PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
نهاد قانونگذار دنیای فوتبال در تازه‌ترین مجمع این سازمان، قوانین جدید این رشته ورزشی را ابلاغ کرد که استفاده از ۵ تعویض در تمامی تورنمنت‌های تحت نظارت فیفا جزو آنها است.
کیهان ورزشی-

اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان نهاد قانونگذار این رشته ورزشی امروز یکصد‌و‌سی‌و‌ششمین اجلاس سالانه‌اش را در شهر دوحه قطر برگزار و در آن مصوباتی جدید را ابلاغ کرد که از روز نخست ماه جولای سال جاری لازم‌الاجرا خواهد بود.

در این جلسه که به ریاست جانی اینفانتینو رئیس فیفا و حضور نمایندگانی از فیفا، اتحادیه فوتبال انگلیس، اتحادیه فوتبال ایرلند، اسکاتلند و ولز برگزار شد، یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، قانون مربوط به تعداد تعویض‌ها بود که از زمان آغاز شیوع کرونا به 5 بازیکن افزایش پیدا کرد و از آن زمان به صورت مرتب تمدید  شد. در جلسه امروز IFAB تصویب شد که از این پس تمامی تورنمنت‌های تحت نظارت فیفا با امکان انجام 5 تعویض برای تیم‌ها برگزار شود اما در مورد تورنمنت‌های داخلی تصمیم‌گیری به فدراسیون‌های هر کشور واگذار شد. در همین راستا، حداکثر تعداد بازیکنان نیمکت‌نشین در لیست هر تیم از 12 به 15 نفر افزایش پیدا کرد.

عدم احترام به داوران و امنیت آنها موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و به عنوان یک معضل جهانی معرفی شد؛ از این رو اعضا به اتفاق تصمیم گرفتند که سازوکاری برای برطرف کردن این موضوع پیدا و اجرا کنند. یکی از راه حل‌های پیشنهادی استفاده از دوربین‌های همراه قابل نصب روی لباس‌ داوران برای شناسایی افراد خاطی بود.

محاسبه منصفانه‌تر زمان‌های تلف شده، فرصت زدن ضربه دروازه، معرفی خطاهای هند منجر به اخراج مستقیم (گرفتن موقعیت گل به هر شکل و در هر موقعیت مکانی با استفاده عمدی از دست)، قرار داشتن هر دو پای دروازه‌بان روی خط دروازه هنگام ضربات پنالتی و در نهایت ادامه بررسی استفاده از ربات‌ پیش از تأیید نهایی استفاده از آنها برای کمک به تشخیص آفساید‌ها دیگر موضوعات جلسه اتحادیه بین‌المللی فوتبال در قطر بود.
برچسب ها: فیفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار