PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۶۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کیهان ورزشی-

بهمن صالح نیا مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران حواشی اخیر تیم ملی گفت: روزگاری در این فوتبال مردان بزرگی چون پرویز خان دهداری حضور داشتند که خیلی از افراد منجمله بنده افتخار شاگردی ایشان را داشتم. مرحوم دهداری در فوتبال اصولی داشت و همه هدفش این بود که آن اصول نهادینه شود که اگر همان راه و روش دنبال می شد امروز حال و روز فوتبال مان اینگونه نبود و هرگز بازیکنی به خودش اجازه نمی داد برابر سرمربی تیم ملی بایستد. برای مرحوم دهداری نظم و انضباط در اولویت قرار داشت و بعد از آن برد و باخت را در نظر می گرفت؛ هر چند فوتبالی که اصول اخلاقی را فراموش کند قطعا از نظر فنی موفق نخواهد شد.

وی افزود: دو خاطره برایتان مطرح کنم. بنده در زمان سرمربیگری ام در ملوان حضور بازیکنان در ساحل و شنا کردن را ممنوع کرده بودم. خدا رحمت کند پسر عمه ام آقای فرهاد صیاد مصلح را. او مخفیانه به ساحل حسن رود می رفت. صیادهای آن منطقه به من خبر دادند که بازیکن شما به آنجا می آید. یک روز رفتم آنجا و تا مرا دید فرار کرد. یعنی بنده وقتی پای اصول تیم وسط می آمد با پسر عمه ام هم شوخی نداشتم. یکبار هم پای یک مسابقه مهم در اصفهان،  بازیکن کلیدی من دیر آمد و من به راننده اتوبوس گفتم حرکت کند. آن بازیکن مجبور شد با سواری خودش را به اصفهان برساند. اینها را گفتم تا برسم به اینجا که؛ اگر نظم نباشد، شکست هم از راه خواهد رسید.

وی در پایان گفت: اگر امروز مرحوم دهداری هم سرمربی تیم ملی بود طارمی را خط می زد. وقتی به دنبال پاسخ این سوال می رویم که چرا فوتبال ایران درجا می زند می رسیم به همان بحث نظم و انضباط.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار