PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کیهان ورزشی-

اصغر شرفی مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره موضوع دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی گفت: قبل از اشاره به موضوع مورد نظر شما، باید بگویم هرچند تیم ملی با این سرمربی نتایج خوبی گرفته است اما اسکوچیچ در حد و اندازه های نیمکت تیم ملی فوتبال ما نبود، با این حال باید خوشحال باشیم که تیم ملی نتیجه گرفته است. حالا می رسیم به ماجرای دعوت نشدن مهدی طارمی که بنده با اصل آن موافقم و معتقدم بازیکن نباید خودش را بزرگتر از تیم و سرمربی بداند. 

وی افزود: قدیمی ها یادشان است که در دهه 60 و در زمانی که سرمربی استقلال شدم 6 بازیکن که نام شان را تریلی هم نمی کشید را روی نیمکت نشاندم؛ عکس آن هم قطعا در آرشیو شما موجود است. این را مثال زدم تا بگویم برای سرمربی، نظم باید در اولویت باشد نه نام ها.این آقای مهدی طارمی از روزی که پایش به توپ خورده حواشی داشته است و متاسفانه در تیم ملی و در فدراسیون فوتبال بزرگتری نداریم تا گوش این بازیکن را بکشد. اینجا باید دید مدیر فنی و سرپرست تیم ملی چه کسی است. آیا سرپرست تیم ملی جرات می کند به طارمی حرفی بزند و یا او را نصیحت کند؟ قطعا نه چون از طارمی کوچکتر است. بنده همین حالا هم به حسن حبیبی می گویم حسن آقا. این احترام را ما دیدیم و آموختیم. الان چه کسی باید به این بازیکن یاد بدهد که جایگاه تیم و سرمربی کجاست؟

شرفی ادامه داد: وقتی در ورزش ما و در فوتبال ما هیچکس سر جای خودش نیست، خب این مسایل هم طبیعی است. همین اخیرا از یک نفر شنیدم که در تیم استقلال بازیکنان به هم سلام هم نمی کنند! آنجا چه کسی باید بزرگتری کند؟ اصلا بزرگتر دارند؟ نکته دیگر اینکه؛ به نظر من اسکوچیچ باید سیاست به خرج می داد و طارمی را دعوت می کرد و وقتی راهی جام جهانی شدیم او را پای مسابقات خط می زد. این جام جهانی رفتن ها که برای فوتبال ما و مردم ما حاصلی ندارد و دور اول مسابقات حذف می شویم، اما برای بازیکنان سود دارد و با رفتن به جام جهانی قیمت شان چند برابر می شود. پس بهتر بود آنجا او را تنبیه می کرد.

وی در پایان گفت: اگر قرار است اصول را رعایت کنیم باید با مردم صادق باشیم و بگوییم ما دو دوره قید جام جهانی رفتن را می زنیم اما کارهای اصولی انجام می دهیم و فوتبال ایران را می سازیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها