PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
فینـال یورو لیـگ بسکتبــال
دیدار نهایی لیگ بسکتبال اروپا هفته گذشته برگزار و تیم‌های آنادولو ترکیه و رئال مادرید مقابل هم به میدان رفتند.در این بازی که کاملا نزدیک دنبال شد، آنادولو در ثانیه‌های پایانی با یک امتیاز اختلاف و ۵۸ بر ۵۷ حریف سرشناس خود رئال را از پیش رو برداشت و قهرمان شد.آنادولو فصل گذشته نیز عنوان قهرمانی لیگ اروپا را از آن خود کرده بود. در دیدار رده‌بندی نیز بارسلونا ۸۴ بر ۷۴ المپیاکوس را از پیش رو برداشت و سوم شد. در ادامه نکات فنی دیدار نهایی را بررسی خواهیم کرد:
*علیرضا امیری (آنالیزور بسکتبال)

رستگاری تیم ترکیه ای درمقابل اسپانیایی ها

بی نظمی حملات در ابتدای کوارتر یک

هردو تیم، مسابقه را با دفاعی پرفشار شروع کردند، عملکرد پوینت گاردهای دو تیم در حملات زیاد جالب نبود و همین باعث سردرگمی دوتیم شد، این اتفاق باعث شد تا دو تیم در ابتدای مسابقه نتوانند چشم نواز بازی کنند.

Offensive Rebounds

کوارتر اول مسابقه همزمان شد با درخشش تاوارز و ریباندهای حمله او برای مادرید، تاوارز باتیز هوشی در منطقه رنگی آنادولو درخشید و باعث شد تا مادریدیها از توانایی ریباندهای حمله او استفاده کنند و باخیالی آسوده شوت زنی کنند.

دفاع خوب آنادولو در and roll Pick

آنادولو دردفاع از pick and roll موفق بود، تیم ترکیهای سعی داشت تا بااستفاده از drop، پیک و رولهای مادرید را کنترل کند که در این اتفاق لارکین کمک زیادی به آنادولو کرد.

استفاده آنادولو از دو پوینت گارد

آنادولو سعی داشت تا بااستفاده هم زمان از دو پویت گارد در دفاع و از پشت قوس 3 امتیازی فشار دفاعی ایجاد کند و در حملات بااستفاده ازup Line کوتاهتر از سرعت وmovement Ball استفاده کند

حملات مادرید

رئال مادرید در کوارتر سوم مسابقه از سیستم Horn در حملات استفاده کرد تا بااستفاده از هندآف و pick and roll کسب امتیاز کند که موفقآمیز نبود.

نقش «لارکین»

تیم ترکیهای در مقابل مادرید به خوبی از توانایی لارکین استفاده کرد، او در موقعیتهای حساس بااستفاده از attack، یار مقابل خود را برمیداشت و برای مادرید یک دردسر بزرگ بود،مادریدیها سعی داشتند بااستفاده از Help در منطقهHelp side لارکین را کنترل کنند اما همین نکته باعث میشد تا در زیر سبد دیگر بازیکنان آنادولو صاحب توپ شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار