومانی، معادل 19 میلیون و 825 هزار تومان قیمت دارد.
- در جام حذفی کشور ایرلند و در مسابقه بین تیم‌های «اَتلون تاون» و «واترفورد» گلی دیدنی از وسط زمین توسط «جورج فورِست» در دقیقه 124 به ثبت رسید که سوژه مطبوعات دنیا شد.
 - دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پایان مرخصی، روز یکشنبه (3 مردادماه) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد تهران شد تا در خصوص روند مربوط به بازی‌های تیم ملی در مرحله نهایی جام جهانی 2002 قطر برنامه ریزی کند.
- با توجه به صعود ملوان به مرحله بعدی جام حذفی فوتبال ، میزبانی استقلال در بازی نیمه نهایی قطعی شد و قرعه آبی پوشان به هر یک از سه تیم دیگر برخورد کند، آن دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.هر سه تیم فولاد، ملوان و گل گهر در حالی در مرحله یک چهارم نهایی پیروز شدند که میزبان بودند و استقلال تنها تیمی بود که در شرایط میهمانی در این مرحله پیروز شد.
- در مرحله اول انتخابی لیگ فوتبال کاپ پرتغال؛ تیم ماریتیمو در حضور 24 دقیقه ای علی علیپور مقابل بواویشتا با نتیجه یک بر صفر باخت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار