فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کیهان ورزشی-

محمد خاکپور پیشکسوت فوتبال ایران درباره موضوع پرونده هفته کیهان ورزشی گفت: به طور کلی هیچ رضایتی از تلویزیون ندارم. می گویم تلویزیون زیرا در میان رسانه های ورزشی بیشترین تاثیرگذاری بر جامعه را آنها دارند. به این دلیل رضایت ندارم که؛ آنها بر خلاف اسمشان عمل می کنند. یعنی  عنوان  رسانه ملی را یدک می کشند  اما دقیقا برخلاف رسالت ملی شان رفتار  کرده و حقایق  را به مردم نمی گویند و یا اگر هم می گویند وارونه جلوه می دهند. در ورزش ایران طی چند دهه گذشته،  رسانه ها  سلیقه ای و هدفمند عمل کرده اند یعنی در جهت منافع خودشان .

وی افزود: آنهایی که برنامه  های ورزشی را می  سازند هیچ گاه منافع ملی را در نظر نمی گیرند . یک زمان شما در یک کشور دارای شبکه های خصوصی هستید  و اشکالی به این مسئله وارد نیست. یعنی فردی که آن شبکه خصوصی را  حمایت مالی  می کند می تواند انتظار داشته باشد  که عوامل برنامه  و مجری در خدمت اهداف او حرکت کنند  اما وقتی نام رسانه ملی  به میان می آید باید منافع ملی را در نظر گرفت. رسانه ملی رسالت مهمی بر دوش دارد که  شامل آگاهی رسانی  و فرهنگ سازی می شود. آنها اگر  به درستی عمل می کردند امروز شاهد ارتقای اخلاقی و ادبیاتی در ورزش بودیم. مثلا در برخی کشورها شبکه های خصوصی فراوانی وجود دارد اما  چند شبکه ملی نیز  فعالیت می کنند.  آنها بسته فرهنگ خودشان در آن شبکه های ملی به جامعه خوراک می دهند. اینجا اما متاسفانه ما از رسانه ملی به عنوان  ابزار استفاده می کنیم.

وی گفت: ورزش ایران مشکلات فراوانی دارد که  رسانه نیز یکی از آنهاست. رسانه تاثیر مستقیم در هدایت جامعه دارد. گاها می بینم که افراد برای تماشای یک مسابقه فوتبال به استادیوم می روند و خودشان اتفاقات را رصد  می کنند اما  همان افراد به جای آنکه برداشت خودشان را مطرح کنند شب به خانه می آیند و پای فلان برنامه تلویزیونی می نشینند و هرچه در آنجا مطرح شده است را به جامعه منتقل می کنند .رسانه ملی می تواند ذهن مردم را به درستی هدایت کند اما در برنامه های ورزشی اینجا گاها می بینیم که آدم های غیر موجه را قهرمان ملی  جلوه می دهند و در مقابل، قهرمانان ملی را بایکوت می کنند.بنده سالهاست که  این برنامه ها را تماشا نمی کنم و  خیلی مواقع هم که دعوت می شوم تمایلی به حضور  در آن برنامه ها ندارم؛  دلیلم نیز برای این مسئله فقدان  صداقت نزد آنها است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار