PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۶۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
رئیس باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری دلایل اصلی جدایی ابرستاره آرژانتینی از این تیم را عنوان کرد.
کیهان ورزشی-

خبر جدایی لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی از بارسلونا جنجال زیادی را امروز در فوتبال جهان ایجاد کرد.

خوان لاپورتا در نشست خبری درباره این خبر شوک کننده، گفت: در ابتدا باید بگویم مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و به خاطر تمام زحماتش برای باشگاه از او تقدیر و تشکر می کنیم. قوانین جدید نظام مالی پاک در لالیگا اجازه نداد ما قراردادی که در ابتدا با مسی به توافق رسیدیم را امضا کنیم.

وی افزود: برای امضای قرارداد با مسی باید زیربار قراردادی می رفتیم که روی 50 سال آینده حق پخش بارسلونا تاثیر می گذارد. باشگاه در وضعیت بحرانی اقتصادی قرار دارد. من باشگاهی را تحویل گرفتم که درآمدش نمی تواند دستمزد بازیکنان را پرداخت کند. من نمی توانم کاری را به خاطر یک نفر انجام دهم که در 50 سال آینده باشگاه تاثیر می گذارد چون بارسلونا از همه بالاتر است.

رئیس بارسلونا تاکید کرد: بدون شک ما برای ماندن مسی تمام تلاش خود را کردیم و مسی نیز در مقابل دوست داشت در تیم بماند. اما اگر قرارداد لالیگا را قبول می کردیم برای مدت 50 سال حق پخش مان ضایع می شد و حقوق خود را نمی توانستیم به صورت کامل در این قرارداد دریافت کنیم.

لاپورتا در ادامه گفت: من نمی خواهم امید واهی بدهم. واقعیت این است که ما برای امضای قرارداد جدید برای مدت 5 سال با مسی به توافق رسیدیم ولی مشکل اصلی ما سقف بالای دستمزدهای بازیکنان بود. برای امضای قرارداد جدید با مسی باید مبلغ 100 میلیون یورو از دستمزد بازیکنان کم می کردیم و در این رابطه نیز با آنها مذاکره کردیم ولی برخی از بازیکنان قبول نکردند. همچنین قانون سخت گیرانه لالیگا نیز مانع امضای قرارداد شد. لالیگا برای تامین مبلغ مورد نظر برای امضای قرارداد پیشنهاد داد ولی قبل از این گفتم اگر قرارداد cvc را قبول می کردیم روی 50 سال آینده حق پخش تلویزیونی بارسلونا تاثیر می گذاشت.

رئیس آبی-اناری ها درباره دروان پسا مسی، گفت: جدایی مسی از بارسلونا بسیار ناراحت کننده است ولی باید برخی از اوقات تصمیماتی را بگیرید که آینده باشگاه را در نظر بگیرید. من به دوران پسا مسی خوشبین هستم و بارسلونا می تواند به افتخار آفرینی بدون مسی هم ادامه دهد.

رئیس بارسلونا در پایان گفت: اصلا در این رابطه احساس گناه نمی کنم چون در حد توانایی ام برای تمدید قرارداد مسی تلاش کردیم ولی همچنان که گفتم قوانین لالیگا که قابل احترام است و سقف دستمزدها در تیم طوری بود که نمی توانستیم قرارداد مسی را تمدید کنیم یا دستمزد بازیکنان را کاهش دهیم. از آن طرف نمی توانستیم زیر بار قراردادی برویم که 50 سال آینده باشگاه تحت تاثیر می گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار