PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۹۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
استعلام‌های مربوط به وضعیت اریک باگناما مهاجم گابنی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نشان می‌دهد او سابقه بازی برای تیم کشورش را دارد، اما شواهد ماجرا چیز دیگری را نشان می‌دهد. 
کیهان ورزشی-
 ماجرای حضور اریک باگناما در تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، بخش‌های جالب توجهی دارد. بازیکنی که طبق قوانین نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران باید سابقه ملی‌پوش بودن داشته باشد، اما ابهامات این ماجرا همچنان زیاد است. از جمله نامه‌ای که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده و تأیید کرده که این بازیکن ملی‌پوش است و در چهار بازی دوستانه هم به میدان رفته است، اما سوابق او این را نشان نمی‌دهند. 
 در نامه‌ای که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده، اشاره شده است مهاجم 25 ساله تیم فوتبال گل‌گهر در تاریخ‌های 9 سپتامبر، 11 اکتبر و 10 نوامبر 2020 و همچنین 20 فوریه 2021 (19 شهریور، 20 مهر، 20 آبان و 2 اسفند 1399) به ترتیب مقابل لیبریا، بنین، توگو و روآندا 45 ، هفت ، 32 و چهار دقیقه بازی کرده، اما ابهام ماجرا کجاست؟ شاکیان از باشگاه گل‌گهر در بازی دادن به اریک باگناما، معتقدند نامه استعلامی از فدراسیون گابن جعلی است. به این دلیل که مهاجم گابنی گل‌گهر برخلاف استعلام صورت گرفته، سابقه ملی ندارد و تا به حال برای تیم ملی گابن بازی نکرده است. مسئله‌ای که در آمار و سوابق تیم ملی گابن نیز مشهود است و ابهام مربوط به نامه‌ای را که به فدراسیون فوتبال رسیده، بیش از پیش می‌کند. 
 از میان چهار مسابقه‌ای که در نامه فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده، سه مسابقه مقابل لیبریا، توگو و روآندا اصلاً برگزار نشده و مشخص نیست این نامه با چه اطلاعات و سوابقی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده است. آخرین دیدار گابن مقابل لیبریا، توگو و روآندا به ترتیب مربوط به سال‌های 1996، 2012 و 2016 بوده است، اما نکته جالبی هم در مورد تاریخ تولد اریک باگناما و اولین و آخرین دیدار گابن مقابل لیبریا وجود دارد. 
مهاجم 25 ساله گل‌گهر متولد 10 مارس 1996 است و اولین و آخرین دیدار گابن و لیبریا طبق اطلاعات و آمار منتشر شده، به 16 ژانویه 1996 باز می‌گردد. یعنی دو ماه پیش از متولد شدن باگناما، گابن تنها مسابقه‌اش را با لیبریا انجام داده که با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیده است و تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید: گابنی‌ها در شرایطی سال 1996 به مصاف لیبریا رفته‌اند که در نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال اشاره شده باگناما 9 سپتامبر 2020 برای تیم ملی این کشور مقابل لیبریا به میدان رفته است. آنهم در شرایطی که اصلاً چنین مسابقه‌ای در آمار وجود ندارد. در نامه مورد اشاره به حضور هفت دقیقه‌ای مهاجم گل‌گهر در دیدار گابن و بنین اشاره شده که به تاریخ 11 اکتبر 2020 انجام شده است. البته این تنها مسابقه از چهار مسابقه‌ای است که در نامه فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره شده و در آمار نیز وجود دارد، با این حال اطلاعاتی از حضور باگناما حتی در لیست بازیکنان ذخیره نیز دیده نمی‌شود. 
دو مسابقه دیگر هم که اشاره شده باگناما در آنها برای گابن به میدان رفته و سابق ملی دارد، مربوط به تقابل این تیم با توگو و روآندا می‌شود که به برگزاری بازی در 10 نوامبر 2020 و 20 فوریه 2021 اشاره شده، اما در این روزها نیز گابن دیداری با تیم‌های مورد اشاره نداشته است. 
 آمار و اطلاعات به ثبت رسیده از دیدارهای گابن نشان می‌دهد که اطلاعات نامه ارسالی از سوی فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران جعلی است، چرا که سابقه‌ای از ملی‌پوش بودن باگناما به ثبت نرسیده است و با توجه به قوانین نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران، این بازیکن نمی‌توانسته به عضویت گل‌گهر درآید و برای این تیم بازی کند. حال اینکه چگونه در نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال گابن چنین اطلاعاتی جعل شده یا اطلاعات اشتباه به فدراسیون داده شده است، جای سؤال دارد. 
مسئله بعدی مربوط به کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ است که چگونه به یک استعلام ساده بسنده کرده‌اند و سوابق این بازیکن به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است؟ کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ که برای جذب بازیکنان خارجی آیین‌نامه دارد، می‌بایست استعلام‌های دقیق‌تری از این بازیکن گابنی داشته باشد، همانطور که یک جست‌وجوی ساده اینترنتی نشان می‌دهد باگناما فاقد سابقه ملی است و حالا باید دید آیا گل‌گهر به دردسر می‌افتد یا نه، چرا که باشگاه‌های استقلال و پیکان نسبت به بازی کردن این بازیکن در ترکیب گل‌گهر معترض هستند.  
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
من پرسپولیسیم امابایدحق به حقداربرسه واستقلال وپیکان وسایرتیمهایی که مقابل گل گهربااین بازیکن گابنی روبروشده اندبایدبرنده اعلام شوند .عرفان صالحی ازاهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار