PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کیهان ورزشی-

سرانجام لیست اعضای کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی اعلام و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. طبق گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، این لیست به مجلس رسید و فردا (شنبه 5/23) رسما از سوی مجلس اعلام وصول می شود.
به سهم خود امیدواریم کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هرچه سریعتر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی شروع شود و دولت سیزدهم، هر چه زودتر ترکیب و اعضای کابینه خود را بشناسد و آنچنان که رئیس محترم این دولت، جناب آقای دکتر رئیسی از شروع فعالیتهای انتخاباتی تا امروز تاکید می کند، کار جهادگونه و خدمات صادقانه را به مردم نجیب و شریف و قهرمان ایران آغاز کند. کارهایی که محور آن «عدالت گستری» و «فساد ستیزی» است، یعنی همان چیزهایی که جامعه امروز ما سخت به آن نیاز دارد و به دلیل فشارها و شرارتهای دشمن قسم خورده خارجی از یک سو و بدعملی و ترک فعل و ضعف و وادادگی مدیریت در بعضی از حوزه ها، جامعه ما از فقدان آن حسابی در رنج و اذیت است. یادمان هست که روزی که آقای رئیسی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت، همانجا در پاسخ به خبرنگارانی که از ایشان پرسیدند رقیب اصلی شما در انتخابات چه کسی است؟ ایشان خیلی صریح و سرراست اعلام کرد که «رقیب اصلی من فساد و بی عدالتی است و من برای مبارزه با آنها وارد عرصه رقابتهای انتخاباتی و داوطلب خدمت در پست ریاست جمهوری شده ام...» (نقل به مضمون)
بدون شک برای ایجاد تحول و انجام اصلاحات و مبارزه با فساد و گسترش عدالت، از یک نفر، به تنهایی کاری ساخته نیست و هر فردی با هر درجه از اخلاص و انگیزه و تدبیر و ابتکار، نیاز به تیمی قوی و همکارانی از نوع و جنس خودش دارد. اینجاست که به طور منطقی و طبیعی بحث مهم و بسیار حساس و کارساز «شایسته ساری» به میان می آید. امیدواریم ریاست محترم جمهوری که باز یکی از نکات محوری و اصلی ایشان که خاصه بعد از انتخاب شدن از سوی مردم ایران به این منصب، روی آن بسیار تاکید کرده، «شایسته سالاری» است، در انتخاب اعضای کابینه این مهم را در نظر داشته و حتی الامکان «خیرالموجودین» را برای اداره امور اجرایی کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده باشد.
ورزش و «وزارت ورزش» هم یکی از حوزه هایی است که دولت متولی و متصدی اصلی آن است. داستان ورزش و سرنوشتی که به آن دچار شده و معامله و رفتاری که با آن شده، داستان مفصل و «پر از آب چشمی» است که از حوصله و مأموریت این مقال خارج است فقط این را باید حتما گفت و نوشت که ورزش هم از حوزه هایی است که سخت نیاز به طرح نو و تحول دارد. ورزش همه یکی از حوزه هایی است که ضعف مدیریت و ناکارآمدی مدیریت های حاکم بر آن در دوره های مختلف- به ویژه در دوره اخیر که از نظر ما یکی از ضعیفترین دوران مدیریتی ورزش ایران است- مانع اصلی رشد و پیشرفت بایسته آن شده است. ورزش هم یکی از حوزه هایی است که به دلیل فقدان نظارت و وادادگی و ناشایستگی مدیریتی خیلی جاها به دکان دونبشی برای جولان دلالیسم بی مهار و شارلاتانیسم بزک کرده شده است، ورزش هم یکی از حوزه هایی است که به خاطر عدم رعایت اصل شایسته سالاری در تعیین مدیریت آن- خاصه در دوره فعلی- خیلی جاها دچار لاابالی گری فرهنگی و شلختگی اخلاقی شده است، ورزش هم یکی از حوزه هایی است که به علت حساسیت نداشتن مدیریت در آن عدالت کمرنگ شده و فساد و تبعیض در آن رشد یافته است و... خلاصه ورزش هم یکی از آن حوزه هایی است که اهالی آن، از پیشکسوت و استخوان خردکرده و کارشناسان راستین و رسانههای درستکار و ورزشکار و مربی و... مهمتر از همه «دوستداران ورزش» که بی اغراق اکثریت قریب به اتفاق مردم بزرگ ایران را تشکیل میدهند، از دولت جدید توقع دارند، با رعایت اصل شایسته سالاری، در آن تحولات مثبت و تغییرات سازنده و اصلاحات فسادستیز صورت بگیرد. در این صورت یعنی سلامت فضای ورزش، بدون شک با توجه به توان ذاتی و ظرفیتهای سرشار ورزش ایران در ابعاد مادی و معنوی، پیشرفتهای بزرگ در انتظار آن است و در میادین جهانی و المپیکی افتخارات بزرگ به نام آن ثبت خواهد شد.
اما اینکه فرد معرفی شده از سوی ریاست محترم جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، همان فردی است که انتظار می رود؟ آیا ایشان می تواند پاسخگوی انتظارات به حق و مطالبات منطقی مردم ایران در حوزه ورزش باشد و واقعا «وزیر ورزش» دولت مردمی و انقلابی آقای رئیسی باشد...؟ سوالی است که از لحظه اعلام نام ایشان، پاسخ های متفاوتی از سوی اهالی ورزش به آن داده می شود، اما همه چیز در هنگام و عرصه «عمل» مشخص و ثابت می شود. البته پیش از آن این نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستند که در اینباره بسیار نقش مهم و تعیین کننده ای دارند. امروز ما هم مثل خیلی از اهالی ورزش، مشکلات و گرفتاریهای فنی و فرهنگی و اداری و اجرایی و...، ناشی از مدیریت ورزش را فقط به حساب دولت قبلی و مدیران وقت ورزش نمی گذاریم، بلکه به پای آن نمایندگانی هم که با «رای» خود به این مدیریت «اعتماد» کردند، می گذاریم و آنها را در اشکالات و مسائل موجود ورزش، مقصر و مسئول می دانیم، امیدواریم نمایندگان محترم مجلس همانطور که حتما درباره حوزه های دیگر و وزرای پیشنهادی سایر وزارتخانه ها حساسیت به خرج می دهند و با تحقیق و دقت و تعهد رای خود را درباره آنها اعلام می کنند، درباره ورزش و وزیر آینده ورزش هم چنین رفتار و عمل کنند، که این حداقل توقع مردمی است که آنها به نمایندگی از آنان در مجلس شورای اسلامی صاحب کرسی و حق رای شده اند...

*سید محمد سعید مدنی




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار